• Tibell

Allergitråden

Mithrandil : fy vad jobbigt att hon blir sämre :( men det låter ju bra att det gick över av sig själv!
    Men tycker fortfarande det låter som mer än astma eftersom det inte går över!
    Hoppas ni kan få komma in och ta rs prov..

När Bella var dålig sist kunde jag med höra hur det tjöt i lungorna på henne :(
    Det är synd om de små liven..
    Just nu mår hon dock bättre igen.. Bara rosslig. Det ser man tyvärr som ett normalt tillstånd hos henne :(

• Tibell

ELI : Herregud sicken trist attityd..de har tydligen inte förstått hur känslig han är ? Sen att det "bara" är kinderna vid små mängder ska ju inte spela någon roll. Nästa gång kanske han får i sig mer och sitter uppe flera timmar varje natt =/ Jag hoppas att de snart ska förstå att det är strikt vetefritt för honom..

Stora dottern har fått eksem på händerna. Hela ovansidan av handen är täckt och det svider så på henne =/ Vilken salva är snällast tror ni ? hon får ont av bara vatten just nu men något måste hon ju få på..

Sen har jag ju glömt att berätta om mitt egna läkarbesök i Tisdags. Enligt personen som bokade tiden åt mig var det en allergiutredning jag skulle göra eftersom alla andra tänkbara tester är gjorda,
    Vad tror ni händer ? Jo jag får en läkare som inte tror på allergitester ?? Så det blev inga sådana tagna alls eftersom jag mitt nöt blev så snopen och fick inte fram något vettigt alls..
    Han menade på att man kan ha allergi ändå, trots vad proverna visar. Och där var vi eniga. Men jag tycker ju åtmindstånde att man kunde testa? För hade det visat sig där hade man inte behövt leta vidare ?
    Han trodde i allafall att jag hade IBS ( hur många har inte fått den diagnosen istället för allergi)
    Tjocktarmen vart lite svullen och öm sa han .. så helt klart IBS ;) Jag hade ju dessvärre fått i mig något knas bara 1 vecka tidigare och var inte helt återställd så jag tror ju ömheten i magen berodde på det..
    Aja, det togs nya glutenprover även om jag stått på glutenfri kost i 3 månader snart. Sen tyckte han inte jag hade någon glutenkropp. För de människorna hade smala ben och armar med uppblåst mage. Jag är bara ruggigt smal med mina knappa 40 kg..så någon glutenintollerans trodde han inte på...
    Så läkarbesöket gav mig ingenting och jag kommer helt sonika fortsätta min utredning på egen hand
    Jag har sökt hjälp sen 08 och väger på pricken lika mycket än idag..så nu tror jag att jag klarar mig bäst på egen hand..

• Tibell
    Kavat skrev 2011-03-03 19:22:35 följande:
    Här använder vi nästan uteslutande Protopic och Locobase Repair och vi är nöjda. Alltså det funkar bra.

Oj, vilken läkare. Synd att det inte var den som du träffade när du ville kolla upp gluten innan du slutade äta... Suck!

Jo, det var ju bra att han inte litar blint på allergitesterna. Men att ta gluten när du inte ätit gluten?!?! Det känns ju verkligen som att kasta pengarna i sjön..?
    IBS ja, det hade jag med innan läkaren fick svaret att glutenprovet var positivt!  Suck! Du vet att de inte får sätta diagnosen ibs utan att ha uteslutit alla andra värre magåtkommer va?

Men du mår bättre nu utan vetestärkelse i alla fall eller?
    Den läkaren var väldigt väldigt underlig om man säger så ;)

Ja jag mår lite bättre i allafall. Äter ju fortfarande glukossirap och har såå svårt att sluta. Ska låta mig själv frossa liten sen ska jag göra ett helhjärtat försök..

Har en annan fråga. Tycker ni dessa eksem ser ut som om de kan bero på kyla ??

