• Mrs TH

Decemberbebis 2010

Ett två tre skrev 2010-07-16 13:00:46 följande:
    Jag skrev ett långt inlägg till dig igår men när jag postade så kastades jag ut från FL, grrr.... Och sen hann jag inte skriva ett nytt.

Jag tycker absolut du ska ringa och klaga, dels säga ifrån att du inte tänker betala och dels kräva ett nytt ultraljud där ni får den informationen ni har krav på. Usch för otrevliga BM

Tråkigt att det blev så
    Ett två tre skrev 2010-07-16 13:05:40 följande:
    Och så en uppdatering från vårat UL idag. Det gick jättebra och BM visade och förklarade allt, hjärtat slog fint, magsäcken var fin etc. Hon tog jättegod tid på sig och var lugn och behaglig. Var en mycket bättre upplevelse än vårt RUL med sonen, vi tillhör ett annat sjukhus nu eftersom vi har flyttat och allt och alla verkar bättre här. Så vi är supernöjda med vårt RUL

Och vi vet vad det blir
    Ja jag funderar på det, eller så tar jag det när vi ska dit nästa gång. Tydligen betalar man bara för korten, så vi får väl vänta och se om vi får betala för gårdagens kort, vi fick ett och man ska väl få typ 4-5 enligt kompisen som är läkare.

Nåja, inte mkt att göra, den sprattlade och snurrade runt som bara den iaf, så det verkar vara full fart. Dessutom har jag moderkakan i framkant så hon sa att det kunde dröja typ en månad innan jag känner riktiga "sparkar".

Åh vad roligt med en ltien flicka!! Härligt att allt såg bra och och att ni fick en trevlig upplevelse
    Jag tror att julle är just en Julle, men jag vet ju inte, är det en tjej så blir vi naturligtvis lika glada! Men magkänsla säger pojke, för både mig och mannen.
  • Mrs TH
    Nanniii skrev 2010-07-17 12:09:26 följande:
    Hej på er .
    Tråkigt att se att där finns ni som fått dåligt bemötande. Hoppas det blir bättre nästa gång!!

Jag tänkte iaf dela med mig av våran lycka ;)

Vi kom in till en jätte trevlig barnmorska igår som gjorde vårat ultraljud. Hon gick igenom allt, och det såg jätte bra ut. Blev tillbakaflyttad igen till den 22Dec, så hon sa ngn gång mellan 17-24. Sen kan han givetvis komma tidigare eller senare också. Men det var inte lönt att planera ngt i jul ;) , och det kan ju vara skönt det också.

Sen har min sambo haft rätt med sin magkänsla hela tiden.
    VI kommer få en pojke ;))

Vilken obeskrivlig känsla, och så lyckliga vi är ;)

Hoppas ni andra mår jätte fint och att era graviditeter går framåt som dom ska.

Kramar Nathalie
     Åh vad härligt! Ett stort grattis till er lille pojke!
    Vi blev ju framflyttade till 25 december från 15 december, så julen lär väl bli ganska lugn Inte för att det gör mig något alls, jag hatar julen och allt så hör julen till. I år ska jag ligga på rygg i soffan och göra absolut ingenting. Helst vill jag åka på en julweekend till nått slott, men det är väl lite osäkert kanske om man har bf på annandagen!
  • Mrs TH
    ÄlskadeGryn skrev 2010-07-20 21:22:02 följande:
    Välkommna till tråden q cat och Ela vad skönt att det har gått vägen den här gången för er båda!

Idag var vi på rul och fick se vår pigga lilla krabat sååå underbart. Blev bara flyttad en dag, med min dotter blev jag flyttad 10 dagar och det var absolut inge kul att "gå om" nästan  två veckor som man trodde att man hade passerat.

Var lite kul för när vi satt och väntade på vårat ul utanför förlossningen imorse kom en av mina närmsta kompisar som fick barn igår kväll och gick förbi så vi fick snusa lite nyfödd bebis innan vi gick hem underbart!!

En lite känslig fråga men om nån vill svara är jag lite nyfiken på hur mycket ni har gått upp sen inskrivningen?
    Vet inte om jag hade gått upp extremt mycket förra grav el lite lite den här gången..
    Med min dotter hade jag gått upp 10 kg i v 25 och nu har jag gått upp 2 kg i v 20. Har 10 kg kvar efter min förra graviditet så den här gången får jag verkligen inte gå upp mycket onödigt om jag ska lyckas bli av med det efteråt!!
    Jag har gått ner 5 kg sedan inskrivningen, men det beror inte på att jag har försökt utan att jag är så kräsen/illamående hela tiden att det enda jag vill ha är sallad/frukt och vatten...
    Jag har helt klart att ta av, så mig gör det inget alls, och min BM säger att jag inte behöver oroa mig, så länge jag äter så tar bebisen det den behöver. Jag får det som blir över, och är det mindre än vanligt så går jag naturligtvis ner. Hoppas kunna hålla mig under inskrivningsvikten och försöker låta bli sött och fett. Som tur är har det inte varit ett problem än så länge
  • Mrs TH

Jag skulle behöva lite hjälp! Jag har hittat en jättefin emmaljunga, men har INGEN som helst koll på emmaljunga. Det är en emmaljunga smart duo combi, jag hade ju siktat in mig på kronan, men den här är verkligen jättefin. Har sett en sådan här förut på blocket och ångrade att jag valde bort den pga att det var en emmaljunga.

www.blocket.se/gavleborg/Emmaljunga_smart_duo...

