• Plly

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Hannathu skrev 2010-09-14 19:05:44 följande:
    Så bra att BM hjälper dig med förlossningsbrev!
    EDA och tatuering beror tydligen på hur den ser ut (om det finns luckor på rätt ställen) och på den enskilda narkosläkaren som ska sätta den. Så det är inte helt kört
    Min tatuering är ganska stor och heltäckande...men jag oroar mig inte faktiskt
    Min Bm är verkligen bäst...det betyder verkligen mycket att få tid att prata med sin Bm, förstår att alla inte har det så. I mitt förlossningsbrev kommer det antagligen bara stå: Sen avnavling, jag vill inte bli onödigt störd under förlossningen och om jag ser ut att ha dödsont så får dom berätta vad jag kan få för smärtlindring förutom lustgas. haha... 
  • Plly
    Hannathu skrev 2010-09-21 13:04:26 följande:
    Sitter och kikar på det där med föräldraledighet...

Vilken jäkla djungel med jämställdhetsbonusar och grejer...
    Håller med...
  • Plly
    Leiben skrev 2010-09-26 10:30:30 följande:
    jag har panik över namn. hatar alla förutom några som känns som 40 % ok och man vill ju att det ska kännas 100 % JA liksom....
    Jag trodde vi var klara och hade bestämt namn, men nu har JAG kommit på några fler som bearbetas här hemma...inte lätt! Phuhhh....:-P
  • Plly
    Hannathu skrev 2010-09-30 13:50:19 följande:
    jag funderar på om bebisen håller på och vänder sig rätt...

För det trycker neråt helt plötsligt...
    Jag tycker det är nya känslosensationer i de nedre regionerna typ varje dag
    Ibland känns det som att livmodertappen ska öppna sig och bebisen komma ut, ibland är det tryck uppåt så man inte kan andas...och däremellan foglossning från helvetet när jag ska sova.

Jag är dock mest nyfiken på hur riktiga värkar känns och hur ont det kommer att göra. Är jag knäpp eller?;-D

Ska få hyra en TENS-apparat av min BM, ska testa den nästa vecka troligtvis...får se om jag kommer få användning av den nu när jag inte kommer ta epidural.
  • Plly
    Leiben skrev 2010-10-04 10:15:33 följande:
    hej!

klarar knappt av den här vildbasen nå mer. han sover ju aldrig! hur ska det bli sen? Han kan ha värsta sparksessionerna i timmar och det är skitvaåldsamt. Han sprattlar och sparkar och trycker och bökar och skakar. fötterna är jättenära under revbenen så jag kan knappt andas och man kan se en fotstick upp skitmycket utbuktande upp eller åka tvärs över magen där upp i supertempo. ibland gör det ont i huden bär han trycker hårt med fötterna så det känns som tusen nålar inifrån. Ibland får jag också så plötsliga och hårda sparkar att jag blir rädd, hoppar till och måste ropa högt. Är det här normalt??? Jaghar aldrig hört kompisar som varit gravida innan prata så mycket om det iaf. I gårkväll kände jag mig så hårdhänt hanterad att jag höll på att börja gråta nästan.

hur upplever ni det här?
    Ajdå! Jag har oxå en vilding men hon sparkar inte så mycket längre utan det knölas, armbågas och knuffast mest. Ibland är det så att man tappar andan! Ofta får jag så sjukt ont i översta revbenen att man nästan vill gråta ibland
    Har du livmodern i bakvägg som jag månntro?

Man får tänka positivt - att det är dags för våra vildingar att komma ut snart
  • Plly
    Wehee skrev 2010-10-04 11:12:40 följande:
    Min sover som en stock på nätterna och förmiddagarna Vaknar frammåt lunch och sen är det ett jäklars liv frammåt sänggång. Sparkarna kommer ut mot höger sida. Har varit fixerad länge nu så kickarna blir ju på varje ställe varje gång. Men de är inte superhårda utan jag står ut. Sen är det mycket knöl och bök liksom.
    Idag har jag min första lediga dag. Så härligt. Jag njuter till fullo. Håller på att ladda nu. Bf om en vecka bara. oiiii.
    Åh ditt lyllo, EN VECKA KVAR! Här är det 37 dagar kvar tror jag...och 18 dagar tills jag går på mammaledighet
  • Plly
    Wehee skrev 2010-10-04 11:15:54 följande:

Ny bild tagen igår. V 39.
    Härlig mage!
    Och tack för peppningen...hoppas man bara slipper gå över tiden allt för mycket.
  • Plly
    Leiben skrev 2010-10-05 12:27:23 följande:
    ska träffa en kompis snart men ska läsa när jag kommer tillbaka.

fler än jag som tycker det är jobbigt att ha BH? har alltid med bygel i vanlig afall och jag håller på att dö av trycket.
    fick andnöd nu när jag satt i soffan så jag drar på stan utan och så köper jag väl mig någon skön sloggitopp eller nåt och ev en amnings-bh när jag ändå är i farten och hoppas att jag kan ha den när mjölken rinner till.
    Uhhh...ja! Har levt i en amningsbh från Lindex nu i några veckor, innan så var det en från H&M i spets (rekommenderas inte, den hade "byglar" typ på sidorna som gjorde jätteont) Den från Lindex verkar ha byglar i sidan i plast som inte skaver. Viktigt det där...
  • Plly
    Hannathu skrev 2010-10-05 19:46:58 följande:
    har samma BHar som innan men med förlängare nu sista veckorna... Har inte vuxit ett jota
    Samma här, kan fortfarande ha mina gamla bh:ar men problemet är att bågarna kliar och skaver på stackars magen, så nu går man runt som en häng- och plattbröstad stackare i amningsbh:ar Dock har jag inte gett upp helt så några mammatrosor har det inte blivit, där går gränsen! haha...
  • Plly
    Leiben skrev 2010-10-07 11:00:24 följande:
    en liten fråga om ekonimi;

hur gör ni med den när ni är mammalediga och har en mycket lägre inkomst?
    Jag har högre årsinkomst än min man, men han kan välja att ta fler jobb (eller vara helt ledig när han vill) eftersom han är egen företagare.... Jag kommer ta nästan alla föräldradagar förutom de som är öronmärkta för honom. Han kan ju som sagt vara hemma samtidigt som jag ändå...vilket är lyx!
    Jag kommer gå ner en hel del i inkomst under mammaledigheten, vill gärna vara hemma minst 16 månader men jag kommer dryga ut det genom att jobba strödagar redan efter ett år är det tänkt. Tycker det här är jättesvårt att veta på förhand...:-/
Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?