• Tibell

Ska kanske tillägga att vi smörjt massa med locobase men hon bara gråter för det svider så...
    Och att hon haft dessa i 2-3 dagar

• Tibell

Här hemma har vi också en liten höna.
    Hon är 16 månader ich väger 8.3
    Dessutom har hon stått stilla i vikt i 4 månader. Nu har vi inte mätt henne på någon vecka så det kan hända att hon växt lite dock
    Men här är det ingen som reagerar :0
    Hon är 73 lång (kort)

• Tibell

FrökenLindström : vad härligt att allt funkar så bra :) köket på bellas dagis är kanon de med ! Det har aldrig blivit fel och de ringer alltid så fort de undrar något!

Skönt också att kinderna är bättre :)

• Tibell

Smillamilla : usch fy stackars liten :( låter som en riktigt ruggig allergi! Hur yttrar sig den? Har bara hört talas om den men aldrig stött på den närmre än så..
    Hoppas hon mår bättre snart

• Tibell

Alltså dessa "äggfläckar" är grymt sega. Jag tror hon haft dessa i över 1 månad nu. Spelar ingen roll hur mycket/lite vi smörjer för de verkar leva ett helt eget liv..
    Dessutom har hon fått mer eksem igen =/ Egentligen inga större mängder men det kliar hemskt på henne. Idag har hon rivit sig alldeles blodig på benet ..
    Kan det vara eksem från att de andra barnen ätit ägg på dagis i Tisdags eller har det gått för många dagar tro ?
    Eksemen kom ju visserligen igår..men ändå?

Mithrandil : Man brukar börja men 1 kryddmått första dagen, sen fortsätter man sakta sakta. Men tror Blå Myran har ett "schema" i sin blogg?
    Annars hoppar nog någon mer kunnit människa in och berättar =) Vi har aldrig kommit längre än 1 kryddmått.. Inte ens så mycket har hon klarat..

Hur mår lillan annars ?

• Tibell
    mithrandil skrev 2011-03-05 22:04:05 följande:
    Jag vet i tusan faktiskt. hon äter bra igen och är lite piggare. klarar av att leka på golvet under längre och längre stunder för varje dag. Hon har inga problem med andningen (alltså indragingar och pip) längre mer än rossel som kommer och går, men visst beror det mer på löst slem snarare än att hon är tät? Ger nästan ingen airomir längre, lyssnar över lungorna på henne och hör jag inget pip så får hon inget. Gav henne sina 4 puffar igår kväll men då blev hon superspeedad. skakig och darrig och hon riktigt flög omkring och var helgalen. riktigt obehagligt!! så idag har hon fått 1 puff på morgonen bara. vet inte om jag under medicinerar henne nu men jag blev faktiskt lite "rädd" igår.

Idag har hon varit oerhört skrikig och vägrat sova sen kl 14, var oerhört svårsövd vid läggning (något hon aldrig annars är) och hon vaknar då och då och är helt förtvivlad. Vet inte om det beror på att hon varit sjuk eller för att jag gett henne althera idag. Hon avslutade dagen med världens spya och var lite gasig i magen. Så förvirrande det här när man inte riktigt förstår vad som är fel. Jag borde inte ha bytt ut nutramigenen förrens hon var helt frisk men jag tyckte hon började få lite småspyor nu och då när vi ökat nutran till hel flaska igen efter hon börjat äta normalt.

Vet du om det finns något man kan göra för att lindra klåda? Här försöker vi smörja lilleman men han bara river sönder sig precis som din tjeja.
    Härligt att hennes andning är bättre på Amanda i allafall. men läskigt med reaktionen på airmoret =(
    Hoppas besvären är över för denna gången så hon inte behöver mer..
    Bella är också HELT symtomfri i sin astma..något hon inte varit på ett halvår. Så pariboyn är våran familjs bästa vän =)

Vi har fått aerius utskrivet till Bella att ge vid allergiska besvär ( såsom klåda bla )
    Men har faktiskt inte haft en tanke på att ge henne något =0 Vaknar hon i natt kanske det är värt att testa?
    För i natt vaknade hon jag vet inte hur många gånger..kliar ju så =(
Svar på tråden Allergitråden