• BigDaddy

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Sverigedemokraterna – Främlingsfientlighetens ansikte

Här följer ett utdrag av främlingsfientliga uttalanden och formuleringar som visar att det är knappast långsökt att kalla SD för främlingsfientligt. Jag börjar dock med en definition på främlingsfientlighet. Genom att highlight:a så hoppas jag kunna visa att definitionens relevans för de olika uttrycken. Jag menar också att Granskningsnämnden för Tv och Radios bedömning hösten 2009 att beskrivningen av Dansk Folkparti som främlingsfientligt inte stred mot opartiskheten hos det statliga mediet som rapporterade det också är vägledande. Dansk Folkparti anser jag är klart främlingsfientligt och är ett föregångsparti för SD. Jag postar också delar av mitt inledningsanförande då jag anser att dessa punkter på inget sätt fråntagits sin förmåga att framställa främlingsfientligheten hos SD.

Först definitionen på främlingsfientlig:

"Begreppet "främlingsfientlig" används ibland som benämning för uppfattningen att människor med viss kulturell eller etnisk tillhörighet eller bakgrund är sämre eller mindre lämpade för det samhälle de är främlingar i."

Nu till uttalandena associerade direkt med SD:

"Massinvandringen till Sverige, och frånvaron av en assimileringsprocess, har skapat stora motsättningar och en mängd andra problem i det svenska samhället. För att motverka denna problematik skall invandringen av personer från kulturellt avlägsna länder begränsas till ett minimum. Om dagens massinvandring får fortsätta kan det dock bli nödvändig med ett tillfälligt totalstopp för icke- västlig invandring, till dess att situationen i landet har blivit så stabil att en restriktiv sverigedemokratisk invandringspolitik kan börja implementeras. " SDs handlingsprogram för Invandringen, taget från www.sverigedemokraterna.se

Bo Nylén, ledamot i Villaägarnas riksförening uttalade sig följande, med fullt stöd av Jimmie Åkesson som också bjöd in honom till partiet:

”…Afrikaner är Afrikaner och i Sverige bor Européer.”

”Nej, vi skall inte blanda kulturer.” På frågan om man ska blanda vita och svarta människor.

”…dömer svenska vita människor.” Angående den oro han kände att invandrare tagit plats som nämndemän och dömer svenska vita människor. För källa på Jimmies uttalanden se: Sverigedemokratiskt pressmeddelande, ”Häxjakten på invandringskritiker måste upphöra”, 060824

Jag tänkte först återge hela Jimmie Åkessons inlaga mot Islam som han totalsågats för. Men jag hänvisar istället till en tidningsartikel där denna sågning sker. Ett tydligt ställningstagande av SDs partiledare som avslöjat den osaklighet och rädsla som följer med den defintion av främlingsfientlighet ovan. Att uttrycka missaktning och anse att en kultur inte hör hemma här.

Se vad juristerna tycker: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5978661.ab

För att se hur osaklig artikeln var: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/stora-faktabrister-i-sds-artikel_3677009.svd

“Man ska ljuga så det låter sannolikt.”
    - Mats Thuresson, kommunfullmäktigeledamot i Simrishamn för Sverigedemokraterna, om att han påstått att en miljon muslimer går på bidrag i Sverige. Det bor inte en miljon muslimer i Sverige.
    Källa: Dagens Nyheter, “Man ska ljuga så att det låter sannolikt” , 060923.

”Jag tycker det är en intressant tanke därför det kan vara ett ytterligare incitament att t.ex. ytterligare hålla efter sina barn så att dom inte begår brott.”
    – Jimmie Åkesson, ordförande för Sverigedemokraterna, på frågan om en hel familj som söker asyl skall utvisas om en familjemedlem begår ett mindre brott som snatteri.
    Källa: TV8 Sverige i Fokus, Sverigedemokraterna i Fokus, 070304

”NRP var faktiskt inte så jätterasistiskt, inte alls så extremt som många tror. Vi talade om att alla européer hörde ihop och tyckte även att man kan umgås och vara vänner med hela världen.”
    - Reine Wikström, då nyvald ordförande för Sverigedemokraterna i Mölndal, om det öppet nazistiska Nordiska Rikspartiet (NRP). Reine Wikström var själv medlem i Nordiska Rikspartiet (NRP).

