Allergitråden
Här står rätt bra. Värt att notera var att de rekomenderar gastro även vid hudceliaki. Gastrolab är den bästa sida om gluten jag hittat hittills.
Jag tror jag skrev att biverkningarna på Dapson kan vara rätt stora. Jag mådde som sagt skit, men märkte väldigt snabbt att klådan försvann när jag åt helt utan alla sorters vete, alltså inte dextros, glukossirap osv som kan vara från vete. Scans leverpastej, mamma scans köttbullar, korv mm och Lithells korvar är ok för det är majs.
Men jag får tillbaks klådan när jag testat ovanstående. Så håller ni en superstrikt diet och är jätte noggranna med hygien så är det inte alls säkert att ni behöver ge Dapson.. Kanske värt att testa utan en vecka och se hur han mår innan? Känns ju sådär att ge medicin som man måste kolla upp och lämna blod var femte vecka tror jag det var...
Läkarna gör ju ofta vad de tror är bäst, men jag tror knappt det finns någon läkare som vet, eftersom alla reagerar olika. En tanke härifrån i alla fall, att ge enbart kosten en chans. Men det beror ju också på hur dålig han är. Man får väl väga för och emot.
Jag var som sagt jätte dåligt och kliade mig till förbannelse, men jag hade inte stora sår på armbågarna som han har.