• Plly

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Men nej vilka tråkiga nyheter Ellish! Och ni andra oxå  

• Plly

Hej tjejer, hoppas allt är bra med er, vi var på RUL idag och fick se en underbar liten KILLE!!! BF 2 oktober (flyttad en dag haha...) Är så himla glad!
    Hoppas allt går bra för er nu oxå!!

Kram! 

• Plly
    Hannathu skrev 2012-05-09 14:08:09 följande:
    åh vad härligt! En av varje är inte fel
    Tack! Trodde det var en tjej (lika fel som jag trodde säkert att Judith var en kille) haha så jag vart lite chockad! Men det ska bli spännande! Hjälp
  • Plly
    Hannathu skrev 2012-06-06 21:49:43 följande:
    inget än... Andra vändan med dubbeldos pergo påbörjad...

Håller tummarna!
  • Plly
    Ellish skrev 2012-06-18 18:00:16 följande:
    Ett Plus här idag! Hoppas på bättre tur denna gången :)
    Jag håller tummar och tår för dig igen ellish!
  • Plly
    Leiben skrev 2012-08-15 12:00:50 följande:
    Hejsan!

Länge sedan! Hur går det för er och era guldklimpar?

Vi var idag och hälsade på på dagis en liten stund. Inskolningen börjar på måndag. Nervöst som sjuttsingen men också spännande. Dock är jag ju ett fan av anknytningsteori och tror inte på tidiga separationer egentligen. Om vi lyckas få ett till barn så har jag bestämt att det ska få vara hemma tills det är minst två år iaf.

Hur många av era sötnosar har börjat redan och hur har inskolningen gått?  
    Här går det bara bra, tackade nej till förskoleplatsen i höst eftersom vi bestämde att hon ska få vara hemma med mig och nya bebisen ett år till. Hon kommer vara nästan 3 år när hon börjar istället vilket känns bra. Hoppas kunna vara hemma med nästa bebis tills han är runt två...skulle kännas bra!
    Annars är jag ju höggravid i vecka 34 och har fullt upp med busungen här hemma.... Det är kul att se vilka påhitt som kommer härnäst.
  • Plly
    Hannathu skrev 2012-08-23 23:04:45 följande:
    Hur har det funkat med föräldraaktiv inskolning?
    Det blir tydligen den varianten istället för traditionell, med start måndag

Delar ni på föräldraledigheten då eller använder ni såntdär vad heter det vårdnadsbidrag?

Jag har fått min mans dagar + att jag har jobbat varje lör & sön sen J var ca 4-5 månader för att kunna vara hemma längre.
    Nu är alla mina dagar i stort sett slut så i glappet augusti-oktober så tar jag vårdnadsbidrag.
    Min man är egen företagare så han är hemma mycket ändå, så det ser inte så jämnställt ut på pappret men det är det Han ska vara hemma i 2 månader med mig dottern och nya bebisen, hoppas kunna jobba extra lite tidigare den här gången om allt går bra så jag kan vara hemma lika länge med nästa bebis.
  • Plly
    Leiben skrev 2012-08-28 12:51:05 följande:
    polly: vad skönt att ni kan lösa det så. det är ju utan tvekan bäst för barnen att få vara hemma när de är så här små.

Själv går inskolningen  helt exemplariskt. Väntar bara på bakslaget. Vi har haft 3-dagarsföräldraaktiv inskolning så vi var med 3 hela dagar. Nu har vi lämnat skrutten 4 dagar 9-15 och det går huuur bra som helst. Inte en tår, han äter, han sover, han leker. Crazy alltså. Börjar nästan tro att det är nåt fel på anknytningen hehe! Men vad fan han fick ju amma när han ville hur länge han ville och sluta själv. Samsovit och typ vakat ihop hela första året så jag har verkligen svårt att se att vi inte skulle lyssnat på han behov. Men man kan ju börja undra alltså....
    Låter som ett tryggt barn som vet vem han ska ty sig till när ni inte är där

• Plly

20 dagar tidig, 3510 gram och nääästan 50 cm, kom han den 14 september, vår älskade mirakelbebis no 2, 
    Dante!
    Önskar att alla ni oxå får uppleva den totala babylyckan igen..så värt svårigheter och hemskheter, Kram!

• Plly
    Leiben skrev 2012-09-22 21:54:43 följande:
    Men Åh, vilken sötnos! Stort grattis till er! Lik sin syster :) Hur var förlossningen?
    Förlossningen var supersnabb (ca 3h) jämfört med dotterns 10 timmar, var 6 cm öppen när vi kom in, hann inte ens få med mig blodgrupperingspapper eller förlossningsbrevet  in, skulle ju bara in och kolla dom onda "förvärkarna"...
    Upprätt förlossning kunde jag inte tänka på den här gången utan jag satt mest i sängen för jag tyckte allt gjorde ont (och upprätt förlossning gör ju att bebisen sjunker ner snabbare och lättare...undrar hur snabbt han skulle kommit då??) och födde sen i gynställning för hjärtljuden gick ner när jag skulle krysta, han kom ut på två krystningar (och lustgasen tycker jag inte funkade)...det enda jag hann få ur mig var att jag ville ha sen avnavling haha...
    Sen fick vi vara ifred i några timmar (!) innan han skulle vägas och mätas, helt underbart!
    Får nog skriva mer utförligt en annan gång eftersom jag sitter och pumpar nu med andra handen

Kram!

• Plly
    Hannathu skrev 2012-11-21 19:51:35 följande:
    den lever, än så länge i alla fall, fick se en drygt 2 cm lång böna idag
    MEEEN GRATTIS!!! Håller tummar och tår att allt går vägen

• Plly
    Hannathu skrev 2012-12-19 10:05:55 följande:
    Vi var på KUB förra veckan. Fick extremt bra siffror 1:20 000 på båda värdena och smal och fin vätskespalt.

liten var knappt 6 cm från huvud till rumpa och sparkade runt som en jag vet inte vad därinne.
    Åhh underbart!!

• Plly

Hannathu hur går det? Själv ammar jag fortfarande sonen som är 10 månader...nattetid då så min mens har jag inte fått tillbaka, börjar bli lite frustrerande...

• Plly
    Leiben skrev 2014-11-21 21:06:00 följande:

Hej alla!

Om det finns några kvar här dvs. Efter en lång tid väntar vi vårt andra barn med bf om en månad. Det blir en lillebror :)

Hur har ni det?

Halloj Leiben, stort stort grattis hur har allt gått?!

Ja nu var det längesen man skrev här, sist jag skrev så var minstingen 10 månader och vägrade sluta amma. Det gjorde han tillslut och jag hann få en mens eller två innan tredje miraklet blev till. Sitter på jobbet och längtar hem till familjen, speciellt min minsting på 5,5 månader som heter Silas
    TREbarnsmamma trodde jag aldrig att jag skulle bli, tänk vad det kan bli för vissa.

Hoppas ni andra mår lika bra!

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?