Prince or Princess skrev 2011-11-19 13:07:46 följande:
Bobbosmamma: ja visst är det synd att de innehåller potatis, jag tror ju det inte funkar här heller. Men kokt vanligt ris och kaprifol-nötfärs funkar helt klart :) och det är jag SÅ glad över!! Nu syns inte eksemet alls längre :) så nu kan vi börja testa nya saker om ett tag! Underbart!
Gött !! Va skönt!!
Vår remiss till barnallergimottagningen har blivit nekad :( Dom hänvisar till barngastro (refluxen antar jag..´), men dom har redan nekat oss! Då ringde jag o bråkade tills jag fick prata med en läkare som förmodligen tyckte att jag var helt dum i huvudet. Det slutade med att jag grät o la på. Idag känner jga mig jätteledsen. Det är så himla svårt att få nån hjälp. Dessutom har jag just upptäckt att den sojan vi smaksatt mat med innehåller vete. När ska jag lära mig att man måste lusläsa innehållsförteckningen. Detta skulle kunna förklara stökiga nätter vi haft här på sistone.
En sak som jag är rädd för är att jag ska "göra" min dotter allergisk mot nya grejor. Det är så hon blev allergisk mot vete och havre tror jag. Hon tålde inte mjölk, varpå vi i brist på bättre veteande och efter att hon råvägrat Nutramigen och Althera, började ge Enago vi 4 mån ålder. Fullproppad med vete och havre ju! Nu är jag rädd att det ska bli samma sak med tex soja. Eller nåt annat.
Idag äter hon: nötkött, lax gillar inte så mkt men lite går), ris, morot, plasternacka, avokado, banan (gillar inte), lite äpple. Som smaksättning använder vi svartavinbärsaft, sojasås, örtkryddor.
Jag vet ju inte hur jag ska gå vidare. Usch. Less idag.