• Plly

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Leiben skrev 2010-07-05 19:54:53 följande:
    ALLA i min närhet är gravida nu och de få som inet är det har fött för ett par månader sen, sen är alla alla alla gravida antingen för 1:a, 2:a eller 3:e gången och jag vill gråta av lycka nu för att jag får vara med för jag hade verkligen dött annars. VERKLIGEN DÖTT.....
    Samma här!
    1 som fött barn nyligen, 1 som ska ha augusti och 3 som ska ha ungefär samma datum som jag i okt/nov...tänk om jag inte varit gravid, jag skulle ha varit så himla deprimerad

Jag försöker att inte tänka på hemskheter som kan hända med bebin i magen, kan ju hända saker även när den fötts men man får ta en dag i taget helt enkelt, annars skulle man ju gå sönder inombords om man oroade sig hela tiden...

Kram på er och era magar! (har fortfarande inte lyckats lägga in magbild...grr)
  • Plly

Hopppppsan, hamnade på Lindex på lunchen och kom tillbaka med 10 bebisplagg som var på rea som jag bara skulle HA...Nu får vi verkligen fixa en egen garderob till bebisen snart

Är ingen shopaholic annars men hjälp vad sött det är med bebiskläder - svårt att låta bli!

• Plly
    Leiben skrev 2010-07-06 16:14:01 följande:
    vad duktig du är! jag kan inte alls göra så. känner mig jätte vilsen som om jag inet hör hemma där och ska köpa golfklubbor eller nåt (och jag vet INGET om golf). det är en så ny värld.

Däremot köpte jag lite shyssta mammakläder på mamastore faktiskt :)
    Duktig vet jag inte om jag kan kalla mig - jo duktig på att sniffa upp rea på babykläder dårå

Man får puta lite extra med magen bara, shoppa på!

Ps. Jag har skrivit ut en tabell som jag har i väskan med babystorlekar så jag inte köper klänningar som bara passar i december osv...så lite smart är jag minsann
  • Plly
    NizzY skrev 2010-07-06 17:33:13 följande:
    hej Tjejer och magar jag och mamma tog en runda på stan, vi gick in i varenda barn /leksak affär och vi hade så himmla skoj. Vi krades med alla mjukis djur, tassfade på allt och fnittrade som 2 st fjortisar. Mamma visade mig vad hon tänkte köpa till Bobos osv... lit elyxigare handukar och plädar, jag hade nog aldrigt köpt de för det priset men mamma är lite speciell och hon har råd med det med så
    Hon skämer bort de redan fast de ännu inte är födda
    det var riktigt skoj att gå på stan med henne, det få vi göra flera gånger
    Härligt NizzY!
    Jag och min mamma har inte gjort någon sån runda än, får se om det blir av - jag tror mest hon inte riktigt fattat  att hon ska bli mormor än förräns det syns ordentligt...
  • Plly

Har semester  som startar 19:e juli och tre veckor framåt...läänge kvar tycker jag!

Känner ni av sparkar och sånt än då?
    Här känner jag av dom flera ggr på dygnet, så häftigt Det kom över en natt så att säga...undrar vad lillfisen gjorde innan?

• Plly
    NizzY skrev 2010-07-07 11:20:34 följande:
    inga sparkar, ingenting =( men på natten få jag ofta håll på sidan och magen bli hård på visa ställen, undrar vad det kan vara då ? inväntar med stor spänning och sambon har nog igår hittad pulsen på navelsträngarna =) men nån knod lyckades vi inte hitta... ävn om vi tror att vi hörde något med statoskopet... mitten av v.16 och nu borde man väl förvänta sig något vilken dag som helst tycker vi ju

när började ni känna er aknoddar ?
    Jag kände första sparken v 20+0, innan dess nästan inget alls, när jag satt ner ibland så kändes det som att jag hade pulsen i magen, eller som att något petade på mig inifrån. Väldigt skumt!

Min mage brukade oxå vara hård, mest på morgonen och det hårda kunde sitta som en kula på ena sidan bara, så det kändes konstigt...
    Du kanske har sammandragningar i livmodern? (helt normalt, livmodern övar sig bara)

Jag har en angelsound men jag kan fortfarande inte hitta hjärtljudet, däremot så hör jag sparkarna som dova "thomp" i magen när vi lyssnar 

Annat som inte är så skoj är att jag börjat få hemska kramper i vaderna om nätterna...aj aj aj...men det är väldigt vanligt tydligen
  • Plly
    NizzY skrev 2010-07-07 11:49:27 följande:
    tror ni att det bli lite snabbare för mig som väntar 2 st ?
    Ingen aning...förhoppningsvis Sen får du känna allt dubbelt upp!

Jag är glad att min man oxå kan känna med handen nu, blir lixom lite mer verkligt då, har gått in i vecka 23 idag!
  • Plly
    Leiben skrev 2010-07-07 20:24:33 följande:
    fattar inte det här med bf och räkning och hit och dit. jag har bf 8 nov men gick in i v. 23 igår. Det skiljer 2 dagar mellan bf men i
    bara en dag mellan byte av vecka? det är ofts sånt inte estämmer med mig och andra kompisar också.
    Jag har laddat ner en gratisapplikation till min iphone som heter "What to Expect "och där skriver man in bf och den räknar på veckor och dagar så man slipper hålla det i huvudet (det står även hur stor bebben är, vad den väger och lite tips på allt från bristningar till gaser...rekommenderar den appen, den är kul!
    Idag exempelvis är bebisen stor som en papaya, från rumpa till huvud är den 20,32 cm och väger ca 0,54 kilo (jepp, alltid frukt eller grönsaksliknelse haha)

Jag har ju bf 10 november och är i vecka 22+1 (23) idag för att förtydliga. Men sen när man är hos BM så stämmer ingenting...haha
  • Plly

Hej bönor!

Här är en som får vadkramper nu nästan varje natt, hua! Vissa är så starka att det inte ens hjälper att trycka foten mot sänggaveln utan man får hoppa ner på golvet och försöka trycka bort det... Och så det här med domningarna i händer och armar, speciellt på morgonen (det är när vätska i kroppen trycker på nerver, karpaltunnelsyndrom) normalt som gravid men ack så obehagligt.

Annars är det bara fint! Ska till BM nästa vecka för kontroll och mätning av magen troligtvis, den växer lite Och bebben sparkar väldigt mycket, har märkt att den reagerar på höga ljud nu för brandlarmet gick på jobbet och det var utrymning och då sparkade den som en tok fastän jag stod upp (brukar annars sparka mest när man sitter eller ligger ner)

Går annars ner varje kväll till sjön där vi bor och svalkar mig, som en strandad val

Kram!

• Plly
    NizzY skrev 2010-07-15 12:56:27 följande:
    strandat val :) det där känner jag ju igen
    haha, jepp
Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?