Ett två tre skrev 2010-06-16 09:06:01 följande:
Var inte orolig, man hinner läsa om man prioriterar det! Man kan läsa mens man ammar istället för att se på tv, man kan läsa när bebisen sover (speciellt om bebisen ligger i eget rum på kvällen). Man får prioritera bara, kanske strunta i tv.n en kväll och krypa ner under en filt och läsa istället. På sommaren kan bebisen ligga i vagnen i skuggan mens man själv ligger på en filt och läser.
Jag har många vänner som klagar över allt dom inte hinner sen dom fick barn, men dom ser varenda dokusåpa, varenda tv-serie och följer med på 350 websidor och bloggar
Ja, igen, man prioriterar vad man själv tycker är viktigt
Däremot kan ju konsentrationsförmågan bli lite lägre om man är trött och så och man därför inte klarar att läsa en bok, men den kommer tillbaka
Jag har inte haft problem med att duscha eller gå på toa heller, babysitter är lösningen
Bara att sätta den precis vid duschen eller vid toadörren, man kan duscha när bebisen sover annars. När sonen var större hade jag en korg leksaker utanför toadörren så han satt där och plockade med dom (liten toa = ingen plats där inne). Jag hade givetvis dörren öppen...
Det behöver inte vara så svårt bara man är pyttelite kreativ
På tal om böcker, boktips mottas gärna
Du har så rätt så1 Jag struntar i tvserier och dåliga såpor
Egentligen är jag rätt cool inför det här med att få barn, men det har varit sånt gnällande på mina vänner ett tag att jag blivit lite bakrädd, ibland glömmer de att jag itne har några barn och dessutom var lite småskraj för att ge mig in i barnkarusellen just därför att jag gillar vårt liv som det är. Men när man får höra om tjurande pappor som sitter med öronskydd framför tv och ser på fotbolls-vm och mammor som inte har tid att duscha etc, då blir jag lite lite rädd
Fast å andra sidan Julle kommer ju i december det är inge fotbolls-vm eller em eller os då
Jag har precis läst Mia Skäringers
Dyngkåt och hur helig som helst, det är en antologi, med texter ur hennes blogg och ur krönikor. Väldigt bra läsning om mammalivet, och hur man får allt att gå ihop, eller inte gå ihop. Väldigt befriande och ärlig läsing. Jag är inte så super förtjust i henne som skådespelerska men hon skriver otroligt bra!
Sen har jag köpt lite chicklit,
Marian Keyes nya "
En förtjusande man" och en annan som var på topplistan,
Sheila O'Flanagan "
Syskonkärlek". Jag brukar oftast köpa de engelska orignalen istf de svenska översättningarna men jag vart lite snål, då de engelska var dubbelt så dyra
Jag köpte även
Stephenie Meyers nya( Twilight) "
The Short Second Life of Bree Tanner" den var faktiskt väldigt bra. Hennes språk har utvecklats sedan hon skrev Twilight-serien tycker jag. Nu ska väl inte en nästan bibliotekarie med en fil. kand i litteraturvetenskap gillar Meyers böcker överhuvudtaget, men det gör jag
Det är avkopplande litteratur, och alla böcker behöver inte vara Proust. Jag är inte skitnödig när det gäller böcker, jag läser ALLT, tom harlequin om det kniper
Annars är Åsa Larsson otroligt bra, om du gillar deckare. Hon är klasser bättre än ex Camilla Läckberg.
Tala om vad du gillar att läsa så ska du få en lista