“Judar och muslimer dom slaktar djur på omänskliga sätt. Så de lider väldigt mycket. Vi har inte  så mycket judar i Växjö, tack och lov, fast vi har gott om muslimer.”
    - Samuel Älgemalm, ledamot i Växjö kommunfullmäktige för sverigedemokraterna, om sin motion om halalslaktat kött.
    Källa: Växjö kommuns inspelning av kommunfullmäktiges sammanträde den 15 april 2008.

Detta är inte rent främlingsfientligt per se, men det antyder det. Detta står att läsa i SDs utbildningsprogram:

Björn Söder har också gjort uttalanden av främlingsfientlig natur ( i detta fall fientligt mot de homosexuella).

”Pride hyllas av den politiskt korrekta eliten som tillsammans med den mycket framgångsrika och numera inflytelserika homolobbyn försöker normalisera sina sexuella avarter....Vad är det som säger att den sk normaliseringen slutar med att homo-, bi- och transpersoner (hbt-personer) skall ”normaliseras”? Varför inte personer som begår tidelag (sex med djur) eller pedofili (sex med underåriga)?

Det svenska samhället är idag i total upplösning. Pendeln har helt enkelt slagit över. Det som är onormalt ses helt plötsligt som normalt.... Fotbollsspelaren Glenn Hysén invigningstalade idag på det perversa homosexevenemanget Stockholm Pride.”

Vad Björn menar med normalisering framgår inte här.

"Den nationalistiska principen bygger på idén om nationalstaten, att statens territoriella gränser ska överensstämma med de befolkningsmässiga gränserna. I sin ideala form är alltså ett sådant samhälle befolkningsmässigt homogent".

"De rådande omständigheterna i Sverige omöjliggör att principen praktiseras till fullo". 

Det ligger i "vår ideologiska profil att vi inte ska ha några etniska rättigheter", förklarar partiordföranden Jimmie Åkesson för Svenska Dagbladet  (02 maj 2008).

Detta kan man tydligt se riktar udden mot den samiska gruppen i Sverige och kan därmed också ses i ljuset av främlingsfientlighet då man betecknar existensen av samerna som icke-idealt (vilket är en missaktning) enbart p.g.a. sin etnicitet. Citaten är tagna ur Sverigedemokraternas handlingsprogram.

Mina egna anföranden angående möjligheten att koppla samman främlingsfientlighet och SD:

”Vidare försvåras försvaret mot anklagelsen om främlingsfientlighet av att man gör en distinktion mellan att vara svensk och att vara svensk medborgare. Det känns som en distinktion som möjligen kan vara relevant ur ett antropologiskt perspektiv eller annat rent akademiskt men i ett partiprogram? Vad är syftet med att påpeka något sådant där, kan man fråga sig? Frågan hänger tyvärr kvar i luften och en möjlig förklaring till frågan är att där skönjas en nödvändig främlingsfientlighet baserat på distinktionens nödvändighet.

”Ytterligare något som kan anföras till stöd för främlingsfientligheten är att man vänder sig i kyrkomanifestet och även i andra delar av handlingsprogrammet mot att skolor inte tydligt är kristna i sina aktiviteter och att de är bör inte främja främmande religioner. Detta kan tolkas som att vissa religioner inte passar här enligt SD, vilket faller inom den definition som ovan visats för främlingsfientlighet. Att försöka komma undan detta med att hänvisa det till religionsfientlighet fungerar inte. Religionsfientlighet innebär fientlighet mot alla former av religion. Inte bara en eller ett par utvalda. Därmed kvarstår den främlingsfientliga stämpeln så som den befästs i definitionen ovan via SAOL och Nationalencyklopedin.”

”Därtill finns det här med motstånd mot det mångkulturella samhället som oftast nämns i samma andetag som bevarandet/upplyftandet/försvarandet av den svenska kulturen, svensken, svenskhet och assimilering till detta av de som inte faller inom de begreppen nyss uppräknade. Hur denna assimilering skall gå till rent praktiskt, av vilka den skall utföras, på vilka den skall utföras, vilka som sköter/följer upp assimileringen o.s.v.. Många frågor och långt fler frågor än vad det finns svar i SDs program.”

