Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

vi med många barn del 9

7 michelingodingar skrev 2010-10-22 09:12:24 följande:
    skickar en stor kram!!
    jag vet inte helt säkert men kan det inte vara så att läk ger tabletterna först just för att kroppen ska fixa det själv eftersom en skrapning ändå är ett ingrepp??....
    jobbigt hur som, jag hade ju ett jättlångdraget MF som började slutet på dec och jag blödde ända tills feb innan dom gav med sig o gav mig tabletterna för o driva ut det men det funkade inte på mig och i mars gjorde dom en skrapning till slut
    Åh huuuuu!!!!!! Konstigt hur de resonerar!!!! Enligt min läkare skulle ju skrapningen ta 5min o göra o jämfört med o blöda nått så fruktansvärt, tuppade av flera gånger efter att jag kommit hem.....
  • 6barnsmamman

Tack för stöttning alla!!!!! Mår lite bättre nu, blöder inte så illa längre o har kompenserat med massor av extra järn...... Tack o lov hinner man ju inte gå o tänka hela tiden när man har en ettåring hemma heller!
    Sambon är för övrigt väldigt lugn o helt inne på att vi provar igen så, så blir det väl....Glad Tyvärr måste jag ut o jobba emellan nu då, nått vi inte planerat för, men det blir väl framåt mars eller så. Lite goda nyheter har jag oxå, äldste sonen har nu äntligen bestämt sig för att flytta hem till oss permanent o endast åka till sin pappa nån gång ibland. Goda nyheter på så sätt att jag vet att sonen nog länge velat ha det så men inte vågat säga ifrån, mycket på grund av pappas humör.....Obestämd Men nu blir det av, skööööönt!

• 6barnsmamman
    Bumblebina skrev 2010-10-25 07:47:45 följande:

Har haft en (ursäkta uttrycket) helvetesnatt rent ut sagt. Ryggen har pajat helt nu så inte ens knarket tar udden av det... Har så ont att jag inte ens känner foglossningen. Vet inte om jag ska vara glad för det eller inte... Har kanske sovit 2 timmar inatt, sammanlagt. Varit uppe på toa fem gånger och dessutom legat ihop-korvad i ena nedre hörnet av sängen eftersom Mini sovit i vår säng inatt... Jätteskönt när man inte kan hitta en ställning att sova i som man är hyfsat smärtfri ens en gång.

Som om det inte räckte med det har jag förmodligen fått bihåleinflammation också. Tät från framtänderna till nacken och vad jag snyter ut ska jag bespara er att få reda på... Mår piss kort sagt... Dessutom håller gubben på att bli förkyld, och vi vet ju alla hur kul det är med sjuka karlar...

Tack och lov är tjejerna hos dagmamman idag så jag kan lägga mig sen. Hoppas att tabletterna hjälper såpass att jag kan få sova en stund.

Ursäkta gnällspiken...
    Jadu, ska det vara illa så ska det va ordentligt!!! Gnäll på du bara man får det!!!! Tänkte själv göra det nu oxå.... Var på återbesök idag på sjukhuset, då upptäckte dom att en stor klump blod liksom fastnat på väg ut o att det blivit en infektion...Hon fick ju ut eländet i alla fall men då ville dom ju ta en massa prover oxå så det som jag trodde skulle ta några minuter tog några timmar..... Fick till slut åka hem med två olika tabletter mot infektionen o ett stort lass järntabletter (blodvärdet låg på 82). Men!!!! Så ska jag avsluta med nått positivt, det var bara o "köra på" o försöka när jag slutat blöda tyckte hon!!GladKunde vara en fördel om jag han få en mens emellan för o ha nått o räkna från. Missfallsrisken tyckte hon inte vi skulle fundera så mycket på (lätt o säga.....) för den är ändå så pass liten, dessutom hade vi ju lillan som bevis på att det funkar som hon sa....Skrattande
  • 6barnsmamman
    plura skrev 2010-10-24 16:21:08 följande:
    Det låter som en klok sambo :)
    Tråkigt att det inte blir som man planerat -att vara hemma hela tiden, men som sagt så är ju ofta livet -oförutsägbart.
    Åh vad mysigt att få hem sonen och få rå om honom ordentligt, de blir ju stora så snabbt.

