mithrandil skrev 2011-03-21 20:02:59 följande:
tack.. då får vi göra det i 2-3dagar beroende på hur hon mår.
Vi ska in till halmstad om hon inte är bättre imorn för de säger att hon kanske behöver annan medicin än airomir för den verkar inte göra någon speciell nytta.
Hon hade kraftiga indragningar även efter akutdos (4 puffar + 4puffar efter 15min) Indragningarna försvann av sig självt när hon hade sovit en stund. men nu är hon jättehostig och låter superkonstigt. typ som om hon drar efter andan flera gånger i följd, ungefär som om hon ska nysa fast hon nyser aldrig och när hon gör så blir magen som en boll som höjer och sänker sig jättesnabbt. Imellan de gångerna ser man knappt på magen alls att hon andas men man känner lite svag luft om man sätter fingret under näsan. Hon får sova på mig i soffan inatt så hoppas jag hon kanske kommer sova litegrann.
ELI 79: tack! Ja, vi ska också ge 1 puff airomir var tredje timme, vid behov och pulmicort morgon och kväll.
Märkligt att indragningarna inte släppte trots en monsterdos airomir men av att sova ?? Skönt i allafall att det lättade..
Sen undrar jag ens om så mycket airomir på så kort tid ens hjälper bättre än mindre ? alltså de ska ju vidga luftvägarna men de går ju bara vidga till en viss gräns ? Fråga inne i förkylningsastma tråden istället..de är toppen där inne. Fråga hur de har gjort och hur det funkar.. Tycker det låter knas
Hoppas ni kan få något bättre i morgon..