mithrandil skrev 2011-03-16 20:15:31 följande:
Idag var vi på barnallergimott. Läkaren lyssnade till vad jag hade och säga och sa sen att amanda var komjölksallergisk och att hon även har förkylningsastma.
Hon anser inte att vi ska behöva provocera, dels för att viktuppgången talar för att hon är komjölksallergisk och för att hon anser att vi redan provocerat när jag gav nutramigen och althera och att det inte fungerade var ytterligare ett bevis. Nu skulle vi vänta 6mån innan vi provocerar nästa gång.
sen skrev hon ut recept på neocate. Fick utskrivet 24 burk *6 uttag så det lär ju räcka i ungefär ett halvår.
Angående förkylningsastman skulle vi strunta i läkarna i halmstad och ge den pulmicort som vc läkaren skrev ut. Hon säger att det är löjligt att de sa att vi inte skulle göra det för att hon inte fått nån diagnos då man behövde komma dit 3 gånger med andningsbesvär. Hon sa att hon ansåg att det räckte gott och väl att det satt sig i lungorna 2 gånger.
Hon sa att vi skulle ge dubbeldos i början, 2 puffar morgon och kväll, men jag har glömt hur många dagar hon sa att "i början" var?
Hon tyckte jag skulle forsätta mata amanda precis som vanligt, alltså inte utesluta något mer för hon trodde inte hon hade fler allergier med tanke på vad jag berättat. Hon tror att symtomen kommit tillbaka för att hon ätit penicillin, det är ju ändå 10dagar sen vi avslutade kuren, kan det fortfarande göra henne dålig?
ikväll började amanda gråta jättemycket igen när hon drack sin enago. vad ska jag göra? det måste väl vara den som ställer till det? visst kan jag göra rismjölsvälling även om läkaren sa mata på som vanligt? Man kan ju alltid testa?
Härligt att ni äntligen fick den hjälp ni borde fått från början!
Läkaren trodde att det var en tillfällig reaktion och det KAN det vara. Men det kan även vara allergi.. Oavsett så är väl huvudsaken att hon får må bra just nu. Och just nu reagerar hon ju uppenbarligen..
Märker du så stora reaktioner på Enago så tycker jag faktiskt att du ska ta bort det så du får henne helt bra. Och då även sädesslag helt (alltså smörgås, pasta osv.) ett litet tag (2 veckor) och sedan testa en sak i taget. Alltså inte bara tillsätta Enago, utan ge ren vete för sig, ren havre för sig.