Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?
Här i gbg har det varit ljuvligt väder idag!
strålande sol och -8 grader mitt på dagen
Här i gbg har det varit ljuvligt väder idag!
strålande sol och -8 grader mitt på dagen
Har förresten ett kanontips!
Det är ju svindyrt med snygga amningskläder så nu har klippt hål eller snarare 8-10cm slitsar över bröstvårtorna på ett par gamla linnen. De har jag under antingen lite vidare toppar som bara är att dra upp eller djupt ringade som bara är att dra ner!
Visar knappt ngt alls av brösten utan det är bara bröstvårtan som sticker ut de sekunderna som bebisen inte har den i munnen och det eventuella kladdet hamnar på linnet istället för på toppen!
De påverkar varandra, är det stopp ut i en mjölkgång så blir det stockning inne i bröstet om man inte lyckas få bort stoppet i mjölkgången. Allt enligt min bonde till mamma
Jooo förresten massera från bröstkorgen och mot bröstvårtan om det är svårt att få ut mjölk och framförallt där det varit problem, oxå det ett tips från kära mor.
Var inte I vaken väldigt mycket på nätterna i magen med? Min son var igång på eftermiddagar och kvällar i magen och är det fortfarande. Han var aldrig igång efter klockan ett på natten och det är han inte nu heller förutom den korta stunden han äter. Däremot kan han vara vaken 1-2 timmar i taget efter tolv på dagen
När lillkillen inte somnar efter att ha bytt på kvällen så får han antingen napp eller om han verkar det minsta hungrig så får han bröstet igen, då somnar han på nolltid
Det är bra med vänner som tipsat om att byta blöja innan han är helt mätt och har somnat (om han bajsar på natten vill säga - kissar han bara så byter vi inte efter tips från vänner, BVC-sköterskan och barnmorskorna på BB)
gaaaaah hur mycket kan en sånhär liten sak bajsa?
Har precis bytt en fullkomligt jätteöverfull blöja, samt sonens kläder, mina kläder och filten i soffan!!!
Vi kör pampers i första hand, men har några liberoblöjor kvar och eftersom grabben bajsade två gånger igår så trodde jag i min enfald att det var lugnt idag och tog en av de sista liberoblöjorna... Korkat Har inte bytt storlek än eftersom han precis har passerat 4 kilo
Mysigt
min plutt är 56 cm lång och 4,2 kilo (innan han bajsade 4 smockfulla blöjor på ett halvt dygn så snarare 4 kg...)
Är inne på sista ettorna och byter till tvåor sen