”Jimmie Åkesson har dessutom själv menat vid flera interjvutillfällen att repatriering är något som SD aktivt kommer att arbeta för. Naturligtvis innebär detta inte att man vill "kasta ut invandrarna" men i och med det otydliga (och semantiska) i mycket som finns kring själva begreppet assimiliering, hur det ska gå till i praktiken, vem som skall göra det, vem som skall se till att det uppnås och till vad man skall assimileras så förblir även här främlingsfientligheten med sin närvaro en oroande faktor. Vad ska man annars göra med de som inte vill/kan/förmår assimilera sig? Den frågan hänger kvar i luften.”

Jag hoppas detta visar att SD mycket väl kan vara främlingsfientlighetens ansikte här i Sverige (där Nationaldemokraterna och Svenskarnas Parti tillhör de mer nedre regionerna så att säga).

• Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!
  • BigDaddy
    Tobias Billström skrev 2011-08-15 21:41:24 följande:
    Hur mår du ? Du skrev ett inlägg på över 1000 ord utan att lyckats säga någonting vesäntligt överhuvudtaget , grattis till det ! Vi provar igen och nu ber jag i all ödmjukhet att du ska svara kort och med raka ord - dvs låt bli att ordbajsa och sväva omkring huvudfrågan.

Vad är bra med mångkultur och MASS-invandring från MENA -länder ? Kanske blir svårt för dig att tänka lite mer konkret men ska komma ner till din nivå för en stund , Är kebaben tillräckligt god för att blonderade Anna ska förtjäna oönskat överraskningssex ?

U Rock Storpappa !!!
    Jag har ingen aning om vem Storpappa är men det kanske är en hyllning till någon som berört dig på djupet?

Det glädjer mig att se att du läst igenom inlägget och givit det sådan uppmärksamhet att du räknat orden. Det är inte alla som är så, i detalj, intresserade av mina inlägg. Tyvärr verkar ditt välutvecklade sinne för detaljer inte räcka till utan förstärks med en otrevlig ton. Något som enbart reflekterar negativt på dig.

Jag blev ställd några frågor av en forumdeltagare och inväntar fortfarande dennes svar på det jag skrivit. Det är dessa frågor jag fokuserat inlägget på. Ditt inlägg talar om en huvudfråga och jag ser inte att jag skulle blivit uppmärksammad på någon sådan tidigare.

Den vanliga formeln som hålls av våra främlingsfientliga, etno och/eller kulturnationalistiska och övriga SDsympatiserande forumdeltagare håller i sig. Ställ en aggressiv och tillspetsad fråga (eller flera), invänta svar och sedan skriv att svaret inte räckte till utan misslyckas med att säga något överhuvudtaget. Krydda gärna med att också påpeka att svaren ska ha en bestämd längd och vara paketerade på ett visst sätt. Ungefär som snabbmat jag antar att många forumtroll njuter av. Fast sinne för detaljer verkar de ha...
  • Neod
    Jogge skrev 2011-04-18 19:18:40 följande:
    I artikeln Tankar om SDU:s demonstration mot svenskfientligheten framgår tydligt att SD inte är rasister. De vill ha Sverige ungefär som det är nu. De vill inte utvisa någon som f¨tt svenskt medborgarskap och ta emot cirka 10 000 människor till per år.
    Jo, enligt den nya statsreligionen i Sverige, Den Politiska Korrektheten, är alla som inte är för den nuvarande massinvandringspolitiken och/eller på minsta sätt kritiserar denna politik och dess konsekvenser per definition rasister enligt politiskt korrekt nyspråksvenska.
    Ge aldrig upp mot våld. Ge aldrig upp inför fiendens skenbara överväldigande makt och styrka.
  • BigDaddy
    Neod skrev 2011-08-16 14:07:39 följande:
    Jo, enligt den nya statsreligionen i Sverige, Den Politiska Korrektheten, är alla som inte är för den nuvarande massinvandringspolitiken och/eller på minsta sätt kritiserar denna politik och dess konsekvenser per definition rasister enligt politiskt korrekt nyspråksvenska.
    Nej, Neod, så är det inte.
  • Tobias Billström
    BigDaddy skrev 2011-08-16 17:05:25 följande:
    Nej, Neod, så är det inte.
    Jo Storpappa , så är det.
  • Tobias Billström
    BigDaddy skrev 2011-08-16 07:41:57 följande:
    Jag har ingen aning om vem Storpappa är men det kanske är en hyllning till någon som berört dig på djupet?

