• Mrs TH

Decemberbebis 2010

Ett två tre skrev 2010-06-08 15:04:27 följande:
    Vad kom det på totalt?

Nej priset spelar ingen roll för mig heller så länge man hittar nåt man verkligen behöver och vet man kommer använda mycket!
    $82 det är typ 630kr med frakt. Jag borde få den inom ett par veckor. 
    Precis, jag har faktiskt ärligt talat varit villig att hosta upp betydligt mer för en baddräkt/ bikini/tankini
  • Mrs TH
    Minifer skrev 2010-06-09 11:00:59 följande:
    Nu är jag NUPPad. Finns bild i mitt galleri under knyttling. Blev flyttad till 19 december. Fick 1:1545...
    Vad roligt! Fin bild på knyttlingen!
  • Mrs TH
    Minifer skrev 2010-06-09 12:54:57 följande:
    wee tack! Skönt att plötsligt vara i v 13 så man är förbi första tredjedelen =)
    Ja visst är det jag blev ju bakåtflyttad från 21 dec till 15 dec, så vips rök v 12 så där i ett nafs, väldigt trevligt!

Jag går in i vecka 14 imorgon, först så segar sig tiden förbi och sen tycker jag att det har gått jättefort!
  • Mrs TH
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-09 13:08:04 följande:
    O jag från 14 dec till 22 dec och IDAG skulle jag ha varit i vecka 14 men idag är jag istället i vecka 13 men jag fattar inte hur kan det stämma !! ??
    Hade u mens 10 mars
    Tisseltassel skrev 2010-06-09 13:33:02 följande:
    Min uträkning blev också jättekonstig efter UL igår för hon räknade med att jag hade blivit befruktad 3 dagar innan jag fick + på gravtest så det kan ju omöjligt stämma.. Så hon sa att jag skulle fortsätta med uträkningen jag har haft sedan tidigare tills efter rul så får vi se vad som händer då.. RUL är nu bokat och blir den 14/7 klockan 10.00 :)
    Ja jag får väl inte heller inhop datumen men, ÄL kan ju komma lite hipp som happ, iaf verkade det göra det på mig. Så 25 mars är 10 dagar efter mens för mig och det funkar väl, på ett ungefär haha. Vi får säkert ett annat datum på rul i juli.

På frågan om att man får göra tidiga ul, så får man inte alls göra det i min kommun utan anledning typ svåra smärtor/ blödningar . Vi var nyfikna och lite oroliga och bokade således ett privat vul i en annan kommun, Uppsala och Carolina Mottagningen. Blev jättebra bemötta och eftersom det bara tar en timme med bil ifrån Gävle till U-sala så var valet lätt.

Rul ska vi göra först den 15 juli.
  • Mrs TH

Ja just det, gynekologen som gjorde vul'et sa faktiskt så här, att det är svårt att mäta fostren korrekt i v11-13, för då utvecklas könen och pojkar växer generellt sett lite snabbare än flickor.
    Så det kan vara så för mig att det är en pojkbebis som dragit i väg i växten, men som sagt var han sa GENERELLT och poängterade att det inte alls fanns belägg för att det alltid var så att pojkar växte snabbare, och han ville inte säga att det var en pojke, för det kunde man inte se.

Men när jag sa att jag inte fick ihop datumen så sa han att det kunde vara en förklaring, men det kunde lika gärna vara så att det är en tjej som växer snabbt, eller att jag hade tidigare äl än jag trott...

• Mrs TH
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-09 14:54:36 följande:
    Det står att jag hade ägglossning 1 april men HALLÅ vi hade inte änns sex då!!!
    Jag hade sex dagarna jag vet själv om

så jag fattar inte blir bara så less när det inte stämmer !!
    Vraför fick jag då POS 2 ggr hemma och 2-3 ggr hos läkaren i april om lillen igår var 6cm haha då skulle ju den inte änns finnas i magen i april när jag testade MIG ju!!
    Men sådan där beräkningar tar inte hänsyn till lutealfasen dvs hur många dagar man har mellan mens och ÄL, här på FL så varierar det mellan 11-16 dagar, på andra sidor mellan 10-17, Spermierna kan leva i ett par dagar, jag vet att vi hade sex på tisdagen den 23, om äl kom den 25 så fanns det ju simmare där, sen att det är bara 10 dagar ef mens spelar ju ingen roll, jag kanske hade väldigt tidig ÄL då
  • Mrs TH

Kan ju vara samma för dig, eller så växer din bebbe snabbare bara. Det spelar ju egentligen ingen roll vilket datum man får, den kommer ju iaf ut ( för det mesta) när den är klar

• Mrs TH
    Mamaobabba skrev 2010-06-10 04:19:12 följande:
    Hej hallå!

Jag är beräknad till 18/12, är i veckan 13 nu (12+2/ 12+1-det är tvillingar och de mätte olika sist på tidigt VUl.. :)

Roligt med många fler som ska ha samtidigt! :)
    Hej!
    Åh spännande med tvillingar
  • Mrs TH

Idag har har jag hängt med två kompisar och deras 3 barn i åldern 4, 1 och 5 månader. Härliga ungar och härliga mammor, som lite världsvant skrattade åt mig när jag sa att jag verkligen itne vill ha bebisen i sängen haha, jaja jag kommer säkert att vika mig

Längtar efter bebben när man får kladdiga kramar av en charmig 1 årig kille, som vill klappa en på kinden och mysa. Eller när 5 månaders bebben sträcker sig efter en. Eller när man bygger lego med 4åringen.

Tur att julle kommer snart,( eller snart och snart, men det är en bebbe på väg iaf)

Svar på tråden Decemberbebis 2010