Decemberbebis 2010
Ginge skrev 2010-05-02 22:15:23 följande:
Jag är faktiskt stölt över mig själv. Jag är faktiskt cool lugn med min graviditet. altså jag mår fortfarande illa, är jätte gasig i magen, rapar hela tiden, toa besök blir en utmaning och jag får mina jätte onda verkar i tjejmagen. men.... Ingenting av det gör mig orolig.... nu går jag bara och ibland tänker: just det det beror ju på att jag är gravid... och sen är jag jätte lugn igen.... Känner mig så anorlunda från er :s Fast jag har alldrig varit som "dem flesta tjejer".... Ni alla vill gärna ha VUL eller UL redan nu och jag tänker att jag kan lika gärna vänta till slutet av juni, då min v.18 UL kommer. Ni flesta är nervösa hur det ska gå oss BM, vad som frågas och pratas, men jag är lugn, tar det som kommer.... Känns som det kanske är något fel med mig?
Fast sådär är jag oxå, jag är inte så orolig över mitt BM samtal, jag varesig, röker, dricker eller knarkar
Jag fick ett litet sammanbrott när jag läste en massa om just missfall, men det har helt gått över, och just nu känner jag mig ganska tillfreds med allt. Jag kommer inte att be om vul eller betala för ett tidigare ul, men så har jag ju heller inte haft någon anledning att oroa mig, inga blödningar etc. Hade jag haft det hade jag nog inte varit så lugn...
Det enda jag oroar mig över är hur jag ska kunna gå upp så lite som möjligt i vikt och om det är ok att inte dammsuga på 3 månader( för att man är trött). Jag oroar mig också lite över min nya Mrs Jekyll identitet, det föreligger viss risk för att jag klappar till BM om hon säger att jag är överviktig( vilket jag ju är. Jag känner mig just nu otroligt kvinnlig och attraktiv, trots gasmagen x10 och belgian blue tuttarna och fan ta den som kallar mig fet!