Det glädjer mig att se att du läst igenom inlägget och givit det sådan uppmärksamhet att du räknat orden. Det är inte alla som är så, i detalj, intresserade av mina inlägg. Tyvärr verkar ditt välutvecklade sinne för detaljer inte räcka till utan förstärks med en otrevlig ton. Något som enbart reflekterar negativt på dig.

Jag blev ställd några frågor av en forumdeltagare och inväntar fortfarande dennes svar på det jag skrivit. Det är dessa frågor jag fokuserat inlägget på. Ditt inlägg talar om en huvudfråga och jag ser inte att jag skulle blivit uppmärksammad på någon sådan tidigare.

Den vanliga formeln som hålls av våra främlingsfientliga, etno och/eller kulturnationalistiska och övriga SDsympatiserande forumdeltagare håller i sig. Ställ en aggressiv och tillspetsad fråga (eller flera), invänta svar och sedan skriv att svaret inte räckte till utan misslyckas med att säga något överhuvudtaget. Krydda gärna med att också påpeka att svaren ska ha en bestämd längd och vara paketerade på ett visst sätt. Ungefär som snabbmat jag antar att många forumtroll njuter av. Fast sinne för detaljer verkar de ha...
    Föga förvånande hade du inget svar på denna fråga , enkelt , du liksom alla andra vet innerst inne att det inte finns några fördelar med massinvandring eller multikultur såvida man inte är moderat(psykopat) då och gillar lönedumpning och överutbud på arbetsmarknaden.

• Neod
    BigDaddy skrev 2011-08-06 01:40:38 följande:
    Sedan har vi mångkulturen i sig som du kängar. Här behöver vi börja i rätt ände, tycker jag. Sverige har ett demografiskt problem med en snabbt åldrande befolkning. SDs eget program mot feminism och ett återinförande av värdekonservativism med fler kvinnor som tar hemarbetet och därmed barnafödandet ligger helt i linje med insikten att vi är för få unga arbetsföra och för många gamla som ska avlönas via pensionssystem. Parallellt med detta vill företagen fortsatt vara konkurrenskraftiga vilket innebär att vi behöver en större befolkning vartefter tiden går. Med globaliseringen kommer också en större rörlighet av människor och behöv av människor med andra bakgrunder.  

Eftersom vi inte hinner med i rätt takt så finns det ett behov både av fler människor. Såväl från start som färdigutbildade och redo att hoppa på ett jobb. Här finns det naturligtvis ett spann i de som är här eller kommer hit, men jag upplever också att reaktionen på spannet är mycket avslöjande. I en slags övertro på sitt eget land och samhälle så menar man att man, likt USA eller Canada, kan välja och vraka bland hitkommande (som om all invandring till USA eller Canada bestod av just russin).

JAg medger dock att detta inte fungerar felfritt och den process av störst vikt, integrationen, är inte heller den felfri. Men att tro att den inte fungerar mer än den fungerar är att avslöja sin ignorans. Det finns gott om exempel på hur värdbefolkningen långt mer påverkar invandrargrupper än tvärtom. Våra politiker har väl insett att i ett land som Sverige, som precis som du påpekar haft en mycket kort invandringshistoria, så behöver man ta in invandrare under en längre tid för att sakta men säkert bygga upp en förståelse och tolerans. Du själv medger att invandring inte bara kommer att fortsätta att tillåtas utan faktiskt behövs till Sverige. Det i sig är ett erkännande kring själva grundtanken att vi är inte självförsörjande eller självuppehållande. Men för att lyckas med invandring till Sverige så måste vi ha ett samhälle som är öppet, tolerant, inklusivt och bildat. Om detta inte rimmar med konceptet "mångkultur" så är jag inte riktigt säker på att vi har samma uppfattning om vad öppenhet, tolerans, inkluderande och bildning betyder. 

