Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Sedan tycker jag det är löjligt att det ska vara så himla svårt att hålla god ton.

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 10:51:00 följande:
    Skulle det vara god ton att i varje tråd svartmåla och skuldbelägga svenskar och framställa nysvensken som nån slags missförstått offer som det är synd om?
    Vem har gjort det?
    Jag fattar verkligen inte.

Skulle uppskatta om någon visar mig en tråd där svenskar svartmålas, skuldbeläggs och där invandrare är offer.
    Verkligen
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 11:29:00 följande:
    Min föreställningsvärld? Läs i tråden, där framkommer det från vänsterhåll tydligt att svensken är ond och att nysvensken är god.
    Nu börjar jag på allvar bli orolig över din tolkningförmåga.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

Jag drar mig ur.

Tycker det är rent av löjligt att man verkligen inte kan debattera. Det är liksom helt poänglöst att göra det, när man inte blir förstådd, hur enkelt man än uttrycker sig.

Sätter mig och väntar på citat där man svartmålar svensken, och framställer dem som onda, och invandrare som goda.

Får jag inte citat, bevis på det så gör jag som med allt annat jag inte fått källa/bevis/citat på, avfärdar det som fjärten i rymden det är.

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Kate Ryan skrev 2010-06-02 21:02:55 följande:
    Är man främlingsfientlig för att man inte vill ha en neger på sin bakgård (läs ironi). Kontentan är att jag anser att det bör bo svenskar i Sverige. Fråga en svensk vem som är afrikan och vem som är svensk och svaret blir enkelt. Bara för att jag talar kinesiska och bor i Kina så blir jag inte Kines. Läs lex "är en katt som föds i ett stall en häst". Så länge genpoolen inte hotas och inte för den delen svenskarnas suveränitet i Sverige (landet där svenskar bor och härskar) så bryr jag mig föga om det finns lite krydda läs enstaka invandrare.

Är jag Sverigedemokrat? Delvis, jag kommer troligen rösta på dom för jag vill strypa den invasion som sker dagligen. I grund är jag dock borgare och jag vet att dom flesta borgare delar mina åsikter.
    Svaret behöver inte alls bli enkelt om svenskhet sitter i hudfärgen.

Resten av ditt inlägg är bullshit.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-06-20 17:30:09 följande:
    Bara en annan sak.....
    Kolla denna omröstning så ser ni att jag inte är sååå mycket ute o cycklar... måste ju finnas "en del" anledningar till att folk röstat som dom gjort.

www.familjeliv.se/Forum-5-65/m52963825-72.htm...
    Om du läser tråden ser du att i stort sett alla som röstat att de inte vill bo i en invandrartät förort, inte vill göra det pga att de vill bo i ett "finare" område, eller att de vill bo på landet, alt mitt i stan.
    Har inte riktigt sett en enda som inte vill det, pga invandrarna som bor där.

Så vilken poäng är det du försöker göra här i tråden, som handlar om SD och deras främlingsfientliga tendenser?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Triskele skrev 2010-07-25 13:17:09 följande:
    Ingen tvingas till att bli främlingsfientlig, det är ett personligt ställningstagande.
    Att skylla detta på någon annan visar bara på omognad.

Främlingsfientlighet har en specifik definition som inte överensstämmer med det du fabulerat ihop.

Det har alltid funnits misoneism, det är en del av att vara människa, men vettiga människor tar sig över detta och öppnar sig för världen istället för att sluta sig i rädsla.

Du kan inte hitta på en egen definition av en etablerad term och sen försöka klistra på andra denna.
    Inte och samtidigt behålla någon slags trovärdighet. 
    Men jag glädjs av att personer skjuter sig i fötterna när dom ägnar sig åt propaganda, även om det är taffligt från början. Så fortsätt bara. 

Främlingsfientlighet handlar om omognad, rädsla och okunskap.
    Problem som man som vuxen människa ansvarar för helt på egen hand. Såvida man inte är psykiskt funktionshindrad. 

Man får vara precis hur kritisk man vill gentemot migrationspolitiken, men man förväntas framföra denna kritik som en vuxen människa med bevis, belägg, argument o.s.v. Och man ska kunna ta att andra ifrågasätter och kritiserar ens inställning.
    Uttrycker man idiotier får man faktiskt ta att andra skrattar åt en. Man har ingen rätt att inte bli utskrattad. 
    Tummen upp för detta inlägg!
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    CarinaC skrev 2010-07-27 00:02:29 följande:
    Sök på wikipedia på politiskt korrekt och du får en förklaring. Begreppet politiskt korrekt är vedertaget:
    "Sedan 15 år tillbaka är detta en stående favorit, oftast utslungad från höger. 'Politiskt inkorrekt' har blivit en form av beröm i vårt påstått instängda debattklimat, syftande på självständigt tänkande i form av till exempel negervitsar och blondinskämt. Avsikten med PC-begreppet är i grunden att legitimera cynism; jag tror inte på växthuseffekt, jämställdhet, bistånd, minoriteters rättigheter, sociala reformer, Amnesty och Läkare utan gränser alltså är jag lite tuffare."

Politiskt korrekt är ett lika dumt begrepp som omvänd rasism.
    Beautifully Human
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!