Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

vi med många barn del 9

Välkommen jobbarÅsa!!
    Trållmor: där är det vackert, min pappa kom från Viksjö (utanför Timrå) så framförallt som liten var jag mycket i dina trakterGlad

• 6barnsmamman

Ifen: jag har oxå en som fyller 18 i årGlad visst är det en märklig känsla?!! Oj vad häftigt att dottern ska till Israel!!
    Snart dags för mig oxå att skola in på dagis...suck, har ju egentligen ingen lust, men nu är det som det är... Kommer i alla fall bara jobba 75%, skulle kunna tänka mig 50% oxå, men vet inte om ekonomin klarar detObestämd
    Innan jag börjar jobba vore det ju bra oxå om vi fick färdigt i vardagsrummet (tapeter), hallen (tapeter, målning lister o tak), övre hallen (målning av vägg, tak o lister) o så förstås lilla toan/duschen (helrust)...Undrar om jag fick med allt?Skrattande

• 6barnsmamman

Välkommen förresten till lolliepopsie! Jag har 4 barn från ett tidigare förhållande, samon 1 o så har vi en liten dotter tillsammansGlad

• 6barnsmamman

Bumbelbina: Aj, det lät inget roligt!!! Ja fy, det är glashalt ute nu, men här hos oss är stora vägarna rena från snö o is nu, det är skönt i alla fall!! Men jag längtar till våren nu, har suttit nu på morgonen o läst frökatalog....{#emotions_dlg.flower} Finns ju så mycket roligt o fint!! Tur sambon oxå är intresserad, så det blir inga stora protester när långa beställningen går iväg....Skrattande
    Här är det full fart denna veckan, stora barnen är här o det är skola o vardag igen... Tydligen drar scouterna igång denna veckan oxå så det blir lite skjutsa. Sambon jobbar kväll så det är ju skönt att barnen är här o håller mig sällskap framför tvn, eller främst äldsta dottern blir det väl, grabbarna sitter ju helst vid datorn...

• 6barnsmamman
    trållmor skrev 2011-01-17 13:57:29 följande:
    Välkomna ni nya i tråden {#emotions_dlg.flower}

Själv har jag hamnat i chock, för två olika saker iofs, det första är för jag har blivit erbjuden ett chefsjobb... Jättekul, det är bara det att det ligger i Finland!!! Förvånad Så om dispensen för min utbildning går igenom i Finland så är jobbet mitt, och då kommer jag veckopendla det första halvåret. Om dispens nr 2 går igenom så får jag fast anställning, och då flyttar Fredrik och barnen efter. Ett sktijobbigt första halvår, med andra ord.

Sen i lördags så hände en jättetråkig sak i min familj. Min systerdotter väntade sitt första barn, och det verkar som en GBS-infektion har varit boven i dramat, för tyvärr så gick vattnet i lördags och hon födde sin dotter i söndags Tyvärr levde hon inte, hon föddes i v21+6 Gråter Eveliina har varit som min extradotter enda sen hon föddes, och hon har bott hos mig i omgångar, så jag har varit helt förstörd här hemma. Fick ju förklara för barnen så gott det gick, men jag tycker så synd om Eveliina. Hon hade längtat så otroligt mycket efter det här barnet, och vi hade lagt undan flickkläder till lilla Leah, och så gick det så här Har ni varit med om att någon nära anhörig har varit med om något sånt här? Eller ni själva? Har ni något råd, förutom självklart att finnas där, att ge? Finns det något jag kan hjälpa henne med i den här svåra och mörka stunden?
    Nej vad tråkigt!!! Har tyvärr inga bra råd förutom att finnas där o lyssna... Jag fick ju missfall i v16 i höstas o det var skönt o kunna prata med kompisar om vad som hänt. Sen blir man väl aldrig klar med en sån sorg? Men man måste ju gå vidare, jag har fortfarande bra dagar o dåliga dagar. Låt det ta sin tid, o alla är ju olika hur man bearbetar sin sorg oxå. Hoppas hon har lite tröst av stödet runt henne, styrkekram till dig!!
  • 6barnsmamman

Ja huu, denna månad har varit tung ekonomiskt!! Tyvärr blir det nog en sån månad till i februariRynkar på näsan Väldigt efterlängtat var barnbidraget nu!!!! Men i förrgår vann sambon 1500 när han spelade på trav, det satt ju inte helt fel hellerGlad även om nåt med fler nollor vore välkommet.....

• 6barnsmamman

Välkommen straawberry och Helen69!! Jag har 6 barn, 5 egna plus en bonusGlad. Äldst är 18 o yngst 1årSkrattande.
    Här är det vackert väder idag, några minus bara o klarblå himmel, underbart!!! Trevlig fredag på er!!!

• 6barnsmamman

Här köper vi bara laktosfri mjölk ibland, sambon tål inte vanlig, men han dricker ju inte mjölk utan det är när det ska vara i maten som jag köper sån, tur är väl det för den är ju jättedyr!! Förstår att matkontot drar iväg för er som har allergiker hemma! Den  som är allergisk här är jag, jag tål inte fisk, men det är ju lätt o undvika.
    Jag vet faktiskt inte vad vårat matkonto går lös på varje månad, men jag skulle behöva ta en månad när jag sparar alla kvitton så man vet. Nu i januari har det varit bistert i kassan o nästa månad blir nog samma tyvärrRynkar på näsan Jättetur har vi ändå att vi bor 200 meter från korvfabriken samt att svärfar jobbar därinne.... Dels får vi ju rabatt om vi handlar o dels har dom ju "utdelning" ibland till dom anställda, om nått har blivit felmärk eller så tex. I förrgår fick vi 4kg grillkorv tex Glad o pålägg o allt möjligt trillar det in ibland, väldigt välkommet! Har tidigare inte varit nån storätare av korv, men jag börjar vänja mig nu....   Fast omväxlande o roliga recept på korv mottages med glädje....!!!!!!

Svar på tråden vi med många barn del 9