Kavat skrev 2011-04-02 20:26:45 följande:
Hon slängde sig ner på golvet ett par gånger per dag och klagade på magont. Hon sa det nog minst 10 gånger per dag. Inte alltid att hon la sig på golvet men det var nog ett par vändor ner på golvet per dag för hon sa att det inte gjorde lika ont då. Och då åt hon alltså i stort sett bara enbart vanlig havre.
De gånger hon åt vete )pasta, bröd osv) så hade hon hemska illaluktande diarréer.
Hon vägrade ju själv äta vissa saker, så fick hon välja så valde hon sädesslagsfritt bröd osv.
Men vet inte helt säkert att det inte är glutenintolerans heller då hon inte alls är lika känslig som sin lillebror. Fast å andra sidan, vem är det.
Hon är även mörk under ögonen och jätte trött. Det blev bättre men har varit sämre igen det senaste, så det hörde inte helt i hop. Eller så är det något annat hon inte tål också...?
Ja då var det rätt tydliga symtom då..
Tilde mår nog inge vidare hon heller =/. Hon gnäller HELA tiden. Både jag och min man sliter snart av oss håret i ren frustration. Hon kan knappt be om ett glas saft utan gnäll på rösten !
Idag kom vi fram till att hon gråter mer än skrattar.
Visst kan det ha med åldern att göra ( blir 4 om nån månad ) men detta känns inte normalt. Det är samma visa varje dag och jag får ångest så fort hon drar igång. Vi försöker trösta så gott vi kan när hon är ledsen och försöker verkligen "se" henne och hennes behov. Har testat att prata med en väldigt övertygande och glad röst utan resultat. Har testat att ignonera utan resultat
Förutom allt gnäll så ligger hon också ofta på golvet och gnäller. Klagar på magont flera ggr om dagen ( ibland kan det gå någon dag mellan dock ).
Idag i samband med mat ( pasta och köttbullar )
Är konstant förstoppad. Har de senaste månaderna krävt klyx flera ggr. Sista veckorna nästan varannan dag.
Är också väldigt blek och mörk under ögonen.
Har ökat 500 g i vikt på snart 1 år och växt kanske 2.5 cm.
Vi har läkartid i början på Maj och ska kräva glutenprov. När vi fått svar på det ryker sädesslagen i hennes kost till att börja med..
För såhär kan vi inte ha det. Hon ska inte behöva må dåligt..