Barba:
    Härligt med lite fynd. 
    Min sambo är en pärlaHjärta Superskönt att han har varit så lugn under allt detta eländeRynkar på näsan han är verkligen nån o hålla i handen när det blåser om man säger så....
    Ja jag är verkligen jättenöjd med att ha äldste sonen här på heltid nu!! Tror att han kan koppla av mer nu o inte känna sig så stressad hela tiden, han har ju kännt så här i över ett år... Men han har inte velat säga ifrån o då har ju inte jag velat pressa honom o göra allt värre även om jag sett att det alltid är jobbigt när han ska till pappaRynkar på näsan Men nu är det bra!Glad
  • 6barnsmamman
    plura skrev 2010-10-27 10:01:10 följande:
    Okej lite gnällvarning här.
    Man har ju inga andra att vräka ur sig allt på -är liksom lättare så här på ett forum lite anonymt....eh...hrm....ja...anonymt på nåt konstigt vis sådär

Har såna energitjuvar runt mig nu och börjar känna mig sliten.
    Maken började ju gnälla i våras och kom ju på att han skulle flytta i somras. Det löste vi väl någorlunda och i dag är det väl sätt ok.
    Kan vara jag som tvivlar ibland på om jag gjort rätt (att behålla han) och har svårt att förlåta, inte honom utan handlingarna (jag känner mig lite sviken) Med tiden så ger sig det nog.

Han är uppsagd och det kom lite plötslig då firman hans förlorade kontrakt vid ny upphandling -inte helt oväntat med facit i hand, då de inte har en så jättebra personalpolicy.
    Var lovad nytt jobb av en firma han jobbat för tidigare och nu visar det sig att det inte blev nåt av.
    Han har sökt några jobb och fått nej från eller inget besked -som sagt inget konstigt med det.
    Tyvärr så dippar han ju igen med det -vetskapen om en usel ekonomi (vi kommer att måsta låna av mina föräldrar) tills det är klart med stämpling (lång handläggningstid från Norge) och en sen dålig ekonomi.
    Han grämer sig lite då de som fått jobb i andra firmor sökte tidigare -han säger att hade han inte varit sjukskriven i väntan på op. så hade man kanske haft bättre koll på vad som var på g och sökt tidigare -innan "alla" andra gjorde det.

All energi känns det som går åt till att peppa honom, energi som jag skulle behöva till barnen.
    Äldsta sonens utredning börjar nu i nov. och i morgon ska vi ha samtal för son 2 på skolan, sen blir det kanske att gå vidare och utredning på honom med. 
    Maken muttrade nåt om att vi inte har råd med julklappar till barnen -jag säger att våra barn behöver oss mest nu -inte saker.
    Sen har vi ett hus vi kan hyra ut, men källaren är ett bombnedslag, det finns inget riktigt badrum och garage och förråd på gården är full. Jag orkar inte åka dit och rensa upp, har fullt upp med att ha någorlunda här där vi bor (och lyckas inte speciellt bra med det heller)
    Så det får nog bara stå för hur mycket hyra skulle man få in på ett renoveringsobjekt.

Sorry men jag bara ville klaga lite, ibland så är det tungt.
    Ska tillägga att jag egentligen inte oroar mig för ekonomin -det löser sig, med nåt ströjobb här och där.
    Men jag vet inte hur jag ska bete mig för att få tillbaka orken och lite kämpaglöd igen.

Grottmänniskorna kanske inte hade det så tokigt ändå. 

Lite kul nyheter -grannen har satt upp utegranen
    Nog för att jag gillar jul, men en månad per år räcker. 
    1.a advent-helgen åker grejorna uppSkrattandeOch jag äääälskar jul, men håller med om att en månad är lagom...Då får man frossa!
    För övrigt kan jag väl bara säga:kämpa på!!! Riktigt tråkigt när det är kämpigt med ekonomin, vet hur det kännsRynkar på näsanmen det verkar inte vara det som är jobbigast? Det blir tungt att leva med energitjuvar runt omkring en... Tror att jag tidigare kommenterat att jag varit i en liknande situation med mitt ex. Känndes som jag gav o gav o gav men det kom inget tillbaka... O all ilska o deppighet (inte min) som gick ut över alla oss andra hela tidenSkrikandesdrev mig till vansinne!!!!! När sen min pappa blev sjuk o gick bort o jag fortfarande inte kännde nåt som helst stöd (hände lite annat oxå, som jag kände att jag varken ville eller kunde förlåta), så valde jag o gå..... Mycket ledsamt, det var ju honom jag skulle bli gammal medRynkar på näsanMen jag har vridit o vänt o grubblat över detta många gånger o kommer alltid fram till att för mig var det det rätta att göra. Har ju oxå numera en fantasisk sambo o en ljuvlig liten dotter med honomGlad
    Med denna utläggning vill jag absolut inte säga att du ska ge upp o gå!!!!!! Tro inte det!!! Jag tycker att du är kanon-strong som kämpar på!!! Hoppas att din sambo inser hur mycket du kämpar o uppskattar det bara!! Man kan ju inte själv jobba på problemen! Stor kram!!!!
  • 6barnsmamman

