• Plly

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Grattis Ellish! Hoppas ni mår bra trots det snabba föräldraskapet

• Plly

Hej alla! Nej man hinner inte skriva så mycket, det är rätt mycket annat som ska uträttas och när man väl sätter sig ner så är det någon som vill ha uppmärksamhet  
    Hos oss är allt toppen, Judith somnar efter en viss stunds nattande, mellan 23 och 00 och sover till antingen 05:30 eller 06:30, hon vaknar då och då nattetid och vill ha mat...pappa tar över morgonpasset runt 06:30 och jag går och lägger mig på soffan och sover till 9-10. Lite lyx faktiskt!  Men annars skulle jag inte orkat eftersom hon sover brevid mig i sängen och jag vaknar vid minsta lilla.

Fast idag var det inte så skoj, hon var jätteledsen varm och hade diarré imorse så vi åkte efter rådgivning per telefon in till barnakuten eftersom hon hade en temp på 38,6 och vi var oroliga. Allt gick bra men hon har fått en släng av maginfluensa och får dricka vätskeersättning. Nu på kvällen så har febern gått ner och hon sover en stund nu innan det är matdags och riktig läggning runt 23. Phuhh...

Angående napp så var vi skeptiska i början men det vart verkligen räddningen för oss, men det är olika för alla.

Ps. Någon som hoppfullt börjat planera för syskon? Vi har börjat... Känns sjukt tidigt men eftersom vi vet hur lång tid det tog att få till henne så känner vi att man lika gärna kan börja på en gång. Eller är vi tokiga?

kram! 

• Plly
    Hannathu skrev 2011-01-09 20:00:22 följande:
    Här känns det som vi springer ner dörrarna på barnsjukhuset och får aldrig in någon vettig rutin. Normalt sett somnar han för natten mellan 23 och 01 men ett par dagar har det varit väldigt ledset just den tiden och ingen annan tid på dagen vet inte alls vad det beror på men men...

Håller på med sköljninga r2-3 gånger om dagen och sondningar (bara att sätta in en slang så han blir av med lite fisar och bajs) lika ofta ungefär så vi försöker verkligen lära oss en rutin på det i alla fall innan maken börjar jobba igen - han har semester en vecka till som tur är.

Napp är kanon! Hellre det än att jag ska behöva vara snutte och få onda bröstvårtor och ha så ont så att amma är pest.

Planerar och planerar men vi kommer inte köra med preventivmedel så vi hoppas att det blir ngt på "egen" hand. Blir det inte det så har vi bestämt att nästa jul ska vi diskutera om vi ska använda de som ligger i frysen
    Barn utvecklas och dom brukar ha "ledsna perioder" precis innan eller efter dom har lärt sig en ny färdighet, kan vara det...Judith har en sådan period nu och hon är 8 veckor gammal, man får stå ut helt enkelt
    Vi kör "windi" på J sen hon var ca 2 veckor gammal, det löste rätt mycket gråt här hemma när hon fick lite hjälp att fisa och bajsa  
  • Plly
    Hannathu skrev 2011-01-13 12:19:35 följande:
    Wehee
    Han har hirschsprung...

Ni kan läsa på min blogg men då behöver ni få en inbjudan så skicka ett PM med er mailadress
    Hannathu: sorry det var inte meningen att jämföra lite gas i magen med sondningar och sköljningar Plumpt av mig!
    Wehee skrev 2011-01-11 15:53:37 följande:
    I natt sov lilltjejen för första gången i egen säng. Det gick jättebra. Hon protesterade inget alls. Det var nog värst för mig och hennes pappa. Vi saknade henne i sängen. Jag ammar två gånger per natt. Runt kl 3 och 6 men vi återgår båda till sömn direkt efter. Känner mig faktiskt alltid utsövd på morgonen.

På fredag ska hon få sina vaccineringar. Ett i varje ben tydligen. Har nån av era fått det ännu? Hur gick det isf?

Vi körde med semperdroppar de 8 första veckorna. Tyckte det funkade bra. Hon började fisa mer

Vi kör med napp nu. Äntligen har hon börjat tagit den ch det är verkligen skönt för henne. Hon slipper ligga och va frustrerad och äta upp halva handen. Men så får man ju ta konsekvensen sen att få de att sluta sen.

