Tibell skrev 2011-10-25 21:58:12 följande:
På Torsdag ska vi till läkaren med Tilde. Ni som följts åt ett tag har sett bilder på hennes svullna mage. Så nu vill läkaren utreda henne för fler allergier. Tänkte att jag ska skriva ut de bilder jag visat er. En bild på morgonen och en på kvällen ! Eller är det lite för ambitiöst ?
Hon mår vad vi vet inte jätte dåligt av magen. Men vi har problem med hennes enorma gnällighet. Det har gått så långt att det tär på både mig och gubben :/
Sen kan hon INTE sitta still. Är helt omöjligt att ens läsa för henne eller försöka få henne att sitta vid matbordet, för hon är som en studsboll..
Dessutom har vi länge misstänkt att hon inte tål nötter då hon haft reaktion mot saker som kan ha innehållit nötter. Men vi vet inget säkert.
Igår lyckades hon sno åt sig en kaka som kunde innehålla spår av nötter såg jag senare. Tänkte inte mer på det men hörde henne harkla lite. Sen kom hon och gnällde att hon hade jätte ont i halsen och höll sig för halsen hela tiden :/
Efter ett tag släppte det och sen har hon inte sagt något mer. Frågar ett par gånger men hon säger att det inte gör ont mer.
Och då ska ni veta att hon inte klagar över smärta i onödan. Hon har till och med haft halsfluss utan att ha nämnt någon smärta
Vad tror ni, kan halsontet vara en reaktion ? Att det kanske kändes obehagligt och kliade ?
Eller så var det inget och hon tål nötter :)
Ska se om läkaren kan tänka sig kolla för nötter när vi ändå tar massa blod..
Jag tycker det låter som en jättebra idé att ta foto på magen och visa läkaren. Är det en bra doktor blir hon/han bara tacksam.
Sen vad gäller dåligt humör och gnällighet, så har det varit det absolut starkaste symptomet på allergi/att Loa inte mår bra, här hemma hos oss. Det är STOR skillnad sedan vi tog bort sädesslag. Självklart är hon gnällig till och från ändå, men inte den här KONSTANTA missnöjdhet som, som dui skrover, är så fruktansvärt tärande. Nu känns det liet som hon är på väg att bli "ett normalt" barn :) Dels är det ju hemskt att se att ens barn inte mår bra, dels är det i längden så himla tufft att stå ut med det dåliga humöret.
Detta är ett symptom som jag upplevt att ingen läkare vi träffar tar på allvar. Jag ser hur dom tänker "alla barn gnäller, det är helt normalt", alt. att jag är överkänslig som mamma. Men dom har ingen aning. Många gånger har jag önskat att jag kunde filmat en dag hos oss, då hade dom sett att det här ÄR inte normalt. Det är SÅ frrustrerande att dom inte fattar detta tycker jag, eftersom för mig är det ju mitt barn som försöker säga "jag mår inte bra!!". Brukar säga att sömnlösheten tar jag hellre, även om det också är piss, men för mig är den här ändlösa gnälligheten, vad jag än hittar på, värst. Men som sagt, det har blivit ljusår bättre med reflux-medicin samt sädesslagfritt. Ville mest säga att du/ni är inte ensamma om att ha det så här.... stor kram...