Parallellt med detta så är invandringen, flyktingar inkluderat, ett utslag av de överrenskommelser, värdegrunder och politiska ställningstaganden vi, det svenska folket, ställt oss bakom via våra folkligt valda politiker. Ett värre förakt för det svenska folket än från just etno-och kulturnationalistiska lägret får man leta efter. De klandrar svenska folket ömsom och ömsom idiotförklarar det med att det blivit fört bakom ljuset sedan 60-talet. Framförallt i just denna fråga om invandring. Det är också varför nationalistiska partier är ett tidsbundet fenomen, allt som oftast knutet till svåra ekonomiska kriser. De har nämligen svårt att få röster annars. 

De nationalistiska partierna har ingen konkret lösning. De har bara en samhällsbild och en djup, driven önskan att uppnå den. Punkt. Det är något som ingen Nationalist, oavsett chattering, har kunnat ge mig en annan förklaring på. 
    Det är helt enkelt inte sant att: "Så är invandringen, flyktingar inkluderat, ett utslag av de överrenskommelser, värdegrunder och politiska ställningstaganden vi, det svenska folket, ställt "

Sanningen är istället den att svenska folket ALDRIG tillfrågats vad det tycker om den av politikerna införda invandrings & flyktingpolitiken, utan den har bara genomförts utan någon som helst  diskussion över huvudtaget, utan folket har bara tvingats att acceptera denna politik vi varken tillfrågats eller bett om.

Det demografiska problemet löses inte genom utomeuropeisk massinvandring av det slag som hittills skett i Sverige.

Det finns idag tillräckligt med forskning för att dra säkra slutsatser om invandringens påverkan på svensk ekonomi, och slutsatsen är inte glädjande. Invandringen från utanför Europa har fått påtagligt negativa effekter för samhällsekonomin. Liberaler bör därför inte, av rent principiella skäl, känna sig tvingade att försvara fri rörlighet över gränserna, skriver Tino Sanandaji, doktorand i offentlig politik och ekonomi vid University of Chicago.

Världens främsta expert på invandringens bredare ekonomiska konsekvenser är Harvardprofessorn George Borjas, själv invandrad från Kuba. Borjas visar att invandringen till USA innebär enorma vinster i form av ökad lön för invandrarna, men ytterst små vinster för amerikanerna själva, motsvarande endast 0,1 procent av BNP. Rikare amerikaner har visserligen gynnats av att de kan köpa billiga tjänster, medan fattigare amerikaner har fått se sina löner sjunka genom ökad låglönekonkurrens. Återigen borde vi fråga oss vad sannolikheten är att välfärdstaten Sverige ska vinna på invandring, när inte ens USA längre kan lyckas få större fördelar?

Fri invandring i den verklighet vi lever i gynnar förstås invandrare, men minskar både levnadsstandard och frihet i Sverige.

http://www.svensktidskrift.se/?p=23968
  • BigDaddy
    Tobias Billström skrev 2011-08-16 17:34:17 följande:
    Föga förvånande hade du inget svar på denna fråga , enkelt , du liksom alla andra vet innerst inne att det inte finns några fördelar med massinvandring eller multikultur såvida man inte är moderat(psykopat) då och gillar lönedumpning och överutbud på arbetsmarknaden.
    Vad gäller svaret på multikultur (eller mångkultur) så finns det redan presenterat i denna och flera andra trådar. Bland annat i svaret till Akademiker längre upp. Med tanke på att du räknat alla orden så förvånar det mig dock inte att du missat svaret. Det blir lätt så när man inte ser skogen för alla träden.

Däremot har jag själv funderat i de banorna angående just lönedumpning och överutbud på arbetsmarknaden för att ta reda på mer om just denna fråga. Men vad detta har med begreppet massinvandring att göra är jag osäker. Du kanske kan klargöra vad du menar är massinvandring och hur detta är kopplat till lönedumpning och överutbud på arbetsmarknaden?
  • Tobias Billström
    BigDaddy skrev 2011-08-16 20:53:39 följande:
    Vad gäller svaret på multikultur (eller mångkultur) så finns det redan presenterat i denna och flera andra trådar. Bland annat i svaret till Akademiker längre upp. Med tanke på att du räknat alla orden så förvånar det mig dock inte att du missat svaret. Det blir lätt så när man inte ser skogen för alla träden.

