ViFrånLandet skrev 2011-03-21 20:34:47 följande:
Känns lite dumt att fråga just nu, när ni andra tycks ha sådana stora problem men jag frågar ändå och hoppas på svar... Sonen börjar visa intresse för fikabröd nu, eller har väl gjort det ett tag men nu blir han nästan arg när han inte får det vi äter... Så min fundering är: kan man byta ut vetemjölet mot potatismjöl eller rismjöl (eller 50/50 kanske?) i småkaksrecept?
Passar även på att fråga, eftersom G har aerius i kroppen (fick i morse) borde väl inte dagens böjveckseksem ha med allergi att göra, eller..? Han har varit ute mycket idag med fodrade galonisar så jag hoppas och tror att de beror på att han blivit varm, visst låter det mer troligt..?
Småkakor blir toppen med rismjöl eller bovete tycker jag. De blir krispigare. Jag gillar bovetesmaken, men vet att inte alla gör det.
Ha inte för mycket potatismjöl för det blir nog bara segt och slemmigt liksom eller sen hårt.. Nää, inte potatismjöl i stora mängder.
MEN jag har upptäckt att potatismjöl är mycket bättre än majsstärkelse i många saker. I pannkakorna och i brödet så binder de ihop bättre.
Men alltså bara en viss del mjölmängd potatismjöl, inte allt.