• Mrs TH

Decemberbebis 2010

Ett två tre skrev 2010-06-30 12:07:49 följande:
    Dom som sagt det till oss verkar inte skämta, det kommer spontant liksom, "men oj vilken dålig planering". Nej man får väl tåla det bara...
    Men usch det är väl himla korkat om det är så! Våra vänner vet hur gärna vi velat ha barn och de struntaqr nog i "när" bf är, utan är glada för att det överhuvudtaget finns ett BF!

Om någon sagt men vilken dålig planering till mig/oss ( och inte skämtat)så hade jag sagt att man inte väljer när man blir gravid och att jag/vi struntar i när, och är glada över att det kommer en bebis till oss, vill den komma på julaftonen så blir det bra det med! Så det så! Nä det tycker ajg itne att man ska tåla egentligen, det är skillnad på att nära vänner retas med en( som i vårt fall) eller att folk inte tänker längre än näsan räcker, vi är ju glada över våra decemberbebisar.
  • Mrs TH

Förresten så kan finns det lika många fördelar med att få på vintern som att få på sommaren. Jag ville inte vara höggravid på sommaren, jag tycker att det verkar jävligt jobbigt att vara nyförlöst med en liteliten bebis i 30graders värme, det är ju itne direkt så att man kan sticka till stranden... Dessutom så har ungar sommalov så fyller man då så är det lika få ungar som kan komma som i juldagarna.

Jag vart glad över att få barn på vintern, sen hade det väl kanske inte gjort nått om bebben skippar jul/ nyår och kommer före, men sånt bestämmer man inte.
    Jag är itne speciellt stor än och kan njuta av sommaren, man drar på sig mindre vatten på vintern, man får vara inne med sin bebis och mysa, för är det kallt behöver man inte ut och springa direkt. Jag ser framemot att kunna få vara hemma i lugn och ro och pysa runt i morgonrock med bebisen och inte behöva ränna runt hem till folk, vilket det är lätt hänt att man gör på sommaren, när det är ett brott att vara inne när solen skiner!

• Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-06-30 12:35:23 följande:
    Kul med vagntankar, har alla börjat kolla?

Jag har haft 5 vagnar till min son på 2 år, hrm... Drömmer Det är kul med vagnar, hihi. Jag tog inte körkort förren i mars i år och innan dess var jag ju beroende av en bra vagn och blev aldrig helt nöjd. Har dock sålt flera av dom nu. Olika åldrar olika behov

Kan tipsa om vändbart styre och/eller vändbar sits/liggdel i alla fall. Det är guld värt!

.
    Jag vet vilken vagn jag vill ha, och håller ett litet öga på blocket, men de flest som dyker upp är i "fel" färg.
  • Mrs TH

Notera att jag skrev jag vet vilken vagn jag vill ha, usch vilket ego jag är Drömmer
    Jag menar ju naturligtvis, vi vet vilken vagn vi vill ha Flört

• Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-06-30 12:50:26 följande:

Hehe

Hos oss har det faktiskt alltid varit vilken vagn jag vill ha eftersom jag varit utan körkort och hemma med bebisen och maken haft bil och jobbat

Vilken kollar ni på? Om du vill berätta då.

Ja så är det här med, alltså jag har iofs körkort och vi har två bilar men min man skiter faktiskt i vilken vagn vi har, hans enda krav är att det inte ska vara en lulllullig vagn, inte vit och så ska den vara säker och lätt att fälla ihop etc.

En kronan, med terränghjul, de får alltid bra i test, jag tycker att de är retrosnygga och prisvärda, enda negativa jag ser är att själva insatsen är långt ner( om man som jag är 173cm lång) men har man terränghjul så kommer den upp en bit, och låg insats ger väl stabiblitet etc.
  • Mrs TH
    ÄlskadeGryn skrev 2010-06-30 23:24:53 följande:

Fick min dotter den 1 jan och kan säga att det var toppen som mathea skrev kunde man vara inne och mysa med gott samvete den första tiden och runt 6 mån var perfekt på sommaren!

Ang vagn kommer vi nog inte att köpa någon ny då jag älskar vår Emmaljunga citycross, har köpt två olika sulkys en med små hjul fram och en trehjuling och jag har insett att för oss är det fyra hjul som gäller, det är sååå mycket lättare att köra i snö och känns så mycket stabilare!

Ni som är i v 16-17 känner ni rörelser hela tiden nu?

Jag har bara känt av Julle en gång( tror jag), men det är ju första barnet för mig så jag vet ju inte alls vad jag ska "känna" eller "leta" efter. Sen ska jag väl erkänna att jag är uppe i en väldigt väldigt hektiskt tid, när jag ägnar mig åt att jobbar nästan hela tiden och jobbar ajg inte så är det 1000 saker som måste fixas inför bröllopet som jag ska vara toastmadame på, det bara läggs till saker på min lista. Underligt eftersom jag är den enda som har ett jobb att gå till...( resten är rika flickor utan jobb, men med fet trust found/ ännu rikare man), menmen det är över snart och jag kan äntligen pusta ut och slippa massa listor och mail och annat skit!

