-
Haha reglerna är till för att följas som det heter i vår krets no one is left behind. Man får gå hem själv vid fylla ( fast oftast taxi)eller om man fått hugg annars går man med sina vänner. Livets hårda skola har lärt min man och hans polare det, min man gick hem själv och höll på att bli misshandlad till döds, sen dess är det en för alla, alla för enEtt två tre skrev 2010-07-01 15:08:15 följande:Jag hade inga regler alls, det borde jag nog haft
-
Vi ska på RUL 15/7, det borde vara vecka 20 om jag inte har räknat alldeles fel
-
det hade jag så klart gjort, v19 är detMrs TH skrev 2010-07-01 19:35:21 följande:Vi ska på RUL 15/7, det borde vara vecka 20 om jag inte har räknat alldeles fel
Ang rul och ta reda på(om det är möjligt) kön så är vi lite oense, min man vill veta, jag vill inte. Men jag vet inte om jag inte vill veta tillräckligt mkt för att han inte ska få som han vill. Hängde ni med?
Man är ju två om att skaffa barn och min man vill väldigt gärna veta, inte för att vi tänker färgkoda eller så. Men han tror att han kan "relatera" lättare och knyta an lättare om han vet vad det är som ligger där inne och skvalpar. Han kanske inte har rätt, vad vet vi det är ju vårt första barn, vi går ju på det som känns bäst för oss.
Men eftersom han så gärna vill veta så känner jag att jag verkligen måste känna att jag verkligen verkligen inte vill veta för att förvägra honom det han vill, och så känner jag inte. Självklart vill man ha en frisk bebis, vem vill ha en sjuk bebis? Det spelar ju naturligtvis ingen roll om det är en Jullan eller Julle i magen. Däremot köper jag inte när folk säger att det är hela grejjen att inte veta vilket kön, så är det inte för mig, för mig är själva grejjen att få barn, det har jag liksom inte fått tidigare så det kommer att vara helt nytt oavsett om det är en pojke eller flicka. -
Vi är ju överrens om att inte ha rosa/blått beroende på kön, inte för att jag har ngt emot rosa( eller rosa är faktiskt inte min färg alls) eller blått, men jag är praktisk och vill ha kläder som fungerar till båda( säger jag nu och så är det en tjej så kommer jag väl dränka henne i rosa ) Men planen är iaf att ha neutrala färger.Ett två tre skrev 2010-07-02 09:21:32 följande:Vi hade bestämt innan vi fick pluss att vi inte skulle ta reda på könet den här gången. Vi visste sist och det var både roligt och praktiskt men vi tänkte det skulle vara lite spännande att inte veta den här gången. Men maken ändrade sig snabbt, tror han känner lite så han oxå att det blir lättare att knyta an när han vet vad det blir. Sen har ju vi en liten son oxå som vi ska förbereda på att det ska komma en liten, och vi tror det kan vara lättare att prata om lillebror eller lillasyster än bara bebisen. Så jag var inte så svårövertalad när maken först ändrade sig. MEN, ser dom det inte på RUL så kommer vi inte ta nåt extra UL bara för att kolla könet.
Vi har det mesta av grejer och kläder och så sen sist, så den praktiska betydningen inför inköp och så är ju inte där längre, visst, man kan köpa lite grejer innan och så men vi klarar oss helt klart med det vi redan har oavsett kön. En flicka kan åka hem i en blå overall och sova i blå sängkäder oxå
Men vi är lite nyfikna helt enkelt, och så vill vi börja tänka på namn, det tycker vi är svårt när vi inte vet könet.
Sen tycker jag inte heller könet är det mest spännande, jag tänker hela tiden på hur den lill* kommer se ut! Kommer han eller hon vara en kopia av sin bror? Hur kommer han eller hon vara, lik sin bror eller en helt annan typ bebis? DET tycker jag är det mest spännande Sen är det så otroligt häftigt och fantastiskt när man ser sitt barn för första gången, det blir ju det samma oavsett om man vet könet eller inte
Vi har redan namn klara, det kanske inte blir en sådan som kommer ut, men vi har runt 3 pojk ocvh 3 flicknamn klara ( med en sv var som klara 1'or) och sen får vi väl se om namnen passar på bebisen eller inte, men jag tror inte att vi kommer att känna att det här är en Caroline om det inte varit ett namn vi funderat på. -
Ett stort varmt grattis!! Vad härligt det låter. Det känns konstig att vi snart varit gifta i ett år, förra året vid den här tiden satt jag och svor över festprogrammen hahaLyckligaGatan skrev 2010-07-04 12:28:32 följande:Nu är jag gift!!
Vårt bröllop blev helt ljuvligt igår. Att gifta sig på en brygga i kvällssolen... Jag kan inte nog beskriva hur extremt lycklig jag är över att dagen blev så perfekt som den blev!!
