• Mrs TH

Decemberbebis 2010

Ginge skrev 2010-05-02 22:15:23 följande:
    Jag är faktiskt stölt över mig själv.  Jag är faktiskt cool lugn med min graviditet. altså jag mår fortfarande illa, är jätte gasig i magen, rapar hela tiden, toa besök blir en utmaning och jag får mina jätte onda verkar i tjejmagen. men.... Ingenting av det gör mig orolig.... nu går jag bara och ibland tänker: just det det beror ju på att jag är gravid... och sen är jag jätte lugn igen.... Känner mig så anorlunda från er :s Fast jag har alldrig varit som "dem flesta tjejer".... Ni alla vill gärna ha VUL eller UL redan nu och jag tänker att jag kan lika gärna vänta till slutet av juni, då min v.18 UL kommer. Ni flesta är nervösa hur det ska gå oss BM, vad som frågas och pratas, men jag är lugn, tar det som kommer.... Känns som det kanske är något fel med mig?
    Fast sådär är jag oxå,  jag är inte så orolig över mitt BM samtal, jag varesig, röker, dricker eller knarkar

Jag fick ett litet sammanbrott när jag läste en massa om just missfall, men det har helt gått över, och just nu känner jag mig ganska tillfreds med allt. Jag kommer inte att be om vul eller betala för ett tidigare ul, men så har jag ju heller inte haft någon anledning att oroa mig, inga blödningar etc. Hade jag haft det hade jag nog inte varit så lugn...

Det enda jag oroar mig över är hur jag ska kunna gå upp så lite som möjligt i vikt och om det är ok att inte dammsuga på 3 månader( för att man är trött). Jag oroar mig också lite över min nya Mrs Jekyll identitet, det föreligger viss risk för att jag klappar till BM om hon säger att jag är överviktig( vilket jag ju är. Jag känner mig just nu otroligt kvinnlig och attraktiv, trots gasmagen x10 och belgian blue tuttarna och fan ta den som kallar mig fet!
  • Mrs TH

Imorgon skall bullen och jag till BM för första gången. Lite sänd är jag, hoppas hon är trevlig!

Idag var en dålig dag, jag har mått illa hela dagen och bara känt mig allmänt emilg.

Drömde att jag födde barn i natt, vilket är ett återkommande tema för mina drömmar, nuförtiden. Extra intressant eftersom jag aldrig har fött barn, det är mer som en mardröm med olika sekvenser ur skräckfilmer sammansatta till en helhet. Min man rånar banker och jag föder barn, undrar vad farbror Freud skulle säga om det

• Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-05-04 10:16:47 följande:
    Hemma från semester, skönt Och idag har vi varit på VUL och sett våran lilla knodd med ett litet hjärta som slog Han kunde inte se varför jag fortfarande blöder till och från, men det verkade inte vara något fel på fostret i alla fall Ska tillbaka om 3 veckor.
    åh vad härligt!
  • Mrs TH

Jag har varit på inskrivning, jag trodde att det här skulle vara ett litet kort samtal, men hon sa att det var lika bra att göra allt på en ggr.

FÖrutom att jag var smällfet( vilket inte hon sa men jag) så var allt bra, eller nästan allt bra. Jag hade för högt blodsocker, inte över gränsen men jag hade 8 och gränsen var 9. Så nu måste jag göra en glukosbelastning på onsdag nästa vecka. Inte bra alls!

Den 15 juli ska vi på ultraljud

• Mrs TH
    Tilma skrev 2010-05-04 13:23:46 följande:
    Det går framåt! Ultraljudstid och allt. Sånt vill jag också ha! Då känns det ju liksom liiite mer verkligt Jag ska på inskrivning den 25 maj. Hoppas få UL-tid då med (det görs på samma ställe så det borde man väl få?). Jobbigt med glukostbelastningen. Hoppas det går bra! Vad gör de om dina värden ändå ligger lite för högt? För du gå på spec-mvc då eller vad "händer"?
    Då får man gå hos dietist och så försöker de sänka blodsockret genom att ändra kosten, om inte det fungerar så får man ta insulinsprutor, men enligt min BM var det inte alls speciellt vanligt att det gick så långt. H, läkarkompisen förklarade att man kan inte ta insulintabletter när man är gravid för de är farliga för barnet, därför får man gå direkt på sprutorna. Faran var att man kunde få väldigt stora barn, eftersom sockret gör att de växer mer än vanligt.