Däremot har jag själv funderat i de banorna angående just lönedumpning och överutbud på arbetsmarknaden för att ta reda på mer om just denna fråga. Men vad detta har med begreppet massinvandring att göra är jag osäker. Du kanske kan klargöra vad du menar är massinvandring och hur detta är kopplat till lönedumpning och överutbud på arbetsmarknaden?
    Massinvandring är den politik som Fredrik reinfeldt idag bedriver , Dvs att det sprutar in invandrare trots att vi har ca 8 % arbetslöshet , och som du kanske förstår så är det inte hjärtspecialister,raketforskare och fysiker som anländer. Utan merparten är av den totalt verkningslösa gruppen (MENA) Somalier som grillar kolgrill inomhus eller blir förvirrade då dom ska åka rulltrappa, sk flyktingbarn som myglat till sig PUT och som bara är här för att förbättra sin ekonomiska status utan att behöva lyfta ett finger, högreligiösa grupper som omöjligen kan befinna sig i arbete pga sin klädsel osv osv. Listan kan göras väldigt lång.

Detta skapar alltså ett överutbud av arbetskraft vilket ondskefulla politiker som Fredrik kan utnyttja genom att pressa ner lönerna.  Förvånande dock att man ska behöva förklara en sådan självklar sak för att snille som dig.

PS. Trådstarten är fortfarande avskyvärd för vetskapens skull , vart kommer ditt hat ifrån? (förutom EXPO)
  • BigDaddy
    Neod skrev 2011-08-16 19:01:02 följande:
    Det är helt enkelt inte sant att: "Så är invandringen, flyktingar inkluderat, ett utslag av de överrenskommelser, värdegrunder och politiska ställningstaganden vi, det svenska folket, ställt "

Sanningen är istället den att svenska folket ALDRIG tillfrågats vad det tycker om den av politikerna införda invandrings & flyktingpolitiken, utan den har bara genomförts utan någon som helst  diskussion över huvudtaget, utan folket har bara tvingats att acceptera denna politik vi varken tillfrågats eller bett om.

Det demografiska problemet löses inte genom utomeuropeisk massinvandring av det slag som hittills skett i Sverige.

Det finns idag tillräckligt med forskning för att dra säkra slutsatser om invandringens påverkan på svensk ekonomi, och slutsatsen är inte glädjande. Invandringen från utanför Europa har fått påtagligt negativa effekter för samhällsekonomin. Liberaler bör därför inte, av rent principiella skäl, känna sig tvingade att försvara fri rörlighet över gränserna, skriver Tino Sanandaji, doktorand i offentlig politik och ekonomi vid University of Chicago.

Världens främsta expert på invandringens bredare ekonomiska konsekvenser är Harvardprofessorn George Borjas, själv invandrad från Kuba. Borjas visar att invandringen till USA innebär enorma vinster i form av ökad lön för invandrarna, men ytterst små vinster för amerikanerna själva, motsvarande endast 0,1 procent av BNP. Rikare amerikaner har visserligen gynnats av att de kan köpa billiga tjänster, medan fattigare amerikaner har fått se sina löner sjunka genom ökad låglönekonkurrens. Återigen borde vi fråga oss vad sannolikheten är att välfärdstaten Sverige ska vinna på invandring, när inte ens USA längre kan lyckas få större fördelar?

Fri invandring i den verklighet vi lever i gynnar förstås invandrare, men minskar både levnadsstandard och frihet i Sverige.

www.svensktidskrift.se/
    Jag ser en rad påståenden här som jag ska försöka så kort som möjligt behandla. Det första är påståendet att vi, svenska folket, inte haft någon möjlighet att ha en röst i invandrings och flyktingfrågan. Jag är inte säker på exakt vad du menar? Vi har haft ett antal mandatperioder där ställningstagandet från olika partier varit varierande vad gäller invandrings och flyktingpolitiken. Men, med tanke på både de åtaganden vi gjort rent formellt och på den logiska förlängning av en rad ställningstaganden rent politiskt/ideologiskt så följer också den invandrings-och flykting politik vi har sett de senaste årtionden.

Jag kan inte se hur vi annars ska stödja koncept som bland annat innebär fri rörlighet för varor och tjänster, öppenhet och tolerans, mänskliga fri- och rättigheter och samtidigt göra Sverigedemokrater, Nationaldemokrater och Svenskpartister nöjda. Det är väl själva kruxet och något de själva också inser. Om man tittar på deras respektive program (budgetförslagen inkluderat) så inser man detta. De har inga konkreta förslag utan de kan enbart, precis som du, leta indicium för sin ståndpunkt att vi ska minska invandringen till ett minimum och främst då den från utomeuropeiska källor. Parat då med att aktivt motarbeta islam och indirekt muslimer.