Någon som har haft emmaljunga? Som har koll på just dne här modellen? Har kikat runt i trådar men inte hittat ngn bra tråd här.

• Mrs TH

Grattis Minifer!
    Hej till alla nya!

Vi köpte emmaljungan, vi var runt och kikade igår, och jag gillar att den är stor och hög. Jag har ju ingen aning om vilka barnvagnar som är bra eller inte, eftersom vi aldrig haft barn förut. Men den här var i otroligt bra skick, dvs ser helt ny ut. Jag gillar färgerna och så tror jag att Julle kommer att sussa gott i den. Jag gillar att gå, mkt... Och vill ha en vagn som främst det är bra gung i, sen om den är lite klumpig det gör inget alls. Vi prutade dock inte, eftersom det var ett ungt par som sålde vagnen och det rör sig ändå inte om några stora pengar,( om vi rent hypotetiskt prutat ner den 500kr) inte för att vi simmar i pengar men jag  betalar gärna fullt pris om jag tycker att nått är värt det

Snart är det dags för nytt rul, hoppas att vi har större tur den här gången
    Det har varit så jävla drygt på jobbet idag, jag har haft så ont i fogarna att jag var tvungen och gråta en skvätt i mejerikylen. Sen gör det ont i magen, långt ner, spänner och stretar, hugger rent av till ibland. men det är väl normalt att det gör lite ont?

Har fått 5 flyttlådor med barnkläder av min svägerska, ska gå igenom dem och se om det är nått som vi vill låna. Många som har barn verkar tycka att vi ska hämta allt och sen ha det på lager i typ 7 år haha. Det kommer inte att hända, då köper jag hellre allt nytt. Vi har väldigt dåligt med förvaringsutrymme, så jag är itne otacksam. Bara praktisk

Har precis kollat på Snabba Cash, mmm Joel kinnaman är inte så pjåkig...

• Mrs TH
    Lallan skrev 2010-07-24 12:23:10 följande:
    MrsT: Ni lär helt klart bli nöjda med den. Vilken färg var det på den?
    Den är marinblå och vit, jättesnyggt'! Om jag bara kan komma på hur man får till galleriet här så kan ajg lägga in en bild
  • Mrs TH
    Lallan skrev 2010-07-24 12:23:10 följande:
    MrsT: Ni lär helt klart bli nöjda med den. Vilken färg var det på den?

Aaa jag lyckades tom ladda upp en bild här, det går framåt
  • Mrs TH

Idag firade vi ettårig bröllopsdag, med att tataadaaa, att jobba 10.5h Jag hatar verkligen att jobba där jsut nu, allt gör ont och jag kan inte vänta tills jag får gå hem!

Fast vi ltie kul hann vi med, dels fick vi ett paket av våra kompisar( han var marsalk), de hade skrivit en jättefin dikt, och skickat med tryffel och 2 minivinflarror( min var alkoholfri så klart) med samma etiketter och citat som våra vinflaskor hade på bröllopet, då vart jag rörd och grät en skvätt.

Sen var vi ut och åt god libanesisk mat så att Julle får kämpa om utrymmet och så pratade vi om massor med saker, och i bilen slog det mig att för ett år sen var vi bara två och nu är vi tre( grät lite till då) fast min man menade att vi är 2.5  och inte 3, Julle är bara stor som ett litet smörpaket och således bara en halva. Naturligtvis var vi tvungna och tjafsa lite om det, är julle en 1/1 leller 1/2? Sen stannade mannen och köpte Polly så var det bra igen

Laddar upp en bild på Julle( eftersom jag fattat hur man gör nu ), den är jättedålg men man ser att h*n suger på tummen Hjärta

• Mrs TH

Idag var det dags för nytt UL och det var en otrolig skillnad, den här sköterskan var otroligt trevlig och förklarade allt. Det var en väldans fart på bebisen, men den låg som en ostbåge så det var svårt att ta all mått ordentligt, men tillslut lyckades hon och dessutom fick vi veta att vi troligtvis tvärtemot magkänsla men till vår stora förtjusning, väntar en liten flicka! BM kunde inte vara säker men hon såg ingenting mellan benen alls, så det var troligt att det är en flicka, med långa ben och välutvecklad hjärna precis som mamma
    Hon visade upp huvudet hela tiden men höll benen korsade mest hela tiden, dock gjorde hon några kullebyttor etc så BM såg ordentligt om det fanns eller i vårt fall inte fanns ngt där!

Åh vad jag är lycklig! Allt så bra ut och vi åkte tillbaka till 22 december igen, många bud, 22-19-15-25-22/12  haha
    Min man sa i hissen ner att han måste börja spela golf och tennis, samt att vi måste flytta ut på landet för att komma bort ifårn alla killarna  Tungan ute

• Mrs TH
    lucypearl skrev 2010-07-27 10:12:16 följande:

MrsT: Vad lustigt, jag och min man hade också bröllopsdag den 25e! Dock firade vi den nere i Tunisien med sol, bad och god mat istället för jobb Dessutom har även vi nåt härligt att vänta på att få träffa i december, måste vara den häftigaste känslan att veta att snart kommer det ett nytt liv

Åh vad underbart! Jag hade sådana planer med vår första bröllopsdag, men men det kommer väl fler hoppas jag
Svar på tråden Decemberbebis 2010