NizzY skrev 2010-07-07 11:20:34 följande:
inga sparkar, ingenting =( men på natten få jag ofta håll på sidan och magen bli hård på visa ställen, undrar vad det kan vara då ? inväntar med stor spänning och sambon har nog igår hittad pulsen på navelsträngarna =) men nån knod lyckades vi inte hitta... ävn om vi tror att vi hörde något med statoskopet... mitten av v.16 och nu borde man väl förvänta sig något vilken dag som helst tycker vi ju
när började ni känna er aknoddar ?
Jag kände första sparken v 20+0, innan dess nästan inget alls, när jag satt ner ibland så kändes det som att jag hade pulsen i magen, eller som att något petade på mig inifrån. Väldigt skumt!
Min mage brukade oxå vara hård, mest på morgonen och det hårda kunde sitta som en kula på ena sidan bara, så det kändes konstigt...
Du kanske har sammandragningar i livmodern? (helt normalt, livmodern övar sig bara)
Jag har en angelsound men jag kan fortfarande inte hitta hjärtljudet, däremot så hör jag sparkarna som dova "thomp" i magen när vi lyssnar
Annat som inte är så skoj är att jag börjat få hemska kramper i vaderna om nätterna...aj aj aj...men det är väldigt vanligt tydligen