mithrandil skrev 2011-03-05 22:04:05 följande:
Jag vet i tusan faktiskt. hon äter bra igen och är lite piggare. klarar av att leka på golvet under längre och längre stunder för varje dag. Hon har inga problem med andningen (alltså indragingar och pip) längre mer än rossel som kommer och går, men visst beror det mer på löst slem snarare än att hon är tät? Ger nästan ingen airomir längre, lyssnar över lungorna på henne och hör jag inget pip så får hon inget. Gav henne sina 4 puffar igår kväll men då blev hon superspeedad. skakig och darrig och hon riktigt flög omkring och var helgalen. riktigt obehagligt!! så idag har hon fått 1 puff på morgonen bara. vet inte om jag under medicinerar henne nu men jag blev faktiskt lite "rädd" igår.
Idag har hon varit oerhört skrikig och vägrat sova sen kl 14, var oerhört svårsövd vid läggning (något hon aldrig annars är) och hon vaknar då och då och är helt förtvivlad. Vet inte om det beror på att hon varit sjuk eller för att jag gett henne althera idag. Hon avslutade dagen med världens spya och var lite gasig i magen. Så förvirrande det här när man inte riktigt förstår vad som är fel. Jag borde inte ha bytt ut nutramigenen förrens hon var helt frisk men jag tyckte hon började få lite småspyor nu och då när vi ökat nutran till hel flaska igen efter hon börjat äta normalt.
Vet du om det finns något man kan göra för att lindra klåda? Här försöker vi smörja lilleman men han bara river sönder sig precis som din tjeja.
Härligt att hennes andning är bättre på Amanda i allafall. men läskigt med reaktionen på airmoret =(
Hoppas besvären är över för denna gången så hon inte behöver mer..
Bella är också HELT symtomfri i sin astma..något hon inte varit på ett halvår. Så pariboyn är våran familjs bästa vän =)
Vi har fått aerius utskrivet till Bella att ge vid allergiska besvär ( såsom klåda bla )
Men har faktiskt inte haft en tanke på att ge henne något =0 Vaknar hon i natt kanske det är värt att testa?
För i natt vaknade hon jag vet inte hur många gånger..kliar ju så =(