• Plly

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Hej! Det var den breda nackspalten (ca 5,7 mm) och att hon tyckte sig se att fostret hade både navelbråck och ryggmärgsbråck och att det visade på höga indikationer att något var fel. Fick inte så mycket hopp där utan ett "hoppas det blir bättre lycka nästa gång" av henne så det känns rätt hopplöst. Sen blir det säkert jobbiga val om det visar sig att det inte finns några kromosomfel utan ex. Bara bråcken...vad gör man då? Navelbråck är något som går att operera men ryggmärgsbråck Kan vara ett stort handikapp beroende på omfattning...
    Kram

• Plly

Tack Hannathu, jag hoppas självklart att hon såg fel och att allt är som det ska, men jag är realist...hoppas på det bästa i allafall! Det känns fruktansvärt orättvist....

• Plly
    Hannathu skrev 2011-05-08 11:17:23 följande:
    Det är orättvist!

Jag undrar ibland om det är lagen om alltings jävlighet som gjort att en onormalt hög koncentration med barn med sjukdomar/problem har hamnat hos oss här i tråden eller om det är så att barn väljer själva vart de ska komma så då har de valt mogna föräldrar som verkligen längtat efter dom och som klarar av att handskas med problemen.
    Ja du, det kan man verkligen fråga sig....nu har vi en fullt frisk dotter här hemma som vi njuter av och det ser jag nu som ännu mer ett mirakel. Tänk att man så ofta tar det för givet, att man väntar ett friskt barn?
    Just nu orkar jag inte ens känna mig gravid, det är så många känslor nu inblandade och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera dom. 
    Imorrn är det iallafall moderkaksprov, hoppas få se bebben på UL igen trots allt (vi fick inte ens frågan om vi ville ha bild utskriven på den
    Sen är det bara att vänta...

kram på er! 
  • Plly
    Hannathu skrev 2011-05-08 11:39:37 följande:
    Jo det är konstigt att många av oss människor alltid tar för givet att allt ska gå bra med barn men med allt annat är vi pessimister och tror att det ska gå illa

Kommer inte kunna göra någonting imorgon för tummarna kommer vara fastlåsta i händerna hela dagen. Åh vad jag vill att det ska gå bra för er!
    Självklart ska ni ha en bild på bebisen! Jag är jätteledsen nu att vi inte har bilder på någon av de andra som vi sett även om de inte finns med oss
    Tack Hannathu!
    Jag hoppas vi får med oss en bild imorrn, om inte utskriven så tagen med mobilkameran. Kommer vara fint att ha oavsett hur det går
    Det kommer säkert gå bra imorrn, men sen ska man ju få veta svaret oxå, vet att dom kommer ringa om det INTE ser bra ut, och ett brev om allt är ok. Kommer inte våga svara i telefonen på hela nästa vecka...  
  • Plly

Hej och tack alla för era fina tankar! <3
    Gjorde moderkaksprovet igår och fick inte ta med mannen in eftersom vi hade J med, gaaah...det kunde dom ju meddelat innan tycker jag! Nu fick jag gå in själv och det var inte skoj...läkaren gav mig inget hopp alls, han tyckte nästan att moderkaksprovet var onödigt för oavsett kromosomfel eller inte så är det fel på bebisen
    Suck, ska tillbaka på fredag för att få svar och prata om hur vi gör efter det....men jag lever ändå på hoppet!!

kram på er! 

• Plly

Hej tjejer! Vad kul att se alla framsteg på era små, vår lilla J har precis fått sin första tand! Väldigt sött och spännande  
    Hon kan sitta själv men inte krypa riktigt än, hon är dock väldigt aktiv och gillar fartiga lekar som innebär mycket hoppande och flygande...
    Vi har precis kommit hem från en semester i New York och hon har varit så himla snäll hela resan, kanske för att vi var ute och promenerade med vagnen varje dag nästan hela dagen...hon gillar underhållning helt enkelt.

Annars mår jag själv sådär, som jag skrev tidigare så såg det inte bra ut för vår lilla bebbe i magen och det var såpass illa att vi valde att avbryta graviditeten. Chansen för att den skulle överleva graviditeten var inte stor och även om den skulle klara det så skulle den med största sannolikhet bli gravt handikappad (lymfsystemet fungerade inte och vätska samlades i kroppen)
    Det är något av det värsta jag gått igenom i hela mitt liv,  jag önskar inte min värsta fiende detta
    Det är som sagt tur att man har en dotter hemma som man kan glädjas åt.

Kram på er! 

• Plly
    Hannathu skrev 2011-06-05 20:15:21 följande:
    Fy sjutton vad jobbigt det låter. Även om ni vet att det är rätt val så måste det kännas fruktansvärt.

Kom oxå precis hem från USA, har hälsat på släktingar i södern drygt en vecka och lillen har varit fantastisk hela resan glad och nöjd hela tiden utom när vi shoppade för då var det tråkigt att sitta i den framåtvända vagnen.
    Hej! Jo man vet att det är "rätt" men man mår dåligt ändå, men det blir bättre med tiden gissar jag.

Jorå Judith tycker inte det var så skoj att shoppa heller, men eftersom det var så billigt så köpte jag typ en ny aktivitetsleksak varje shoppingrunda som hon kunde sysselsätta sig med under tiden. Fast jag kunde lika gärna ha gett henne en tom kartong för det är superskoj!
    Kram på er! 
  • Plly
    Leiben skrev 2011-06-05 22:17:00 följande:
    PP: Jag är så ledsen för er skull. Måste vara hemskt! En sorg...?
    Tack Leiben! <3
  • Plly
    Hannathu skrev 2011-06-08 19:36:59 följande:
    Här står han bara på knä och gungar och är superfrustrerad
    eller ålar och är superfrustrerad
    Samma här! Tycker synd om henne men hon kommer nog komma på snart hur man gör

Dock rullar hon runt i faslig fart i sin gåstol och jagar katterna och hunden samt gör en massa bus som att dra ner tvätt från tvättställningen, öppna kökslådor och dra i snörena på stolsdynorna här hemma...en riktig liten buse! <3

Snart dags att lägga upp bilder på våra småbusar, dom har ju vuxit en del...

kram på er!
  • Plly

Wehee; precis som för oss som kämpat och sen blir gravida direkt igen (fast det sket sig ju men ändå) galet! Och häftigt att kroppen funkar...jag hoppas på en ny graviditet snart jag

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?