Fast stress kanske inte påverkar om man ska känna av bebisen eller inte?
    Jag trodde det var rätt vanligt att inte känna så mkt runt v 16-17 om det är första barnet, och om man lägger till att jag när jag väl får lägga mig ner sover som en stock.
  • Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-07-01 08:36:11 följande:
    När är bröllopet? Och vad dåligt att du bara får mer och mer att göra! Dom andra kan väl hjälpa till lite oxå kan man tycka, speciellt om dom bara är hemma.
    Om 10 dagar, problemet är väl att de andra tjejerna bor utomlands, Aten, London etc. Sen går det ju bra, för det mesta jag blir bara stressad och grinig när jag får höra saker som att brudens tärnor sket i att arrangera möhippa i Grekland( vilket jag var säker på att de skulle göra eftersom de bara går hemma och rullar tummarna, inga barn, inga jobb och hushållerska...) Men det blev tydligen inget och det fick ajg veta först på midsommar, så nu har jag snott ihop en sista minuten hippa. Där vi får satsa på kvalitet istf massa aktiviteter Men det blir nog bra och nu är den färdig planerad oxå, så det minskar för mig. Värst är alla översättningar och att lägga upp det men det löser sig

Har iaf beställt en klänning som är på väg! Det blir den på bilden, fast i chokladbrunt och med lila band under bysten. Det är ett flott bröllop med idel ädel adel och andra rikingar och så vi, jag och min man mitt i smeten, inte rika och itne adel haha

• Mrs TH
    Ginge skrev 2010-07-01 13:36:24 följande:
    ush vad jobbigt med sådana bröllop...... våran bröllop har vi fiksat allting på typ 3 veckor, efter att kyrkan blev godkänt. alla kläder redan hemma, allting helt färdigt och vi fortfarande har 3 veckor till bröllopet :)

och jag verkligen hoppas att inga av mina eller min sambos kompisar kommer på att göra möhippor och svensexor. då skulle jag bli fly förbannat......

Men imorgon ska vi på UL! Äntligen :) Börjat bli lite gott-nervös. Och som ni andra diskuterade om så jag har inte kännt någonting alls ev bebisen. Jag drömmer att få första bebisspark under vigsel akten :) skulle bli kul.
    Ja det är mkt bestyr med detta bröllop, mer än med vårt eget haha.
    Möhippan blir ju iten så mkt möhippa som dinner and drinks, men hon blir "uppvaktad" iaf. Vi har bokat bord på en fin restaurang, ska klä upp oss och de andra ska dricka skumpa. Hon kommer itne att bli kidnappad, bara överraskad, hon tror att bara jag och hennes syrra ska ut och äta men det blir 6 till.
  • Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-07-01 14:17:52 följande:
    Kul med UL, lycka till Ska ni ta reda på / får ni reda på könet?

Jag ville inte heller ha nån möhippa, och min bästa kompis som skulle ordna det tänkte på det en stund och ville oxå ordna bara nåt trevligt, typ middag och champis e.l, men dom andra tjejerna skulle absolut skämma ut mig på stan och dricka mig full, precis det jag inte ville. Alla ville vara med på att skämma ut mig, men ingen ville vara med och dela på nåt som kostade, så min kompis blev så irriterad och hade sen oxå i bakhuvudet att jag absolut inte ville ha nån möhippa, så hon köpte två flygbiljetter till oss två till Paris istället Vi shoppade, drack champis och hade det bara toppen!

Min man däremot fick ordnat en svensexa, han hade nog blivit besviken annars tror jag. Men den spårade ur helt, dom hade kul på dagen, körde gocart, painball, grillade etc, men på kvällen skulle dom givetvis få min man fullast av alla (grabbar!!). Sen var alla så fulla så ingen tog ansvar för honom när dom var ute så han ramlade omkring ensam inne i stan. Slutade med fyllecell och 7500 kr i böter 3 veckor innan bröllopet, hurra!

Min man är världens mest ordentliga kille och skulle aldrig hamna på ett sånt ställe annars, han har aldrig haft med polisen alls att göra förr. Jag var jätteorolig, jag hörde inget från tidigt på eftermiddagen på lördagen till lunch nästa dag och ingen visste var han var (jag var inte svartsjuk, men sjukt orolig att det hade hänt nåt). Jag var fly förbannad sen kan jag säga, det som irriterade mig mest var att alla bara hade gått hem och lagt sig utan att kolla om han var tryggt hemma, han kunde ju lika gärna legat i ett dike och dött! 

Var fullständigt kaos efteråt, han som skulle vara bestman drog sig ur som pga att han skämdes men det ordnade sig sen. Och alla grabbarna som var med på svensexan var med och delade på böterna. Det är tre år sen men jag kan fortfarande inte skratta åt det. Det var tur att det inte var helgen innan bröllopet för då hade det antagligen varit dålig stämning på den dagen, nu hann det mesta ordna sig som tur är.

Så min "möhippa" blev lite mer lyckad än makens svensexa kan man säga
    Men herregud stackars din man och stackars dig.
    Jag hade inga regler mer än att min man ska komma hem till mig, på ett eller annat sätt i stående form och  i precis samma skick som han var när han åkte.
Svar på tråden Decemberbebis 2010