• Tibell

Allergitråden

En vortex :) ja den har vi till våran stora dotter. På våran lilla hjälpte den aldrig så hon har just nu en pariboy!
    Hoppas airomiren ska hjälpa bättre :)
    Hur ser Neelahs anfall ut ? Bella ( minstingen) får aldrig regelrätta anfall utan är istället ständigt andingspåverkad när hon är astmasjuk och får indragningar väldigt lätt.. Räcker att hon äter :(

• Tibell

K kavat : ja den är det! Men tror ändå inte den är den skyldiga..
    Om man drar upp allt jag ätit så ser det ut såhär : glutenfri musli ( den gula ),glutenfria kakor ( kex med chokladöverdrag) mjölk , Findus rätten, risifrutti och kanske 2 koppar varm chokladmjölk.
    Allt detta har jag ätit innan utan att reagera så här kraftigt :( får visserligen alltid lite ont efter chokladmjölken och risifruttin men aldrig såhär. Kan inte ens gå upprätt ..

• Tibell

Japp kakorna var utan vetestärkelse.. Det var det första jag kollade när jag kom hem!

Jo jag brukar kunna äta en del mjölk/laktos utan att reagera. Kanske lite mer gaser och öm mage men inte på långa vägar som idag. Efter middagen fick jag så ont att jag bara skakade och kallsvettades.
    Kom 5 min efter att maten var uppäten

• Tibell

ViFrånLandet : jag undrar precis samma sak. Nu står ju redan Bella på underhållsdos men rosslar ändå...

• Tibell

Ser att halva mitt inlägg till dig kavat har försvunnit ?
    Jo jag tänkte att det kanske blivit fel vid tillverkningen av findusen och att det råkat yra ner vete ?
    Jag kommer hur som inte våga testa igen :(

• Tibell

EL I : Fy så trist =( Han har inte fått något annat nytt i kosten ? Tänder ? Har han ätit dessa flingor hela veckan eller bara i måndags och igår?
    Man tycker ju att han borde reagerat på chokladbollen med havre han åt för ett tag sedan om han reagerat på flingorna ? Fast det kan ju vara så att han inte tål korn men tål havre ?
    Hoppas ni kan komma underfund med vad som är galet..

• Tibell

Eli : håller med Miralicia. Var det inte glutenfria så innehåller de nog rätt stora mänger sädesslag :(
    Passar på att tipsa om sempers special flakes..kanon goda :)

Sen måste jag fråga. Bella har fått massa eksem igen :( hela svanken är full och hon river sig blodig. Fick ge henne aerius i natt pga av klådan.
    Hon badade i förrgår. Bara med vatten och vi smörjde in henne med locobase direkt efterråt.. Kan det bero på badet ändå eller mer troligt en reaktion på något ?

• Tibell

t0va : Gud så härligt att allt löste sig till slut :)

Idag fick det bli ett besök hos farbror doktorn för min del :( magontet fortsatte och jag kunde knappt gå upprätt. Så de ville att jag skulle komma in så de kunde utesluta uvi... Och det hade jag ingen.
    Men sen räckte det med att läkaren klämde lite på magen för att konstatera att de var svullna och rejält ömma..
    Ibs sa läkaren direkt.. Såklart .
    Så nu vet jag inte hur jag ska göra. De gör ju inga allergitester så på den vägen lär jag inget få veta. Antingen nöjer jag mig med ibs diagnosen eller så går jag ner på baskost ett tag och ser vad som händer.
    Men undrar hur min vikt kommer in i allt detta. För faktum kvarstår att jag har tappat ännu mer i vikt och det hade inte med ibs att göra sa läkaren. Och att jag dessutom ALLTID får förbaskat ont i knäna varje gång denna "reaktion" uppstår är också en gåta ...
    Just nu är jag bara sååå trött på allt..

Fresten. Dottern måste ha reagerat på något igår. Kanske 8 uppvak i natt ( tillslut fick hon aerius efter att ha kliat sig blodig i svanken ) och bajsat vatten idag. Det kan ju omöjligt bero på att hon badat.. I endast vatten dessutom ??!!

• Tibell

Det var alltså tarmen som var svullen och öm.. Ser att jag glömde skriva det ;)

• Tibell

Jag har försökt se ett samband med vad jag äter och dessa attacker men hittar inget :(
    Kan väl kanske vara så att jag får i mig något knas lite då och då och tillslut rinner vattenglaset över ?
    Sist jag reagerade såhär starkt var efter ett par makaroner gjorda på durumvete. Så det känns ju mer allergi relaterat än ibs. Fast vad vet jag ?!
    Kan dessa onda knän ha med allergi att göra med ? För det uppstår alltid vid dessa "reaktioner"

Svar på tråden Allergitråden