Men usch vad man är trött idag.... Kom i säng vid 2-tiden, och sen vaknade E vid 6,30 imorse... Får bli en riktig kollapsdag i dag för imorgon är det RUL!! -
Vad härligt det låter att ni alla har varit och kikat på bebisarna. Jag längtar ännu mer nu till nästa torsdag! Vi har bestämt att vi ska ta reda på könet om det går, kanske också har en blyg liten Fast vi har bestämt att hålla det för oss själva vad det blir. Ja här är jag helt anonym så här kan jag ju säga vad det blir, men itne till någon familj eller till våra vänner. Många vill inte veta vad det blir och jag vill inte förstöra det för dem
Nu åker vi iväg till Gnesta och Södertuna slott för bröllop idagarna tre. Klänningen har kommit och den satt som en smäck Har dock haft problem med att hitta skor, då mina fötter verkar vara 2 ggr normal stl, så i nuläget kommer Julle och jag gå på slottsbröllop i schollstofflor med lite bling. Kanske itne så snyggt till balklänning men nöden har ingen lag, och jag har provat vartenda par skor i hela kommunen, inga andra passar
Hoppas ni får en härlig helg! -
I morgon är det dags för RUL! Spännande värre.
-
Åh vad roligt!Ett två tre skrev 2010-07-15 09:21:59 följande:Kul, vi ska imorgon
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om RUL, Julle mår bra, iaf verkade det så sa sköterskan. Men jag måste bara få gnälla av mig, sköterskan som vi hade RUL med var den otrevligaste jävla subba som jag någonsin stött på inom sjukvården.
Hon börjar med att skrika mitt namn 20 m bort, när vi kommer fram såger hon
- Jag tar inte i hand för jag har 12 undersökningar per dag, och det fattar ni ju själva att det inte går att hälsa på alla.
Sen är hon bara allmänt brysk och barsk och otrevlig genom hela undersökningen, visar oss ingenting, klagar över att Julle itne vill visa upp sig, men gör inga försök för att få h*n att ändra position. Skäller över läkaren som ajg var till för VUL och menar att han itne kan nått. Flyttar mig 10 dagar framåt, frågar vad f-n vi gör där så tidigt, det är minsann för tidigt och se nått, och jag är för fet för att det ska synas bra och inte är blåsan sprängfylld heller. Jag och min man tittade bara på varann och fick hålla oss för skratt.
Tänker på alla som ser framemot rul som något magiskt, då man får se sin bebis för första gången etc. Vi hann inte se nått alls, för hon bara gnällde över att den inte ville visa upp sig.
Fick en ny tid den 27e och då var tydligen skräcködlan på semester... oj vilken otur.
När jag frågade vart i magen den låg så tittade hon på mig som om jag var utvecklingsstörd och sa. det spelar väl ändå ingen roll. Nej jag vet att det inte spelar ngn roll, men jag är nyfiken iaf, och hon säger det spelar ingen roll, och svarar inte på min fråga.
Herregud vad besvikna vi är, hoppas verkligen att vi får en trevligare ul sköterska nästa gång! -
Jag pratade med min bästa vän som är läkare, hon sa att den här sköterskan har dåligt rykte, då frågar jag mig, varför i helvete får hon jobba kvar för?LyckligaGatan skrev 2010-07-15 13:01:13 följande:Det där skulle jag definitivt ha ringt till mottagningen och sagt! Så SKA det inte få vara. Visst, hon kanske bara hade en dålig dag, men hon SKA vara proffissionell iaf. Det där är INTE OKEJ.
Ja jag överväger verkligen att ringa dit och klaga! -
För det fösta så spenderade hon inte 20 min med oss utan mer 5 min. Jag hade inte heller så stora förväntningar, men det hade ju varit trevligt om hon hade sagt (utan tjatande) att hjärtat slog, för det såg hon ju tydligen. Det är ju det man vill veta, att det finns ett levande foster som ser ut att må bra.Ginge skrev 2010-07-15 19:36:06 följande:Det är hemskt att ni får sån otur med BM.
Jag tvärtom är jätte nöjd med min BM, och vi var jätte nöjda med UL BM med. För oss visade hon allting i minsta detalj, även om vi inte skulle behövt, det syntes väl tydligt ändå :)
Sen är ju tyvärr med UL som med allting anat. ju större förväntningar man har ju större besvikelse det kan bli.... (fast BM ska ju ändå vara trevlig). Jag var ju inte alls så uphetsad eller upprymd innan UL, så det gjorde ju ingenting att BM var väldigt lung och ganska tyst i sig, förutom all pekande på skärmen och berätta vad det är. men undersökning är ju 20 min, så man kan inte chatta hela tiden heller. Plus dem måste ju koncentrera sig också för att kontrolera allting.
Nu säkert ni tycker att jag är på BM sida, men jag är lite grann på bådas, lika väl eran som BM.
I övrigt pekade hon inte ut ngt eller förklarade något utan sa bara att den vill inte visa upp sig.
Klart att jag inte förväntade mig att möta en ny bästis, men när jag betalar för en tjänst( för det får iaf vi göra) så tycker jag att tjänsten ska motsvara summan, 200kr för ett otrevligt bemötande och 5 minuter är ltie för mkt pengar för mig, och jag tänker ringa dit imorgon och säga att jag inte tänker betala för dagens rul, dessutom tänker jag säga att vi anser att vi blev otroligt dåligt bemötta och att just den bm kanske behöver en liten påminnelse om att hon faktiskt arbetar med människor.