Plura: jag tror absolut att du ska se till att få egen-tid för o bara tänka på dig o göra sånt som du vill!! Gå på klädparty du o se till o unna dig roliga saker!! Tror att de är jätteviktigt!!
    Verkar vara många i tråden som kämpar med ekonomin o som hotas med arbetslöshetRynkar på näsan kram till alla er , hoppas det löser sig!! Det är så oerhört kämpigt att ständigt behöva vända på varje krona! Har själv vart där!! Just nu är väl ekonomin mer ansträngd än vanligt här oxå eftersom jag är hemma o är mammaledig, men jag vill ju gärna vara hemma så länge som möjligtGlad så vi får väl kämpa på, men i värsta fall får jag ju ge mig ut tidigare än mars, som jag tänktObestämd
    Hade ju ett litet sparkapital efter min pappa, men det är nästan slut, blev ju lite ojämt fördelat minst sagt när exet o jag gick isär så jag har ju köpt nytt det mesta, plus att jag köpt alla kläder o liknande till barnen tills helt nyligen....Jaja, rätt var det är kanske man hittar rätt trisslottSkrattande

• 6barnsmamman
    gutegirl skrev 2010-10-28 12:45:44 följande:
    Hej hopp, nu är jag gravid igen med nummer sex. Vet inte vad jag ska säga till morsan min
    Stort grattis!!!!!Skål
  • 6barnsmamman
    SkrattandeDu har inga problem med att sysselsätta dig med andra ord.....FlörtMina äldsta barn är födda rätt så tätt, men även om det var fullt upp så hade dom otroligt mycket glädje av varandra då!!!! Nu i tonåren kanske det inte alltid stämmer....Skrattande
  • 6barnsmamman

Usch här är det deppigt värre idag... har ägglossning nu men blöder ju fortfarande en aning så blir väl inget denna månad.....Rynkar på näsanjäkla skit-kropp!!!!!
    En annan sak om nån vet? Nu har ju äldsta sonen flyttat hem till mig, jag ska skicka med papper hem till pappa som han får skriva på om att jag får hela studiebidraget för sonen, lär ju inte bli några glada miner över det direkt.... Sen har ju inte jag tänk på, förrens en kompis sa att då ska ju han egentligen  betala underhåll till mig.
    Nu känner jag att jag inte vill kräva det för jag förstår ju att han har inte råd o betala det o framförallt så skulle han bli väldigt arg..... Men då blir han alltså skyldig dom pengarna hos försäkringskassan!!! Det känns ju inte kul heller...

• 6barnsmamman
    Bondfia skrev 2010-10-30 15:10:31 följande:
    Evanor: Kram! Är din son skriven hos dig och han inte har råd med underhåll får du från FK, det får jag...hur han sedan gör om han vill betala till FK eller inte är ju upp till honom! Han får väl spara lite av hushållskassan (som nu bör minska) till det, 1173 kr tror jag att jag får från FK, oavsett om xet betalar eller ej.

Jag har också FB, by the way! Lättare att lägga in bilder och hitta folk man tappat bort osv.

Mecce: Vi har en 9 sitsig VW Caravelle, den kräver bara B-körkort, och jag undrar om inte det skulle gå att sätta in tre platser till i den om man vill...kolla det!
    Får se hur jag gör... Ska ringa till FK i veckan tror jag. Min oro är ju att tre av mina barn ska ju forsätta bo varannan vecka där, o dom får redan höra massa gnäll om pengar....Vill inte att det ska gå ut över dom....
Svar på tråden vi med många barn del 9