Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

vi med många barn del 9

7 michelingodingar skrev 2010-04-02 13:12:31 följande:
    Glad påsk på er allihopa!!orkar inte kommentera så mycket känner mig totalt slutkörd min j***vla förkylning luftrörskatarr vill inte släppa o vet inte om det satt sig i bihålorna för det värker från näsan över kinden,ögat o upp i huvudet o snyter jag mig så får jag knappt ut nånting men det sitter massor där ju o det liksom dunkar av smärta mellanåt!! o så hostar så nu har jag sååå ont i magen på ett ställe så jag kryper ihop av smärta, nätterna är hemska,inatt var jag vaken o hostade mellan 00.30-04 innan jag smått kunde halvsova igendessutom verkar dt vara en massa förvärkar jag har men det blir inget mer av det o det trycker på nått djävulst neråt emellanåt o dom främre fogarna värker så jag rer knappt ut o lyfta fötterna utan o skrika av smärta inatt har jag dessutom svullnat upp i både händer o fötter så efter mycket om o men fick jag av mig minaringar iaf charlotte: enl min journal ska jag äta bricanyl fram tills v 37 men känner att jag har inte lust o ta dom utan vill få ut bebis nu!!trodde vattnet sippra i morse men kan lika gärna vara flytningar eller att jag har lite svårt o hålla tätt så här på slutet
    Oj oj oj, det låter kämpigt!!! Stackare!! Kan ni inte åka in då, så får dom göra en bedömning om det är dags kanske? Vet att dom brukar vilja vänta så länge som möjligt, men det hänger ju på hur du mår oxå eller hur??
    Glad påsk till alla!!!{#lang_emotions_wink}
  • 6barnsmamman
    Bumblebina skrev 2010-04-02 18:53:40 följande:
    Ja du... När vi berättade för min mor att vi väntade nummer 4 sa hon inte ett ljud. Hon bara reste sig och gick... Jättekul... Svärmor blev jätteglad dock. Kan säga att jag plussade i söndags och jag fasar redan för att berätta för min mor... Det ger mig ångest... Men vi är glada och jag kan tänka mig fler efter denna. Men det tror jag inte min man vill... Iom att jag jobbar på operationsavdelning så måste jag berätta på jobbet... Men chefen bara gratulerade och tyckte det var roligt! Hon hade nästan räknat med det sa hon... Men det kändes lite kymigt, att ha jobbat en dag i veckan i fyra veckor och sen kommer jag och säger att nu är det kört igen.
    Grattis!!{#lang_emotions_flower}Ja alla dessa plus gör ju att man blir sugen.... Hahahaha....{#lang_emotions_smile}kanske skulle va en till...
  • 6barnsmamman
    7 michelingodingar skrev 2010-04-12 11:38:11 följande:
    18.37 igår föddes agathon, 3360 gr 49 cm lång återkommer när vi e hrmma igen
    Åhhh vad härligt!!!! Stort grattis!!!{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_cheers}Hoppas ni båda mår bra!
  • 6barnsmamman
    Bondfia skrev 2010-04-19 08:01:52 följande:
    Lillyzz: Stor kille! Vi har inga broilerbarn, precis, Elon är största nånsin, därför blir Ida så liten...men de andra var inte större än henne heller.Jag sa till bvc-Anna när hon påpekade att Idas vikt var låg att "vi föder inte upp dem till slakt ändå, så tillväxten har inte så stor betydelse"...gissa om hon glodde??
    {#lang_emotions_laughing}hahaha, vilken underbar kommentar!!!
  • 6barnsmamman

hallå på er! Idag skiner solen här hos mig, underbart!!!Tänk vad mycket roligare allt känns då!!{#lang_emotions_smile} Håller på för fullt med o torka golv o snygga till lite, så man kan gå ut sen o njuta lite....(snabb paus vid datorn nu bara{#lang_emotions_laughing}) Hoppas alla ni har lika ljuvligt vårväder. Ha en bra fredag!!!

• 6barnsmamman

Mirkamu: Åh vad roligt!!!! Lycka till! Mysigt o få snusa nyfödd snart då! Nog ska man kunna lita på att det är en tjej, om dom har sagt det?! Kram!

• 6barnsmamman
    {#lang_emotions_laughing}Bondfia: om du är en "gammal kossa" vad är då jag, jag är född -69......Hihihihi{#lang_emotions_wink}
  • 6barnsmamman
    Mirkamu skrev 2010-04-28 18:42:12 följande:
    Vill bara säga att förlossningen gick bra och kom hem på förmiddagen Kommer att skriva om förlossningen på min blogg inom kort Ut kom en liten tjej i alla fall
    Stort grattis till er!!!!{#lang_emotions_cheers} Och en tjej blev det, då hade dom rätt i alla fall! Skönt att allt gick bra{#lang_emotions_smile}
  • 6barnsmamman
    Mirkamu skrev 2010-04-28 18:42:12 följande:
    Vill bara säga att förlossningen gick bra och kom hem på förmiddagen Kommer att skriva om förlossningen på min blogg inom kort Ut kom en liten tjej i alla fall
    Åhh, vad söt hon var!!!! Var precis inne o läste på din sida, tråkigt det där med barnmorskan, har haft lite liknande känsla av att de inte lyssnar när man säger att nu kommer det att gå fort, alltså har man vart med några gånger så vet man ju oftast hur det brukar vara!! Men ljuvligt söt var hon tösen! grattis igen{#lang_emotions_flower}
  • 6barnsmamman

godmorgon på er!!! Passar på o kolla in lite när lilla skruttan sover.... Inte blivit så mycket skrivet här på sistone, fullt upp med allt möjligt annat, donat i trädgården när det vart väder för det. Stora dottern har fyllt 15 o svärmor 60...Nästa vecka drar dottern iväg till barcelona, med sin spanska-klass, avundsjuk, nejdå inte jag inte....{#lang_emotions_innocent}
    Passar på o säga välkommen till nya o grattis till alla gravida!!!
    plura, barbamamma o shannara: Åh så väl jag känner igen allt det där!!! Blir irriterad bara jag tänker på det{#lang_emotions_yell} Men, men, sen kan jag konstatera att så var det med mitt ex o med min nuvarande sambo är det en helt annan sak! Han är fantastisk måste jag säga{#lang_emotions_smile} inte alls det där med att hans sysslor är viktigast eller att konstant skälla o klaga på barnen, nått som verkligen drev mig till vansinne i mitt tidigare förhållande{#lang_emotions_yell}. Kan bara säga kämpa på!!!
    Lite mera skryt...har investerat i ett litet växthus som ligger i garaget o väntar på o monteras. Har ju vart fullt upp på dagarna som sagt var, men i fredags kväll kl 9, när det slutat regna, ville sambon gå ut o börja klura på hur det skulle stå, o börja gräva lite....{#lang_emotions_laughing}jag är en lyckost!!!!!varje kväll har han pysslat lite o till helgen kommer det nog upp, grunden är färdig nu. underbart, sen ska tomatplantorna ut från fönsterbänken!!
    ha en bra dag allihop!!

Svar på tråden vi med många barn del 9