Allergitråden
Hej hej.
Har tidigare skrivit i gastro-eso. reflux tråden men håller på med en allergiutredning och har en del frågor som ni kanske kan hjälpa mig med.............
Jag har en dotter som är 16 månader.... hon har/har ghaft kolik, refluxsjukdom och mjölkproteinallergi. Trots behandling för allt detta är hon fortfarande inte bra. RAST- och prick visar inget.
Det enda vi till 100% vet att hon inte tål är mjölk, eftersom vi provicerat 2 ggr med katastrfalt resultat. Nu har vi bytt hennes välling (Enago) mot Neocate sedan 1 månad tillbaka. För 5 dagar sedan började vi provocera med havre, mha Oatley-produkter.
Vi går hos en dietist och en barnläkare. Har redan bytt läkare en gång. Men varken dietisten eller läkaren verkar ärligt talat ha störtkoll på allergier.
Jag tycker det är skitsvårt att bedöma!! Jag menar, min lilla unge mår ju inte toppen från början, vilket vi inte vet orsken till, och sen ska vi hålla på och ta bort och lägga till, och tolka henne. Hon har "allergiska" kinder, som blivit lite sämre efter havre-introduktionen. Hennes humör är kanske lite sämre, hennes sömn också, men jag tycker det är så svårt. Kan ju även vara tillfälligheter. Hon sover inte direkt toppen i vanliga fall heller..
Patchtest (lapptest) verkar vår läkare helt frågande till. Är det vanligt att det görs?? Vi bor i Sthlm, finns det någon barnallergi-mottagning här??
Om någon orkat läsa ändå hit, tack! Jag har svårt att få svar från vården.. och frågar därför här...