• Plly

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Jag hänger på här! Vi har försökt i 3 år och lite till med bland annat inseminering osv, kom precis fram i landstingets IVF-kö då vi blev gravida spontant. Jag tycker att det har varit en tuff resa på alla sätt och jag har svårt att slappna av ännu. Är i vecka 11+0 idag. Vi gjorde UL i vecka 9+5 och fick se hjärtat slå

• Plly

Va härligt Leiben att det lyckades nu! Snart kan du pusta ut och njuta lite. Jag trodde aldrig vi skulle lyckas bli gravida på egen hand så det var rätt så chockartat och jag har svårt att tro det fortfarande...men jag har inga förhoppningar om att vi ska kunna göra om det så jag är redan inställd på IVF om vi vill ha flera barn.

Provade ett par mammajeans idag på rea men det såg skrattretande ut bara för jag har ingen gravidmage, det är bara fisar som bor där som putar ut...får nog vänta ett tag haha.

Gjorde ni äggdonation i Sverige eller utomlands?

• Plly

BF 4 November!

Är i vecka 11+3 idag. Är fortfarande grymt nervös att något ska gå fel, trots att vi sett hjärtat slå. Är en optimist annars men nu är det svårt...vi ska göra KUB 30 april så jag längtar lite efter att få se bebben igen och veta att den mår bra, man såg inte så mycket av den i vecka 9+3, mer som en liten köttbulle

Själv är jag lost i retrovagnsdjungeln, har 3 fina vagnar som står och väntar därhemma, putsade den ena nästan hela dagen igår (så något sorts hopp har man att det blir en bebbe..)

kramen!

• Plly
    Underbara2010 skrev 2010-04-19 19:47:40 följande:
    Hej tjejer!Får jag vara med här? Är bara i vecka 7 än så länge och väntar nervöst på första VUL. (har ett MA i bagaget).Vi har försökt få barn sen mars 2007 och det här är resultatet av vårt 7:e försök med IVF (3 et och 4 fet). Jag är så tacksam att det äntligen har blivit en graviditet, och hoppas och önskar att det ska gå bra hela vägen. Längtar till man kan berätta för alla och visa en stor mage!
    Välkomna alla nya Häftigt att det tog sig efter 7 försök, och härligt att ni inte gav upp!

Och jo, visst vill man vrida klockan framåt några månader...vet inte hur man ska stå ut med väntan? Jag vill ha en mage NUUU...kommer säkert inte få någon heller på ett tag, är bara svullen om kvällarna. (min mamma hade väldigt liten mage båda ggr hon var gravid så det är säkert ärftligt, suuck)

Kram på er!
  • Plly

Men gud, jag läste oxå fel...haha! Vi är nog några här som behöver läsglasögon då...

• Plly

Jag berättade för chefen i vecka 10, de allra flesta har annars fått veta nu i måndags...det var lika bra för min glappkäft till man har redan skvallrat runt...haha!
    Men säker kommer jag inte känna mig förrän efter RUL i vecka 18 nånting...

• Plly
    Leiben skrev 2010-04-25 20:39:25 följande:
    nu har jag lagt upp 2 bilder på magen. ska den verkligen bara bli större och större eller lägger det sig lite innan bebismagen kommer på riktigt?
    Min mage har växt och krymt lite olika under hela tiden...på kvällarna känner man sig som en ballong och på morgonen ser man ut som vanligt - vafan!? Tror det är mest gaser...
    Men du ser smal ut så på dig kanske det syns rätt bra, eller så kanske du har fler i magen än en?
  • Plly
    Ellish skrev 2010-04-26 15:37:46 följande:
    Jag är extremt nojjig hela tiden. Jag har inte haft några blödningar alls har knappt några gravsymtom bara lite öm i brösten , lite molvärk men inte mycket mer än så. Gjorde gravtest på MVC , BM sa att det var 2 starka streck på stickan! Men jag känner mig inte speciellt gravid villket oroar mig. Någon mer??
    Vi har fått titta på bebben på Ul i vecka 9+3 samt att jag varken har blött eller så, men jag tror ändå inte riktigt att jag är gravid
    Jag har inte mer gravidsymptom än vad du har...
    Vi ska göra KUB nu på fredag, kanske fattar jag bättre och slutar oroa mig då...who knows?

Kul alla ni nya som tittar in !
  • Plly

Jag som samlar på retrovagnar har redan 4 stycken sen tidigare så vagnproblem kommer vi inte få haha...

Jag har köpt lite småsaker (och intalat mig själv att man alltid kan ge bort dom om det skulle hända något) mest nån söt body som man inte kunnat låta bli att köpa.

Längtar efter KUB på fredag, känns som en milstolpe...

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?