Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?
Grattis Ellish! Hoppas ni mår bra trots det snabba föräldraskapet
Grattis Ellish! Hoppas ni mår bra trots det snabba föräldraskapet
Stort grattis nizzy! äntligen!
Hej alla! Nej man hinner inte skriva så mycket, det är rätt mycket annat som ska uträttas och när man väl sätter sig ner så är det någon som vill ha uppmärksamhet
Hos oss är allt toppen, Judith somnar efter en viss stunds nattande, mellan 23 och 00 och sover till antingen 05:30 eller 06:30, hon vaknar då och då nattetid och vill ha mat...pappa tar över morgonpasset runt 06:30 och jag går och lägger mig på soffan och sover till 9-10. Lite lyx faktiskt! Men annars skulle jag inte orkat eftersom hon sover brevid mig i sängen och jag vaknar vid minsta lilla.
Fast idag var det inte så skoj, hon var jätteledsen varm och hade diarré imorse så vi åkte efter rådgivning per telefon in till barnakuten eftersom hon hade en temp på 38,6 och vi var oroliga. Allt gick bra men hon har fått en släng av maginfluensa och får dricka vätskeersättning. Nu på kvällen så har febern gått ner och hon sover en stund nu innan det är matdags och riktig läggning runt 23. Phuhh...
Angående napp så var vi skeptiska i början men det vart verkligen räddningen för oss, men det är olika för alla.
Ps. Någon som hoppfullt börjat planera för syskon? Vi har börjat... Känns sjukt tidigt men eftersom vi vet hur lång tid det tog att få till henne så känner vi att man lika gärna kan börja på en gång. Eller är vi tokiga?
kram!
Hallå! Vi kanske kan starta en liten lista på hur småskitarna växer? Typ centimeter och vikt, och jo jag vet att man inte ska jämföra men det är lite skoj att se hur andras barn växer och utvecklas de med
Judith är 10 veckor idag och är 59 centimeter och vägde 6048 förra veckan...en liten tjockis med andra ord
Kul att se bilder på dina finisar Nizzy!
Vår skrutt är idag 3 månader gammal, väger 6874 och är 61,5 cm lång Drar sig upp från liggande till stående och krummar sig oxå...ser ut som en liten ostbåge Har börjat skratta högt nu i veckan, upptäckt sig själv i spegeln och lagt om sina sömnvanor lite...
Världens gladaste lilla prutt är hon, älskar att "hoppa" på sängen och falla bakåt och sen upp igen. Hon skrattar oxå/ler när man sjunger för henne. Vi har haft henne hos barnvakt 2 gånger och hon finner sig bra i det (änsålänge) Vi försöker bolla runt henne till lite olika personers famnar och det går jättebra. Tycker vi har fattat hennes personlighet och vad hon vill nu...
Fick vaccin idag hos bvc och det var inte skoj, jag grät sjäv som en fåne när hon grät Tänk att det kan göra så ont i hjärtat när ens barn har ont! Det visste jag faktiskt inte...
Kram på er!