Inlägg från: Maxipaxi |Visa alla inlägg
  • Maxipaxi

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Roze skrev 2010-05-18 17:18:46 följande:
    Som ändå lyckades bygga städer runt om i Sverige....Hmmm
    Vet du föresten varför just svenskarna och holländarna kom så bra överens vid denna tid?

Sök sök sök...Wikipedia Wikipedia...
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-18 17:21:43 följande:
    Du som är etnisk svensk och förespråkar att man ska ta seden dit man kommer kan väl berätta för lilla blatten här vad svenska seder är för nåt?!
    Vad är arabiska seder för nåt?
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-18 17:22:20 följande:
    Vilka är NI?
    Muslimerna...
  • Maxipaxi
    Blackbird skrev 2010-05-18 17:20:21 följande:
    Om ett fenomen ska accepteras eller ej, är det beroende på hur länge det har existerat i Sverige, även om det är osvenskt från början?
    Av vem?
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-18 17:30:09 följande:
    I feel sorry for u...Verkligen.
    Precis vad jag tänkte säga.
  • Maxipaxi
    Blackbird skrev 2010-05-18 17:30:23 följande:
    "Ni"? Men för att försvara tryck- och yttrandefrihet, det finns fler grupper som i praktiken är emot den om man uppmärksammar deras ideologi noggrannt, t.ex. nazisterna. Borde man inte straffa alla som är emot tryck- och yttrandefriheten egentligen, svensk som icke-svensk?
    Det är helt lagligt att vara emot tryck- och yttrandefrihet. Däremot är det olagligt att hoppa på folk.  Tänk till innan du skriver nästa gång.
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-18 17:32:26 följande:
    Maxi sv.wikipedia.org/wiki/Arier Arier (aryas) kallade sig de indoiranska stammar som någon gång mellan 3000 f.Kr. och 2000 f.Kr. invandrade till Iran, Indien, och Kaukasus från sitt urhem. Arierna talade det indoiranska urspråket, ett satemspråk. Ariernas närmaste ättlingar idag är de olika iranska folkslagen i Iran, Afghanistan,Tadzjikistan och Ossetien, folk i Nordindien, samt folk i Nuristan och Chitralområdet. Dessa inkluderar folkslag som till exempel perser, gilaker, pashtuner, tadzjiker, balucher, kurder, lurer, osseter, nordindier, kafirer (i nuvarade Nuristan) och kalasher (i Chitralområdet) med flera
    Och?

F.ö., vem är ansvarig utgivare för Wikipedia?
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-18 17:38:05 följande:
    KAN nån va snäll och berätta för mig om dessa så kallade svenska seder? Hur svårt kan det va?
    Hittar du inget på Wikipedia?

Jag rekommenderar dig Karl-Olof Arnstbergs böcker. Han har skrivit flera stycken om Sverige och svenskhet.
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-18 17:39:30 följande:
    Iranier är inte araber så vi kan inte ha arabiska seder. Där gjorde du ett stort miss. Dessutom är varken jag eller Blackbird muslimer...inte ens på papper så där gjorde du andra misset. Alltid bra att vara påläst innan man öppnar en kroppsdel...
    Är du det då?
  • Maxipaxi
    Blackbird skrev 2010-05-18 17:42:17 följande:
    Att hoppa på folk kan ju räknas som misshandel, vilket är en helt annan diskussion. Men du gillar inte att man är emot yttrande- och tryckfriheten och till de grupper som i praktiken är emot det är bl.a. nazister. De strävar alltså efter att avskaffa det även om de just nu drar nytta av det för att nå framgångar. Det är inte att följa svenska seder eller anpassa sig till ett svenskt samhälle.
    Jag känner inga (ny-) nazister fast du verkar ju ha bra koll på vad de tycker och tänker.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!