Ett två tre skrev 2010-07-01 14:17:52 följande:
Kul med UL, lycka till
Ska ni ta reda på / får ni reda på könet?
Jag ville inte heller ha nån möhippa, och min bästa kompis som skulle ordna det tänkte på det en stund och ville oxå ordna bara nåt trevligt, typ middag och champis e.l, men dom andra tjejerna skulle absolut skämma ut mig på stan och dricka mig full, precis det jag inte ville. Alla ville vara med på att skämma ut mig, men ingen ville vara med och dela på nåt som kostade, så min kompis blev så irriterad och hade sen oxå i bakhuvudet att jag absolut inte ville ha nån möhippa, så hon köpte två flygbiljetter till oss två till Paris istället
Vi shoppade, drack champis och hade det bara toppen!
Min man däremot fick ordnat en svensexa, han hade nog blivit besviken annars tror jag. Men den spårade ur helt, dom hade kul på dagen, körde gocart, painball, grillade etc, men på kvällen skulle dom givetvis få min man fullast av alla (grabbar!!). Sen var alla så fulla så ingen tog ansvar för honom när dom var ute så han ramlade omkring ensam inne i stan. Slutade med fyllecell och 7500 kr i böter 3 veckor innan bröllopet, hurra!
Min man är världens mest ordentliga kille och skulle aldrig hamna på ett sånt ställe annars, han har aldrig haft med polisen alls att göra förr. Jag var jätteorolig, jag hörde inget från tidigt på eftermiddagen på lördagen till lunch nästa dag och ingen visste var han var (jag var inte svartsjuk, men sjukt orolig att det hade hänt nåt). Jag var fly förbannad sen kan jag säga, det som irriterade mig mest var att alla bara hade gått hem och lagt sig utan att kolla om han var tryggt hemma, han kunde ju lika gärna legat i ett dike och dött!
Var fullständigt kaos efteråt, han som skulle vara bestman drog sig ur som pga att han skämdes men det ordnade sig sen. Och alla grabbarna som var med på svensexan var med och delade på böterna. Det är tre år sen men jag kan fortfarande inte skratta åt det. Det var tur att det inte var helgen innan bröllopet för då hade det antagligen varit dålig stämning på den dagen, nu hann det mesta ordna sig som tur är.
Så min "möhippa" blev lite mer lyckad än makens svensexa kan man säga
Men herregud stackars din man
och stackars dig.
Jag hade inga regler mer än att min man ska komma hem till mig, på ett eller annat sätt i stående form och i precis samma skick som han var när han åkte.