vi med många barn del 9
Välkommen jobbarÅsa!!
Trållmor: där är det vackert, min pappa kom från Viksjö (utanför Timrå) så framförallt som liten var jag mycket i dina trakter
Välkommen jobbarÅsa!!
Trållmor: där är det vackert, min pappa kom från Viksjö (utanför Timrå) så framförallt som liten var jag mycket i dina trakter
Inte så kostigt du inte vet, liten håla...
Ifen: jag har oxå en som fyller 18 i år visst är det en märklig känsla?!! Oj vad häftigt att dottern ska till Israel!!
Snart dags för mig oxå att skola in på dagis...suck, har ju egentligen ingen lust, men nu är det som det är... Kommer i alla fall bara jobba 75%, skulle kunna tänka mig 50% oxå, men vet inte om ekonomin klarar det
Innan jag börjar jobba vore det ju bra oxå om vi fick färdigt i vardagsrummet (tapeter), hallen (tapeter, målning lister o tak), övre hallen (målning av vägg, tak o lister) o så förstås lilla toan/duschen (helrust)...Undrar om jag fick med allt?
Välkommen förresten till lolliepopsie! Jag har 4 barn från ett tidigare förhållande, samon 1 o så har vi en liten dotter tillsammans
Bumbelbina: Aj, det lät inget roligt!!! Ja fy, det är glashalt ute nu, men här hos oss är stora vägarna rena från snö o is nu, det är skönt i alla fall!! Men jag längtar till våren nu, har suttit nu på morgonen o läst frökatalog.... Finns ju så mycket roligt o fint!! Tur sambon oxå är intresserad, så det blir inga stora protester när långa beställningen går iväg....
Här är det full fart denna veckan, stora barnen är här o det är skola o vardag igen... Tydligen drar scouterna igång denna veckan oxå så det blir lite skjutsa. Sambon jobbar kväll så det är ju skönt att barnen är här o håller mig sällskap framför tvn, eller främst äldsta dottern blir det väl, grabbarna sitter ju helst vid datorn...
Ja huu, denna månad har varit tung ekonomiskt!! Tyvärr blir det nog en sån månad till i februari Väldigt efterlängtat var barnbidraget nu!!!! Men i förrgår vann sambon 1500 när han spelade på trav, det satt ju inte helt fel heller
även om nåt med fler nollor vore välkommet.....
Välkommen straawberry och Helen69!! Jag har 6 barn, 5 egna plus en bonus. Äldst är 18 o yngst 1år
.
Här är det vackert väder idag, några minus bara o klarblå himmel, underbart!!! Trevlig fredag på er!!!
Här köper vi bara laktosfri mjölk ibland, sambon tål inte vanlig, men han dricker ju inte mjölk utan det är när det ska vara i maten som jag köper sån, tur är väl det för den är ju jättedyr!! Förstår att matkontot drar iväg för er som har allergiker hemma! Den som är allergisk här är jag, jag tål inte fisk, men det är ju lätt o undvika.
Jag vet faktiskt inte vad vårat matkonto går lös på varje månad, men jag skulle behöva ta en månad när jag sparar alla kvitton så man vet. Nu i januari har det varit bistert i kassan o nästa månad blir nog samma tyvärr Jättetur har vi ändå att vi bor 200 meter från korvfabriken
samt att svärfar jobbar därinne.... Dels får vi ju rabatt om vi handlar o dels har dom ju "utdelning" ibland till dom anställda, om nått har blivit felmärk eller så tex. I förrgår fick vi 4kg grillkorv tex
o pålägg o allt möjligt trillar det in ibland, väldigt välkommet! Har tidigare inte varit nån storätare av korv, men jag börjar vänja mig nu....
Fast omväxlande o roliga recept på korv mottages med glädje....!!!!!!