Allergitråden
Hmm vet inte riktigt om jag är med på vad du menar. Men om jag det är som jag tror så har du väl gjort angett den totala kostnaden bara som allt kostar och då är det ju inte konstigt om dom drar av "normalkostnaden".
Hmm vet inte riktigt om jag är med på vad du menar. Men om jag det är som jag tror så har du väl gjort angett den totala kostnaden bara som allt kostar och då är det ju inte konstigt om dom drar av "normalkostnaden".
Är det någon här som har erfarenhet av Seravit eller andra näringstillskott på recept?
Puh. Var på återbesök på barnallergin igår, sista besöket innan flytt västerut. L hade inflammerade luftrör som dom tror är astma, fått inhalationer kortison och luftrörsvidgande som vi ska ta morgon o kväll. Sen hade hon inte växt något varken på längd eller "bredd" sen i januari :(( Hon äter typ inget. Har jättesvårt att få henne att äta. Hon har börjat rata Neocaten mer o mer o äter väldigt lite fast föda. Jag tycker jag följer alla "matvägrar"-råd jag får av dietisterna.... men det verkar inte hjälpa. Så stressande :(
Hej alla! Jag har en fråga om Carlshamns smörgåsmargarin... Min dotter reagerar på kokos, tål tex inte kokosmjölk, och vi har därför undvikit Carlshamns hushållsmargarin eftersom den innehåller kokosfett. Dottern har varit lite halvdålig i ett par veckor utan synbar anldening, men så upptäckte vi att även smörgåsmargarinet innehåller kokosolja? Vet ej om de alltid varit så eller om de ändrat receptet. Försäkt få kontakt med Carlshamn men hittills inget svar.
Finns det något alternativ som smörgåsmaragrin, någon som vet? Milda/Flora har ju mjölkfritt men har för mig att det innehåller sojasläkting och dörför aldrig använt...
Kollade Milda o såg att det innehåller solrosolja, vilket hon inte heller tål. Så tyvärr funkar inte det. Finns det bara de två märkena; Carlshamn o Milda, som har mjölkfritt margarin? Hmm. Får väl försöka kolla utomlands eller nåt i så fall :(
Som om magpaj och feber inte vore nog...
Igår så träffade lillen farmor och farfar för första gången och de har en stor kungspudel. Skrutten älskar djur och hunden var framme flera gånger och busade med honom och slickade honom på armar och ben. Tänkte inte så mycket mer på det men under natten började han klia frenetiskt på armar och ben och sov ingenting i princip. Kände att han började bli lite knottrig men tittade inte så noga, var så sjukt trött.
På morgonkvisten tände jag lampan och såg små vätskefyllda blåsor och många av dom hade han rivit sönder. Han måste ha reagerat på allt slickande av hunden och förmodligen något från hundfodret. Någon som vet om det brukar förekomma mjölk, ägg eller soja i det? Utslagen har inte spridit sig till ansike, mage eller rygg - dvs de finns bara på de områden som hunden slickade på - även undersida av fötter och händer/fingrar. Han är helt rödprickig och de är inte små heller. Har gett honom tavegyl och smort med kortison så han har inte kliat så mycket under dagen. Får se hur natten blir. Avbröt semestern och flög hem med lillen och resten av familjen är kvar. Orkar inte vara bortrest mer, är alldeles för jobbigt.
Hur gör ni andra med allergiska barn när ni reser bort - reser ni ens bort? Tänker inte bara på hunden utan med mat och allt? Jag är helt slut efter 2 v på resande fot och just nu vill jag aldrig åka bort igen och lämna det trygga hemmet med rena tallrikar och fräscht kök (dvs kök som man vet är rent och fritt från allt)... Enda positiva är väl att mannen ÄNTLIGEN fattar att lillen är känslig/allergisk på riktigt.
Det finns ni som har det värre än oss och jag lider med er men usch vad det frestar på...