Inlägg från: Hannathu |Visa alla inlägg
  • Hannathu

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Leiben skrev 2010-12-10 22:57:08 följande:
    Hej!

Jo, allt går bra. Har börjat med napp så jag slipper vara napp själv hela nätterna. Hans sugbehov har ju inga gränser. Använder era bebbar napp?

Vi föredrar också pampers här strl 1 har vi. För en vecka sedan vägde han närmare 4200 och var 54 cm lång. Han börjar pluffsa till sig en aning.
    Ja napp är räddningen när han är så mätt så han kräks men ändå vill snutta

Provade tvåor (både Libero och Pampers) igår och båda sitter bra så såfort det här paketet är slut så går vi över till tvåor - Konstigt nog så satt liberotvåorna mycket bättre än ettorna någonsin gjort
  • Hannathu

Dum fråga kanske men vad har ni för skötväskor?
    Just nu har vi makens messengerbag som bara har ett stort fack och det är lite opraktiskt så jag vill ha tips!

• Hannathu
    bubblan79 skrev 2010-12-12 09:55:09 följande:
    nu har jag läst igenom heeeela er tråd.. ville bara säga grattis till alla er och det var jätteintressant att följa er...
    jag själv är inte gravid än men hoppas att en dag få den äran. vi har kämpat med ivf'er i snart 4 år.
    sitter och småler lite åt era senare inlägg om bajsblöjor...ååh va jag längtar tills dendagen jag får sitta med sånna dunderingar haha.
    lycka till allihopa med era små underverk
    Jösses!

Önskar dig lycka till och ge inte upp!
  • Hannathu

ska ta och kolla runt lite vad som kan funka

vad gillar ni bäst med de väskor ni har? Ett större fack gissar jag på kan vara bra men hur mkt små fack behövs?
    Blir gaaaalen på att rota runt i väskan vi har nu

• Hannathu
    Leiben skrev 2010-12-14 10:31:38 följande:
    hannathu: du som har haft stockning, har du fått mindre sprutt i det bröstet sen? Det tog ju 2 veckor innan min stockning gav sig och efter det är det bröstet helt slappt, läcker inte. går inte att pumpa men det finns mjölk. I
    åste dock suga lite mer. Det andra bröstet sprutar konstant och är så mjölkigt och spännt att det ibland känns som stockning. Ska till amningsmottagningen i morgon. Ringde dem mest för att få tips på telefonen men de ville att jag skulle komma så varför inte.
    Nej det bröstet sprutar lika mycket som det andra
    Plly skrev 2010-12-14 15:33:29 följande:
    Nizzy, vad spännande för er idag! Du kommer nog ha fullt upp dom närmsta veckorna så jag önskar grattis nu i förskott att allt går bra med twinsen. Själv har jag börjat bli normal - tack vare min man som varit hemma med oss fram tills nu, riktig lyx! 
    Och i dagarna så har Judith börjat att le mot oss, tänk vad tiden går fort!
    kram 
    Vilken lyx att ha mannen hemma
    Vi börjar oxå få soliga härliga leenden, började igår egentligen
  • Hannathu
    NorrVimpel skrev 2010-12-15 17:47:09 följande:
    Leiben: I teorin kan jag fatta att det ok att ge ersättning som tillägg, men i Hjärta känns det rätt hemskt, även om det ibland känns ok. Usch, jag tycker inte om att det skall kännas så här jobbig med både amning och ersättning .

Natten som var så åt lillan varannan timma från 2-tiden fram till 2-tiden på dagen då jag tillsist gav henne ersättning... Så jag är trött, trött, trött. Men lillan är underbar.
    Min grabb äter oxå varannan timme ibland och nöjer sig inte med ett bröst då utan ska ha båda. Verkar som det är när han vill att produktionen ska öka, det håller inte på mer än max 1½dygn men det är rätt jobbigt när det händer. Annars äter han var 3-5e timme

Förstår att det känns i hjärtat att ge ersättning man känner sig ju inte som en "riktig" mamma när man behöver det. Vi hade ju våra problem precis i början
  • Hannathu

Jisses vad tiden går fort förresten! Idag är det 8veckor sen Sonen föddes och han börjar le och kämpa sig upp på armbågarna. Balansen är inte den bästa när han väl kommer upp med huvudet utan det svajar en del och han blir ganska frustrerad men skam den som ger sig

• Hannathu
    bubblan79 skrev 2010-12-16 11:06:14 följande:
    för er som fått ert första barn, fick ni hjälp på bb med hur man ska amma? för att inte göra fel och få sår?
    Vi fick lite hjälp att han sög rätt men framförallt har jag fått mycket information från min mamma hur mjölkproduktionen i sig fungerar.
Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?