Inlägg från: Maxipaxi |Visa alla inlägg
  • Maxipaxi

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

fubar skrev 2010-05-18 19:34:52 följande:
    Struntprat på samma sätt som när du påstod att den svenska exporten motsvarade 5% av BNP?
    Ett varv till? Du hade fel då och du har fel nu! Fast det ligger lite högre nu, 7% är det visst.
  • Maxipaxi
    Maxipaxi skrev 2010-05-18 19:33:28 följande:
    Struntprat, som vanligt.
    Och "aziz", det är inte svenska, så det kan du glömma bort så länge du befinner dig här.
  • Maxipaxi
    fubar skrev 2010-05-18 19:39:11 följande:
    Hur får man rätt till ett land? Själv äger jag bara min egen villatomt. Innebär det att om jag skulle äga mer mark också skulle vara mer svensk?
    Gör du? Inte banken då?

Det handlar inte om ett ekonomiskt ägande, utom ett andligt. Ungefär som att man äger en bok man har läst.
  • Maxipaxi
    fubar skrev 2010-05-18 19:41:21 följande:
    Din efterhandskonstruktion om bytesbalansen var underhållande men lurar ingen. Ett varv till? Nja snarare för att de som läser det här ska förstå din trovärdighet.
    Gitter inte dra det igen. Jag hade rätt förra gången och jag har rätt nu.
  • Maxipaxi
    fubar skrev 2010-05-18 19:43:36 följande:
    Att jag lånar pengar av en bank för att köpa nåt innebär inte att det är de som äger det jag har köpt. Återigen visade du din bristade kunskap i ekonomi. Andligt? Förklara!
    Hahahaha...vi får väl se vad som händer när du inte kan betala igen pengarna, vem som äger din villatomt, på riktigt.
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-18 19:48:42 följande:
    Du, jag är jävligt stolt över min språkfärdighet. Sist jag var i en klassrum var för över 10år sen. Sen dess har jag inte använt svenskan mer än nödvändigt. På jobbet pratar jag för det mesta engelska, hemma persiska och armeniska. * Gör du ditt bästa men du kommer inget vart genom att hacka ner på min svenska *
    Ja ja, var du stolt över din "språkfärdighet". Jag förstår att du helst avstår från externa bedömare.
  • Maxipaxi
    fubar skrev 2010-05-18 19:48:21 följande:
    Men nu vill jag veta mer om andligheten och rätten till Sverige! Jag är nyfiken.
    En känsla av tillhörighet. Som i Hamsuns böcker.

Fast alla kanske inte upplever det så, men jag gör det iaf, och det är det viktiga, för mig.
  • Maxipaxi
    fubar skrev 2010-05-18 19:55:56 följande:
    Varför citattecken kring språkfärdighet?
    För att jag citerade henne.

F.ö. är hennes "språkfärdighet" inget vidare. Egentligen är den riktigt usel. Jag talar fem språk och det jag behärskar sämst av dem, behärskar jag bättre än hon behärskar svenska.

Jag gör henne en tjänst genom att tala om det. Det finns så många som går på kammaren och tycker de är duktiga som fan på både det ena och det andra. Lika bra att ta ur dem den villfarelsen. Förhoppningsvis triggar det henne så att hon vill lära sig mer, i stället för att strida mot bättre vetande.
  • Maxipaxi
    fubar skrev 2010-05-18 19:59:06 följande:
    Jaha så en pakistansk taliban som känner en tillhörighet till Sverige är en svensk?
    Jag har sagt det och jag säger det igen: Hellre en blatte som känner sig svensk, än en svensk som känner sig som en blatte.

Jag har inget emot blattar. Däremot avskyr jag blattekulturen.
  • Maxipaxi
    fubar skrev 2010-05-18 20:08:51 följande:
    En taliban torde ha vad du kallar för "blattekultur", men den är då inget problem, bara man känner en tillhörighet till Sverige. Kan inte se nåt fel på hennes svenska. Den är ungefär jämbördig med din.
    Det säger mer om dig och henne, än om mig.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!