mojäng skrev 2012-08-27 10:45:46 följande:
Hej! Jag hittade den här tråden och blev så glad, vet inte om ni kan hjälpa men nån kanske har nåt tips..
Vår son är nu 15 månader och har haft problem med magen sen han föddes. Han har alltid sovit jättedåligt men i perioder har det blivit bättre. Nu har han återgått till att vakna en gång i halvtimmen/timmen och gnäller, vrider sig och kastar sig runt i sängen, han verkar ha ont i magen och har även mycket gaser. Sen ca 3 veckor är han jättelös i magen och bajset luktar verkligen vidrigt!
Han går sen 6 månader på mjölkfri kost, det blev mycket bättre i början och han sov bättre Vi har varit väldigt restriktiva med hans kost, han åt mest fisk och potatis, kyckling, ris och en del grönsaker. Välling gör vi på Sinlac. Men nu är det alltså mycket värre igen. Vi började för en månad sen med bröd med mjölkfritt smör, och han fick mat med pasta. Kanske beror det på detta..
Jag funderar på om det kan vara gluten, har tjatat mig till ett test som vi ska göra i veckan. Men läkaren trodde inte att det var det då han ser så pigg och sund ut. Om det inte är det, vad kan det då vara? Jag håller på att bli tokig, har inte fått sova sen han föddes och ingen tar oss på allvar, då han går upp i vikt som han ska och är glad och pigg på dagarna, om än väldigt hyperaktiv vilket kanske också kan vara ett symtom...? Läkarna bara tittar skeptiskt på mig och bvc säger att det är normalt... :(
Någon som har någon ide, eller nåt tips om vad för diet vi ska sätta honom på? Vill ju inte att han ska få näringsbrist. Ska vi ta bort Sinlac..?
Jättetacksam för svar....
Jag ser att du har fått jätte bra hjälp här och välkommen hit!
Jag säger också bort med sinlac och att det låter som det är sädesslag som ställer till det.
Hur går det nu? Har ni något att ge honom? Har du kollat
utanallt.blogspot.se/search/label/Inneh%C3%A5llsf%C3%B6rteckningsguider, där kan du får bra hjälp, liksom länkarna i trådstarten, t.ex i min blogg finns mycket matnyttigt.
Vi äter utan mjölk, ägg, soja, baljväxter, vete, havre, råg, korn majs (inkl druvsocker, glukossirap mm), fisk, nötter mm här hemma nu, även om det lagas flera olika rätter för det mesta för att få ihop det rätt näringsmässigt.
Fråga om du har frågor, så hoppas jag att jag hinner vara här lite mer framöver eller att någon annan kan svara.