• Mrs TH

Decemberbebis 2010

LyckligaGatan skrev 2010-05-06 08:18:21 följande:
    Idag går jag in i v 12!!! <3 Gud vad ni pratat sista dagarna, haft en sjjjjuk lite donna här hemma, nästan 40° feber.. Idag verkar det vara bättre, jag håller tummarna!
    Åh vad underbart!!!! Jag längtar verkligen efter den veckan!
  • Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-05-07 11:48:44 följande:
    Har varit hos BM idag, hon verkade ok, men jag ska inte tillbaka förren 20 augusti, är inte det väldigt långt fram? Ska på RUL nån gång i juli, får brev om det, men sen är det inget besök förren 20 augusti. Tydligen standard här i Norge men jag är 100 på att jag var tidigare med sonen, men det kanske är annorlunda med nummer två. När ska ni gå nästa gång? Känns som det kvittar för mig egentligen, men minns att jag tyckte det var en liten extra trygghet att få höra hjärtslagen i vecka 15-16 nån gång med sonen, men kan hända jag bad om en extra kontroll kanske, hmm... Jaja, känns konstigt att tänka på att när jag ska dit nästa gång är sommaren i princip över, och den har ju inte ens startat än
    Jag var ju hos BM i tisdags den 4/5 och ska tillbaka den 3/8 så det är ungefär som mig.
  • Mrs TH

Min BM ringde och väckte mig i morse, tydligen har jag högt hb oxå...
    Usch det känns som att allt ska krångla, det är för tididgt för allt det här, hur fan ska det vara i v29 eller v 39 om det skall vara så här nu?

• Mrs TH
    Minifer skrev 2010-05-10 13:17:21 följande:
    är inte högt HB bra?? Vad hade du?
    150, nej det ökar tydligen risken för blodproppar. Men jag ska ta om proverna så får vi se vad de säger.
  • Mrs TH

Minifer:
    Det verkar vara väldigt olika vad BM säger, en del säger att det är jättebra med bra hb andra annorlunda, jag tror inte att 150 är nått att hetsa upp sig,så där jättemkt över, det är väl mer om det går upp ytterligare. Min BM är nog superduper noga och kollar upp allt, det var mer att hon ringde mig på morgonen för att fråga om jag alltid haft högt hb etc, vilket jag faktiskt har haft. Jag blir ju orolig när hon är sådär maskerat inte orolig men ändå ska ta massor med prover.
    Tur för oss att vi inte tävlar i skidor då skulle vi tydligen bli misstänkta för bloddopning

Jag har faktiskt en ganska redig bulle, det går nog inte att gömma så länge till

• Mrs TH

Hejhopp!

Idag är en bra dag, jag har inte grav.diabetes mina värden var jättebra på glukosbelastningen. 5 på fastande mage och 7.1 efter glukosbelastningen, gränsen var tydligen 12. De tog ett snabb hb och det var 149, så fortfarande högt. Så då tog de ett  rör blod igen och ska testa det ytterligare. Jag frågade BM om hb värdet och hon sa att 150 var lugnt men risken fanns att det gick upp längre fram i graviditeten och då kunde det vara lite sämre. Bra att de håller koll! Dessutom hade jag gått ner 1.5kg sen förra veckan. Så ju idag är det en härlig dag!

Jag skippar era förlossningsberättelser Eftersom det är något som jag väljer att inte tänka på förrens jag verkligen måste, däremot vill jag gärna ha en vaginal förlossning.

Min mamma har skrämt upp mig när det gäller förlossningar så jag är lite skadad. Mamma vågade aldrig skaffa fler barn pga av hennes förlossning, inte ens när de sa att hon skulle få kejsarsnitt så vågade hon( tänk om det kom igång innan?). I princip har mamma alltid sagt att det är skitsnack att man glömmer smärtan...
    Själv hoppas jag ju naturligtvis på en annorlunda upplevelse.

