-
kanske är en bra fredagsvana när maken är halvdöd efter jobbet, så får han göra samma för mig när han är hemmaLeiben skrev 2010-11-12 20:08:22 följande:wow, du imponerar! gör det bara inte till en vana :)
-
Det verkar vara vanligt att man är lite sjuk innan och när det släpper så drar det igång. Det är tre vänner som har råkat ut för det nu i höst
-
du ska se att det beror på att förlossningen drar igång snartLeiben skrev 2010-11-13 11:18:18 följande:
jag blev också orolig att jag skulle smitta min man med. Ingen höjdare om nån är sjuk ju. Jag fattar inte ens vad det är för sorts förkylning jag har för det är med bara halsont med lite hängighetskänsla i kroppen som liksom har kulminerat och är på tillbakagång jag som ALLTID blir täppt också.
hoppas Nym ni håller er friska!
-
Vi hade ingen vidare start på amningen eller jo själva starten var bra, första två dagarna...
Sen fick vi tilläggsmata med ersättning till att börja med och sen utpumpad mjölk eftersom han inte orkade få i sig tillräckligt med mat. Började med kopp och sen när han var som sämst av sin gulsot blev det flaska eftersom det var enda sättet att få i honom mat och vi har tilläggsmatat med flaska tills nu för ett par dagar sen men nu är han nöjd efter att ha ammat.
Amningen har fungerat bra så fort han fick kraft nog att äta ordentligt, jag har inte haft några problem med bröstvårtorna men ser till att lufta ordentligt efter amning, ffa på nätterna
På nätterna äter han var tredje timme ungefär och behöver bytas på efteråt, på helgerna byter maken på honom så får jag somna om snabbare och på vardagarna tar han honom vid sent på kvällen och vid sextiden på morgonen (om det tajmar) Så tar jag de där tråkiga passen mellan ett och fem (oftast bara en gång) själv så han får sova när han ska upp och jobba. -
PP tack för att vi fick läsa din förlossningsberättelse!
Och ungefär så som ni gör nu gjorde vi när sonen var som sämst, ammade en gång om dagen och pumpade och flaskmatade resten. Helt plötsligt gick allting mycket bättre och han äter med liv och lust
Hade förresten lite problem med bröstvårtorna till att börja med de var för mjuka, men en av barnmorskorna lärde mig att forma dom innan. Jag tar/tog helt enkelt tre eller fyra fingrar och trycker runt hela bröstvårtan, ganska hårt så att de får rätt form. I början behövde jag göra det varje amning, nu räcker det med kanske var tredje... -
Hoppas att det går bra!
-
Åh vad spännande Nym
Då håller jag tummarna för att det går fort och enkelt -
Härligt! Grattis!!!!
-
Usch vad trist. Hoppas för bebisarnas skull att du mår tillräckligt bra för att klara fram till 14eNizzY skrev 2010-11-18 14:41:23 följande:14 december bli det för oss om inget annat händer men vi är dåliga här, graviditets diabetes som vi nu ta insulin sprutor för och på gränsen till havnadskapförgiftning så de var smula tvecksama om vi gå så långt ens men datum är bokad i alla fall
-
Stackars dig, det låter riktigt jobbigt! Men 14e förresten vad är det för dag - har inte du BF 29e? Tar de inte ut bebisarna vecka 37+0 när de räknas som fullgångna (om du klarar dig hela vägen dit)?