• Plly

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Grattis och välkommen NizzY! Häftigt med tvillingar! Inte så konstigt att du mår så dåligt...det dubblar väl alla symptom eller nåt?

Var igår och gjorde sockerbelastning - alla prover var bra = ingen diabetes och så fick vi lyssna på bebisens hjärta! Lät som en gallopperande häst så nu är arbetsnamnet "Snel hest" haha...*dålig humor*

Men herregud vad man tvivlar på att man är gravid ändå, jag känner ju inget än fastän jag har moderkakan i bakvägg...inte ens lite bubbel, och magen växer inte...snyft!
    Har fått gravidkläder till jobbet men känns inte värt att ha dom. Är i vecka 16 (15+5) och har inbokat RUL den 11:e juni....länge kvar!

• Plly
    NizzY skrev 2010-05-20 12:03:17 följande:
    hej tjejer... usch jag har trista nyheterjag har tidigare haft blödningar, små bruna och de kändes helt ofarliga men igår kom det färskt järn doftande blod och en hel del av det dessutomvisligen är det den tiden på månaden jag skulle haft min mens på och visligen ingen smärta. När jag ringde 1177 så tyckte hon att jag skulle avvakta 1-2 h skulle det forstätta blöda skulle jag söka vård men när jag senare efter samtalet besöka toan såg jag att det upphörde... i natt kom  lite små rosa...tror ni att det är nån fara ?nån som har kanske haft liknande erfarenheter ? man bli så hopplöst orolig av allting suck
    Åh nej Jobbigt!
    Men det behöver verkligen inte vara kört för att man blöder...finns många som har erfarenhet av det. Kan vara moderkakan som sitter lågt som blöder osv osv...men kolla upp det för guds skull för det är inte kul att gå omkring och vara orolig!
  • Plly
    NorrVimpel skrev 2010-05-24 14:20:28 följande:
    Hur har det gått NizzY?I dag har jag varit till BM och fick lyssna på hjärtat
    Härligt Nym!

Jag har trots att jag inte skulle, köpt en angelsound som man kan lyssna på hjärtat hemma med...ska bli kul att få hem den! Kanske låta bebbens mormor lyssna eller så, då blir hon nog glad (och kanske äntligen fattar att jag inte skojar haha)
  • Plly
    NorrVimpel skrev 2010-05-24 16:09:03 följande:
    Pretty Polly & Leiben: Det var skönt att få veta att det fortfarande fanns ett litet pickande hjärta där inne, då det känts lite overkligt de senaste veckorna.
    Jag tycker det känns overkligt mest hela tiden....vet inte när den där "jag-är-gravid-känslan" ska infinna sig...??
    Tror det dröjer minst en månad till innan magen dyker upp, kanske först då?
  • Plly
    Hannathu skrev 2010-05-28 11:04:34 följande:
    Usch, så gräsligt.  Min svägerska har precis råkat ut för det, de trodde de var i v 12 men det fanns bara en fostersäck på 4 mm och inget mer. Upptäcktes pga småblödningar En av mina kollegor råkade ut för ngt liknande oxå. De fick det negativa beskedet på RUL i v 18 att bebisen inte levt på minst 10 veckor...
    Men herregud!
    Det borde vara obligatoriskt för alla gravida att få ett vul/UL i vecka 8 och sen i vecka 12 så man slipper våndas och vänta ända fram till RUL, det är ju för hemskt!

Vi fick ett UL i vecka 9+3 får jag för mig att det var, men det verkar som att de flesta måste vänta... (vi går på privat mottagning så vi är lite bortskämda tydligen)
    Förstår inte att man är så snål med vul/ul på mottagningarna?
  • Plly

Hej!

Jag har hittat mammajeans på rea på hm, jättesköna fastän min mage inte är så stor Ska flyga till usa nu på onsdag och ska ha dessa, kan man slappna av lite och slippa knäppa upp...annars är det Indiskas trikåpennkjol som gäller här på jobbet.
    Bor i sthlm
  • Plly

Halloj där!

Har varit på en veckas trevlig semester därav bortvaron...
    Vi var på RUL i fredags och fick titta på bebben som sparkade och viftade massor! Den var inte stilla en sekund så BM hade lite svårt att mäta och sånt, men det verkar som vi väntar en liten TJEJ! Hon var 99% säker...haha! Ska bli spännande eftersom jag trodde det var en kille...

Har fått lite mage iallfall! Man ser lite mer att man är gravid och inte fet Känner inga sparkar än men tycker att det buffar lite då och då, men det är så snabbt att man inte hinner reagera...

Blev framflyttad dock till 10 november så jag ändrar här i listan:

Wehee, bf: 13 okt
    Hannathu, bf: 8 nov
    Leiben, bf: 8 nov
    vivillblitre, bf:
    PrettyPolly, bf: 10 nov
    Nym, bf: 18 nov
    Underbara2010, bf:
    Ellish, bf: 5 dec
    nizzY, bf: 29 dec (tvillingar)
  • Plly
    Leiben skrev 2010-06-14 15:56:54 följande:
    coolt med en ösig tjej!  :)  tydligen är det svårare att vara säker på tjejer typ ser man inte en tydlig snopp så är det nog en tjej. för oss var det ju inget tvivel.

Imorgon går jag in i vecka 20. Fattar inte att halva tiden i princip gått!
    Jag är lite skraj att hon såg fel, men vafan jag är nöjd med vad som än kommer ut. hon verkade erfaren...
    Har ändå bara handlat fina könsneutrala kläder hittills och kommer fortsätta med det (fast jag kunde inte låta bli att handla vita trosor med såndär klassisk spetskant på baken idag :-P)

Går oxå in i vecka 20 imorrn, sååå spännande! Tror det roligaste ligger framför en nu...
  • Plly
    NizzY skrev 2010-06-14 22:24:12 följande:
    Grattis till en liten tjej i magen  PrettyPolly

v.20 wow :)klappa magen från oss..... gud va jag längtar till fredagen, vill så gärna se de där 2 som gör mig så sjuk jämt
    Tack!
    Se till att få RUL inspelat på dvd om det går på den mottagningen du ska till, jag glömde bort det och ångrar mig så! Kanske ska gå nån annanstans och göra det istället...? Hmm, måste ringa och fråga! Vore ju häftigt att ha hemma o kika på...
  • Plly
    Ellish skrev 2010-06-22 11:28:01 följande:
    Lyssna på lill Hjärta i dag :) 144 slag/min . En otrolig upplevelse
    Häftigt!
Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?