• Mrs TH
    LyckligaGatan skrev 2010-05-12 12:22:58 följande:
    Men va "snällt" din mamma. Inte dåligt samvete där inte. Jag ser verkligen positivt på E´s förlossning även om den innebar sina komplikationer. Häftigaste jag varit med om och jag är otålig tills nästa. Så alla har inte negativa upplevelser Härligt med en bra dag!! Skönt att glukosbelastningen gick så bra!!
    Nja min mamma är underbar, men hon har helt klart sina brister, just förlossningsdelen är en sådan haha. Hon tänkte nog aldrig vilken innebörd det skulle få för mig, den dagen jag blev gravid.
    Men jag har många vänner som har haft fantastiska förlossningar så jag förstår ju att det inte bara behöver vara som mamma säger
  • Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-05-12 12:30:08 följande:
    Ja det där tänkte jag på, att alla inte vill läsa förlossningsberättelser, så jag skrev inget mer om min än att vår var fruktansvärd (i våra ögon), det får räcka. Vet att inte alla vill läsa om sånt när dom själva ska föda om några månader. Jag vill inte läsa skräckhistorier om kejsarsnitt heller. Det häftigaste med att föda tyckte jag var när man fick upp barnet på bröstet första gången, och det får man ju även vid kejsarsnitt. En så otrolig häftig känsla att få träffa den lilla som bott i magen, och få se hur han eller hon ser ut, vem det är Nej det blir spännande för oss alla oavsett hur vi ska föda Vad skönt att proven var bra och att dom håller koll
    Fast ändå kan det ju vara bra att läsa om flera olika
    Jag funderar på att låna en bok jag läste om idag på bvc om just förlossningar, fast inte än utan lite längre fram i tiden. Ett steg i taget
  • Mrs TH

Välkommen!

Jag tror att det är en Julle som jag har i magen, vet inte varför men jag har alltid trott att första barnet jag får kommer att bli en pojke. Jag är mkt förtjust i att saker och ting ska balanseras och det är ett rysligt underskott på pojkar i både min och min mans släkt, därför tror jag att jag kommer att få pojkar. Ännu mer övertygad om att min teori stämmer blev jag när min kusin fick en pojke.

Dessutom har alla mina vänner flickor, det finns en ynka pojke på 10 flickor. Det måste ju vända ngn gång

Men det spelar verkligen ingen som helst roll för mig och jag vill gärna ha en flicka, bara det att jag tror att det är en Julle!

• Mrs TH

Lakrisnapp: jag mår inte ens illa, jag måde illa typ v6 sen är det poff borta( skönt naturligtvis, men det gör mig lite lite orolig). Annars har jag fortfarande väldigt ömma bröst, eller framförallt väldigt ömma bröstvårtor. Kraftiga humörsvängningar( enligt min man) och nära till tårar( alvedonreklamen med hundarna, är man stor och stark måste man vara snäll öppnar dammarna varje ggr). Det stretar och drar lite i magen men inte så farlig, ibland blir jag alldeles kall inombords och tänker nä det är säkert ett MA men så försöker jag tänka positivt och på att min mamma mådde otroligt bra genom hela sin graviditet, och jag levde ju!

Vi har berättat för en del närmaste vännerna och familjen, mamma vart väl "sådär" glad ibörjan men nu har hon kommit iggr, och är väldigt engagerad. Min pappa är ett sånt pucko att han inte sagt nått alls till mig, förutom en alldeles ljuvlig kommentar...

Pappa: Det är en bibliotekarietjänst ute, du borde ska den.
    Jag: ja fast det är inte så stor poäng att söka jobb just nu.
    Pappa: Varför det?
    Jag: Det är ju inte så många som anställer gravida...
    Pappa: Det skulle du ha tänkt på tidigare!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag: Mållös.......

Jag är 31år, gift med killen som jag varit ihop med sen jag var 20, som förövrig är gymnasielärare, jag har ett  fast jobb och en 5årig univ utbildning i ryggen, vi har ett hus och 2 bilar, och vi är fullständigt självständiga, behöver aldrig låna pengar ifrån våra föräldrar etc.
    NÄR skulle vara en bra tid för mig att skaffa barn? Om 10år? Han fick det att låta som att jag är 15år och särat på benen för första bästa utsocknes sommargäst och nu måste han och mamma ta hand om resultatet, och ingen kommer att vilja gifta sig med mig för jag är en sådan slampa, och inget jobb kommer jag få heller utan de kommer att få försörja mig resten av livet.
    Alltså min pappa är ett sånt jävla dumarsle att jag inte ens kan bli arg.

Min mans familj vart väldigt glada dock

Svar på tråden Decemberbebis 2010