Vi har kommit igång med sexlivet igen och skyddar oss inte. Vi hoppas på ett syskon, men helst när lilltjejen hunnit bli minst sex månader. Så till sommarn/hösten skulle vara perfekt (om man nu fick välja).
    I början av veckan sov J i sn egen säng brevid oss, tycker också att det var jobbigt att inte ha henne nära...fast det är skönt att hon inte vaknar när man rör sig...
    Vi hoppas på ett syskon vi med, men eftersom det tog några år att få till henne så kör vi oskyddat (sannolikheten att det tar sig på en gång är ju så liten, fast man lever på hoppet ju!)

Kram på er!
  • Plly

Hallå! Vi kanske kan starta en liten lista på hur småskitarna växer? Typ centimeter och vikt, och jo jag vet att man inte ska jämföra men det är lite skoj att se hur andras barn växer och utvecklas de med

Judith är 10 veckor idag och är 59 centimeter och vägde 6048 förra veckan...en liten tjockis med andra ord

Kul att se bilder på dina finisar Nizzy!

• Plly
    Hannathu skrev 2011-01-27 11:52:28 följande:
    Sitter här med en förkyld liten kille, undrar vad sjutton jag kan göra mer än att suga näsan, ge näsdroppar var 6e timme och koksalt däremellan och låta honom halvsitta och sova...

Dumma pappan som släpar hem sånthär :-P
    Nej usch! Vi har inte råkat ut för någon kanonförkylning ännu, mer att hon får snorkråkor. Vi droppar lite koksalt och petar ut kråkorna och det är inte så poppis....haha

• Plly
    Wehee skrev 2011-02-04 09:07:00 följande:
    Hej hej. Vi har varit ut och rest jag och lilltjejen. Varit i österrike en vecka. Det gick jättebra att flyga. Jag ammade så gått det gick vid start och landning.
    Allt bra här. Hon växer så det knakar. Var ska det sluta
    Idag ska vi på babymassage och igår var vi på första babysimmet. Hon älskade det. Skrattade tom högt i vattnet.
    Jag helammar fortfarande men är väl på g att snart börja med smakportioner. Hur har ni det?
    Kul! Vi har flugit med Judith, ena vägen gallskrek hon i 10 minuter (hon ville inte sitta fastspänd) men sov på returresan...
    Vi har gått några ggr på babysim (min granne är instruktör) och hon har gjort några dyk under vattnet, det gillar hon!
    Ska vänta två veckor till minst innan vi ger smakportioner, kommer göra egen mat och inte köpa burkmat.

• Plly

Wehee skrev 2011-02-05 17:20:43 följande:
    Jag tänker också göra egen mat.
    Åh har Judith varit ner under vattnet. vad häftigt. Vi har inte kommit så långt i kursen ännu.
    Hehe jepp! Här kommer bildbevis på en liten val under vattnet Det här är bara 4:e gången hon är under vattnet. Jag tycker själv det är lite läskigt men hon tycker det är skoj!
  • Plly

Vår skrutt är idag 3 månader gammal, väger 6874 och är 61,5 cm lång Drar sig upp från liggande till stående och krummar sig oxå...ser ut som en liten ostbåge Har börjat skratta högt nu i veckan, upptäckt sig själv i spegeln och lagt om sina sömnvanor lite...
    Världens gladaste lilla prutt är hon, älskar att "hoppa" på sängen och falla bakåt och sen upp igen. Hon skrattar oxå/ler när man sjunger för henne. Vi har haft henne hos barnvakt 2 gånger och hon finner sig bra i det (änsålänge) Vi försöker bolla runt henne till lite olika personers famnar och det går jättebra. Tycker vi har fattat hennes personlighet och vad hon vill nu...

Fick vaccin idag hos bvc och det var inte skoj, jag grät sjäv som en fåne när hon grät Tänk att det kan göra så ont i hjärtat när ens barn har ont! Det visste jag faktiskt inte...
     Kram på er!

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?