Det glädjer mig dock att se att du, liksom många av oss, har insett att vi har ett demografiskt problem. Det är tyvärr rätt många av de övriga SDsympatiserande forumdeltagarna som jag talat med som inte anser att något sådant problem föreligger.

Ovanstående behandlar även de referenser du ger till den Kuba-födde nationalekonomen och doktoranden. Det är också viktigt att påpeka att man kan inte ta ett land och carte blanche jämföra med andra länder. De siffror som du citerar berör den undersökning som Borjas genomfört. Du är säkert medveten om att andra tagit fram helt andra siffror. Därmed är de citerade delarna enbart representanter för just Borjas syn. 

USA har varit världens starkaste ekonomi länge och de omskakningar vi ser där har jag inte sett några som helst stöd för är resultatet av det Borjas påstår. Kina och Indiens ökade ekonomiska roll på världsmarknaden har mer med det att göra än något annat.

Inte heller har vi i Sverige dåliga finanser eller en icke-fungerande marknad utan är snarare mycket välrustade och har en elasticitet som är få förunnat. Trots den påstådda "massinvandringen", trots den påstådda våldtäktsepidemin, trots islamhotet (det största hotet mot Sverige sedan andra världskriget), trots MENA-invandringens påstådda totala meningslöshet, trots misshandel och personrånsvågorna som likt japanska tsunamis veckovis översköljer vårt land om man får tro SDsympatisörer som P.I (eller FLs dito), trots sjuklöverns massförräderi mot sitt eget folk med gammelmedia i släptåg, trots allt vänsterflum och annat patrask som fått styra och lura det svenska folket av sina pengar och välmåga så att vi står på den ekonomiska ruinens brant (eller i alla fall kan se kanten tydligt). Trots allt detta så är fakta tydliga för alla att se angående vår ekonomi. Jag har hittils inte sett detta något motsägelsefulla förklaras av någon av mina SDsympatiserande, etnonationalistiska forumdeltagare. Men du kanske blir först ut?   
  • BigDaddy
    Tobias Billström skrev 2011-08-16 21:07:41 följande:
    Massinvandring är den politik som Fredrik reinfeldt idag bedriver , Dvs att det sprutar in invandrare trots att vi har ca 8 % arbetslöshet , och som du kanske förstår så är det inte hjärtspecialister,raketforskare och fysiker som anländer. Utan merparten är av den totalt verkningslösa gruppen (MENA) Somalier som grillar kolgrill inomhus eller blir förvirrade då dom ska åka rulltrappa, sk flyktingbarn som myglat till sig PUT och som bara är här för att förbättra sin ekonomiska status utan att behöva lyfta ett finger, högreligiösa grupper som omöjligen kan befinna sig i arbete pga sin klädsel osv osv. Listan kan göras väldigt lång.

Detta skapar alltså ett överutbud av arbetskraft vilket ondskefulla politiker som Fredrik kan utnyttja genom att pressa ner lönerna.  Förvånande dock att man ska behöva förklara en sådan självklar sak för att snille som dig.

PS. Trådstarten är fortfarande avskyvärd för vetskapens skull , vart kommer ditt hat ifrån? (förutom EXPO)
    Jag ska försöka svara på detta något förvirrande och spretande inlägg.

Det är märklig läsning när det å ena sidan handlar om en "massinvandring" av totalt meningslösa individer (jag antar här att detta innefattar, i och med din beskrivning av just MENAinvandringen, även att de saknar ens de mest grundläggande kvalifikationer). Men å andra sidan så skall alltså denna hord av totalt okvalificerade, okunniga och enligt din beskrivning nästintill ociviliserade individer alltså utgöra ett lönemässigt hot mot vår utbildade, kvalificerade och civiliserade befolkning (varav 8% är i startgroparna för ett nytt jobb närhelst och varhelst det uppenbarar sig)? Här vilar förvirringen tungt, Tobias Billström, ungefär som dimman vid Lützen måste ha gjort när det begav sig. Jag kan bara hoppas att ditt nästa inlägg skingrar den...

Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!