Vi får se hur det går, fast det kommer säkert att gå dåligt, och min mamma får vatten på kvarn om att jag är fet som en gris och kommer att må jättedåligt under hela graviditeten pga det.
    Jag har aldrig haft högt blodsocker tidigare, typiskt att det ska bli nu.
  • Mrs TH

Tack för alla lugnande ord, {#lang_emotions_heart}och vad bra att jag slipper föda en bamsebebbe Minifer, jag som har sådan förlossningsskräck, som det är.

Jag kan ju inte göra så mkt mer än hoppas att det inte är gravdiabetes, men det är klart att BM drog öronen åt sig när hon fick se hur många som har diabetes i min familj både typ 1 och 2. Jag vet ju att jag borde vara en sådan som lever på linfrön och broccoli och som springer 1 mil varje dag, med mina gener.
    Jag är inte direkt orolig, så länge det inte är farligt för bullen, så är det lugnt. Jag får väl skärpa mig ännu mer med kosten helt enkelt. BM tyckte att jag gott och väl kunde fortsätta med viktväktar maten. Man behöver trots allt bara en frukt extra om dagen de första månaderna.

• Mrs TH
    Lallan skrev 2010-05-04 16:03:56 följande:
    Har inte skrivit på länge då jag mått så dåligt och varit så trött men idag kom förklaringen då jag var på vul, det är inte bara en där inne :-O  Nu gäller det att hålla tummarna för två istället för en.
    ojojoj grattis!!!
  • Mrs TH

Kan inte citera det du skrev till mig ginge:

Men, nä jag skyller definitivt inte nått på min mamma. Skulle aldrig falla mig in, däremot har hon hela tiden sagt att ojojoj vad sjuk du kommer att bli om du blir gravid nu, blir jag det så får hon ju rätt och det kommer jag att få höra till dö-dagar.
    Jag vill även poängtera att jag må vara överviktig men jag klarar av att gå fram och tillbaka till jobbet(2h) och gå på friskis 3 ggr i veckan, så jag är inte helt orörlig eller sjuklig, min BM tyckte heller itne att det var något att oroa sig över. Men min mamma som alltid varit smal som en sticka tror att jag äter smör hela dagarna...

• Mrs TH
    Minifer skrev 2010-05-04 17:19:28 följande:
    =) Jag kostbehandlade min diabetes från v 12 till v 30 sist (då jag började med insulin) och det är inte lika strikt och värdelöst som man kan tro =) Jag hatar tex bröd som är sådär grovt att det är helt kornigt (vilket hänger ihop med min aversion för nötter) och fullkornspasta och så är uäääkigt osv osv osv. ifall du skulle utvecka gravdiabetes lovar jag att det känns bättre efter ett snack med dietisten =) Visst måste man ändra en del, och man kan absolut inte käka lösgodis och sylt och rena sockergrejer, men det hade kunnat vara sååå mycket värre =) Jag har äntligen fått en god ursäkt att äta mer kött än potatis te.x, muhahahahahaah! Jag är kanske knäpp, men jag tar verkligen min diabetes med en klackpark, även om jag vet att jag kommer leva med den resten av livet. Men vafan, det kunde varit cancer liksom=) Nu måste jag äta nyttigt och motionera, ånej! (ok, har inte lyckats motionera en enda gång hittills, men jag har skaffa zumba, så ska förhoppningsvis komma igång) Men nu babblar jag igen. Försöker väl säga att det inte alls är säkert du får gravdiabetes, men risken finns ju eftersom det är så högt så tidigt i graviditeten. men om du får det är det inte hela världen =) Det som är sugigast med det är att man inte får ligga på patienthotell när bebbe är född och man måste ev stanna lite längre på avd, men annars är det lugnt =) Kram på dig!
    Vad snällt att du ville babbla av dig, nu är jag inte alls lika orolig!
    Jag är väl inte sååå himla orolig för min skull, det ordnar sig och jag får faktiskt skylla mig själv! Men det ska säkert gå bra om det visar sig att det är grav diabetes, är det inte det så är ju det naturligtvis ännu bättre. Min BM var iaf jättetrevlig hon tyckte inte att min vikt var ngt att oroa sig över, så farligt var det inte.
  • Mrs TH

Igår var det en kund( äldre dam) på jobbet som frågade om jag skulle ha barn, jag tänkte först förneka det men sen så ändrade jag mig och sa som det var. Hon vart väldigt glad och grät nästan( jag jobbar på ett litet ICA). Visswt blir det extra svårt om det inte går vägen men å andra sidan vill jag inte leva i konstant rädsla för missfall. Jag är ju gravid nu, och då vill jag också njuta av det.

Stackars alla er som mår så illa, jag mådde illa i v6 men sen har det gått över och nu mår jag som en prinsessa, låt vara en irriterad och trött sådan.

Svar på tråden Decemberbebis 2010