Allergitråden
www.netdoktor.se/astma-allergi/?Tab=Questions...
Fast min dotters astma blir också bättre när hon sover troligen för det är enda gången hon är still igår kväll knastrade och väste det ordentligt när hon andades ut och hon hade kraftig bukandning och ordentlig hosta. Det släppte dock efter två dubbeldoser airomir. Inatt var det helt ok, lite knastrande men inte så farligt. Imorse flåsade hon lite men var så pass pigg så hon fick gå till dagis. Det är så himla svårt att veta när man ska vara hemma vid astma så vi har sagt att dagis ska ringa om hon inte verkar orka med i samma takt som övriga barn eller om medicinen inte hjälper.
Vet någon hur tidigt pollenallergi och dammallergi kan uppträda?
Vår pojke är 3 år, han är täppt i näsan varje natt (sedan 3 månader tillbaka) men ingen snuva, inget i bihålorna. VC kontrollerade och sa samtidigt att han inte kunde vara allergisk redan..
Men varje natt vaknar han och klagar på att han inte kan andas med näsan.
Sedan två veckor tillbaka har han börjat klia sig i ögonen, mer vid blåsiga dagar, och när vi städar här hemma.
Tycker också att han kliar sig i ögonen ordentligt när vi besökt min mamma som har katt.
Funderar på om vi kan tvinga VC att ta allergiprov för pollen och djur, eller vi kan ta det på barnsjukhuset när vi ska på återbesök, men det är först i slutet av april.
Vet inte om det har betydelse, men han törstar.
Både jag och maken (pappan) har en himla massa allergier - både pollen, djur och födoämnes..
Å nu har min dotter ilsket röda kinder! Har ju läst om många andras barn har det med hon har aldrig haft det. Dessutom har hon en hel del eksem i böjveck och på mage och ben. Hon fick ju troligen i sig lite ost i lördags för hon började få reaktion då men det har hon ju aldrig fått röda kinder av förut. . Men vi har ju även provocerat med ägg. Vi har tyckt det funkat men undrar om det blev för mycket nu. Hon fick ägg i hamburgare i helgen, ägg i pannkaka och så ägg i maten på dagis i måndags (jag hade sagt att det var ok bara den gången). Kanske funkar lite ägg nån gång men inte lite varje dag?
Älsklingen87 - men vad skönt ändå att ni märker skillnad, jag menar eftersom ni har varit osäkra på astman och medicineringen.
Mithrandil - jo du har säkert rätt! Tråkigt bara eftersom vi hade fått upp hoppet om att hon tålde ägg.