Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

vi med många barn del 9

Gladplura:då kan vi hoppas ihop då.... Fast jag tror inte det blir nåt plus denna månad, känns inte så tyvärr... I så fall ska jag försöka träna lite extra nästa månad o kanske hinna tappa nått överflödigt kilo eller såSkrattande
    Idag har i alla fall sonen begett sig till skolan igen, hoppas han orkar hela skoldan, de har långa dagar! Men jag mailade hans lärare så dom vet om att han kan vara extra trött o så. O nej, inga brudar där änSkrattande, bara datorn som gäller, men det kommer väl...
    Hu, här har vi massor av snö!! Sambon fick åka senare till jobbet idag, var tvungen o skotta sig ut först!!! Men håller med om att snö är bra mycket trevligare än slask.
    Mirka, hur går det för er med huset tro?!! Lät ju riktigt häftigt, stooooort!!!!
  • 6barnsmamman

Åhh, jag är oxå jättenyfiken på hur det går med huset mirkamu?!!!
    Här är vi inte magsjuka men förkylda iställett, suck. Fast minstingen har klarat sig bra hittills, hoppas hon slipper. Har oxå plockat fram symaskinen o ska fixa lite nya byxor till henne, insåg att de flesta hon hade i byrån var för småObestämd, men men, då har jag ju nått o göra, lite terapiarbete helt enkelt!Glad
    Nuelleraldrig: Välkommen!!

• 6barnsmamman
    Bumblebina skrev 2010-11-16 09:06:43 följande:
    Bellatrix: Jag lider med er... Vi har precis bytt talefon och internetleverantör och har i samband med det varit utan fast telefon i en hel månad! Gott irriterande kan jag bara säga... Fick igång den igår, och det var nästan så jag kunde höra Händels halleluja-kör någonstans i bakgrunden...

Mecce: Fy pyton! Krya på er...

Evanor: Vad kul det skulle vara att kunna sy! Alltså, gardinlängder, lägga upp byxor och liknande fixar jag, men det skullle vara kul att kunna lite mer. Kul att kunna fixa nåt ffa till barnen som ingen annan har liksom. Jag gör å andra sidan smycken istället... Ska sätta mig och stansa lite taggar och sätta på dem och lägga ut till försäljning. Kan ju inte behålla ALLT själv...

Här gick slemproppen igår och hade småvärkar som kom och gick större delen av dagen. Men hände det nåt? Nehej då, det avtog framåt dagen... Bläh, är så less på att vara gravid just nu...
    Men åh vad spännande, då är det på gång i alla fall!!!!!
    Haha ha, jag är en klant när jag syr...Insåg precis när jag sytt ihop första paret byxor att mönstret är upp o nerSkrikandeshur klantig får man vara!!!! vad trött jag blir.... Får väl säga att jag gjort det med flit...för Ida blir dom ju rättvända när hon tittar ner,,,,,
  • 6barnsmamman

Nyfiken.... vad är det för smycken du gör?

• 6barnsmamman
    Bumblebina skrev 2010-11-16 10:55:57 följande:
    Lite av varje. Armband, örhängen och halsband i varierande material. Just nu är jag insnöad på sötvattenpärlor och halvädelstenar. Innan var det glaspärlor av olika slag som jag favoriserade. Mest på memorywire och smyckewire. Ska lägga in lite bilder i galleriet tänkte jag för den som är intresserad... Har även gjort någon enstaka ring, men det är lite krångligare, har inte riktigt luskat ut hur jag ska bära mig åt för att få dem som jag vill och har tänkt mig.
    Vad kul, ja lägg in bilder i galleriet snälla!!!Glad
  • 6barnsmamman
    mamili skrev 2010-11-16 11:31:18 följande:
    Har plussat idag!!!!! Skrattande Snabba ryck, har inte ens hunnit haft mens efter spiralen...BF blir ca 27/7.
    Vår fjärde gemensamma och makens sjätte... =) Underbart!
    Grattis!!! vad kul!
  • 6barnsmamman
    Bumblebina skrev 2010-11-16 12:10:40 följande:
    Ja, nu har jag ÄNTLIGEN fått tummen ur (har tänkt sen i vintras att få det gjort...), så nu finns bilder för den som vill se! Det mesta är även till salu...
    Jättefina saker du gör ju!!!! var bara inne o kollade snabbt nu, får allt titta närmare sen, mycket fint! Tyvärr kan jag enbart ha titanörhängen, men fina armband o halsband är ju kul o ha....Gillar såna med memorywire skarptGlad
  • 6barnsmamman
    Bumblebina skrev 2010-11-16 13:38:32 följande:
    Min dotter klarar också bara av titanörhängen. Inte ens rent guld funkar, då får hon stora varbildningar... Trist, men så är det. Titan har hon däremot inga problem med. Kruxet är bara att de är rätt så dyra och relativt få som saluför titanörhängen...
    Ja, min stora dotter är likadan som mig, tyvärr. Men jag har nu köpt till henne titankrokar, då kan hon köpa billiga örhängen o se bara byta ut själva kroken så att sägaGlad Ska nån gång köpa såna till mig oxå, men jag använder örhängen så sällan, särskilt nu med småbarn hemma så det är ingen panik....Skrattande
  • 6barnsmamman
    Bumblebina skrev 2010-11-16 15:31:42 följande:
    Ah, vad smart! Var hittade ni dem?
    Serien heter Blomdahls caring jewellry , sök på det så hittar du säkert återförsäljare!Glad Här har jag sett att det är ofta dom som används när man tar hål i öronen, så jag kan köpa örhängen hos min frisör tex...SkrattandeJag tycker dom har fina saker o till bra pris.
  • 6barnsmamman
    Bumblebina skrev 2010-11-16 17:04:55 följande:
    Åh, ska kolla det! Thnx! Tror de hon har är från dem. Köpte dem hos frisören, men de kostade nästan 400... Styckpris var det dessutom på dem...
    OJ!!! krokarna kostar 99kr paret, det är jag rätt säker på, o dom örhängen jag har därifrån har kostat ca 200(inte styck!) LagomGlad
Svar på tråden vi med många barn del 9