Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

vi med många barn del 9

Har sugit på karamellen några dagar nu.... Men "viskar försiktigt" vi har ett Plus !!!!!!
    Om bara allt går bra denna gången så blir det bebis i decemberGlad Men samtidigt som man är jätteglad så försöker jag behärska mig lite, mycket kan ju hända......
    Härligt vårväder idag, varit ute o pysslat i trädgårdenGlad

• 6barnsmamman

Tack för alla grattis!!! Hoppas bara att det går vägen den här gången!! Mycket oro kommer det att bli innan december är härObestämd Tungt jobb har jag ju med o nu är man ju inte lite nojjig för o ta i ens det minsta...knöligt....
    Underbart väder har det vart idag i alla fall!!! Blev t-shirt i solen till slutGlad (krattat löv hela dan).

• 6barnsmamman

Mymy: vilken härlig bild!!!
    Här är det oxå påsklov nästa vecka, stora barnen är hos sin pappa då tyvärr men jag ska ändå vara ledig onsdag, torsdag för då ska det shoppas i ullared!!!      Ska bli riktigt kul!!
    Grattis till storafamiljen förresten!Skål 
    Välkommen till fancyface3 oxå!!!

• 6barnsmamman
    7småtroll skrev 2011-04-15 13:34:15 följande:
    Här är det också påsklov nästa vecka. Ska bli riktigt skönt att slippa passa en massa tider. Funderar på en tur till Ullared på onsdag men vi får se hur vi gör...ska kolla hur lång kö det är först eller så åker vi sent på em...har knappt 4 mil dit! Annars får jag åka dit veckan efter för ene sonen fyller år den 29 april och yngsta dottern den 15 maj så det behöver inhandlas lite födelsedagspresenter.

Här har det varit lite småförkylt bland de yngsta barnen de senaste dagarna och nu när de är ok så är det min tur. Känner själv snabbt av bihålorna så jag funderar på om det kan vara ngt sådant på G. Är annars fruktansvärt trött så jag misstänker dessutom blodbrist. Det är inte kul då min mage varken tål Blutsaft eller järntabletter. Får väl börja knapra broccoli istället!

Hur brukar ni andra tillbringa påskafton? Har ni några särskilda traditioner? När jag var barn hade man alltid påskeld (född i Göteborg) men hromkring finns inget sådant. Här är det valborgsmässoeld som gäller istället. Vi brukar iaf åka till mamma på påskafton och äta mat, barnen brukar få springa runt ute och leta påskägg med godis i vilket de redan pratar om. Mannen min ska jobba 24 timmar på raken (har sovjour inbakat i detta) så han åker kl 7.30 på påskafton och han och jag får väl ha ngn sorts sms-kontakt eller nåt. Egentligen ska jag sjunga med gospelkören i midnattsmässan som alltid men det går ju inte nu när mannen jobbar. Men ärligt talat vet jag inte heller om jag skulle orka i år....mässan börjar kl kl 23.30 och slutar runt 01!
    Då kanske vi ses där!!!Glad Tänker ju oxå knalla runt där på onsdag!! KulSkrattande
  • 6barnsmamman

Här blir det inga påsk-kärringar heller, dom är lite för stora Skrattande Och lillan för liten förstås! Blir nog lugnt här, stora barnen är hos sin pappa i veckan o kommer på söndag, så då blir det påskmiddag med dom. Men nått gott att äta ska vi väl komma på till påskafton oxå. Några bra ideer? Inget med fisk baraFlört!

• 6barnsmamman
    Mirkamu skrev 2011-04-24 20:12:13 följande:
    Hej hej Hoppas att alla har haft en strålande påskhelg {#emotions_dlg.flower}
    Ville bara berätta att jag har plussat igen, fick det första svaga plusset i måndags och i onsdags vågade jag mig till att köpa en cb digital
    20/4-11

Känns härligt och jag hoppas verkligen att denna graviditet går som det ska
    Åhh Mirka vad roligt!!! Stort grattis!!! Hoppas vi får följas åt till Baby denna gången!!
  • 6barnsmamman

Men oj vad jag läser illa, naturligtvis grattis till storafamiljen oxå!!!! När har du BF? Jag har 14dec. Om allt går bra, ska väl tilläggas!

• 6barnsmamman

Styrkekram till dig storafamiljen!!!
    Ledig fredag idag, tvätt o städ på schematGlad Nån som har nått bra tips på järntillskott som är snällt mot magen? Har börjat få problem med magkatarr igen Rynkar på näsan, hänger väl ihop med att jag börjat jobba o är inne i vardagsstressen igen förstås, suck!
    Strålande väder har vi här i alla fall, kanske grilla idag?

• 6barnsmamman
    fancyface3 skrev 2011-04-29 12:03:38 följande:
    Jag tog ett gtest idag inte med morgon urinet men jag kan se en svag kontur av ett streck. Hur ska jag tolka det?
    Åhhh, spännande, håller tummarna! När har du BIM?
  • 6barnsmamman

Storafamiljen: Jag tycker absolut att du ska åka iväg så dom kan kolla! Ett VUL borde dom väl kunna göra? Eller vad har dom sagt när du pratat med dom? Inte ska det kunna bli starkare på stickorna om det var ett MF!! Håller tummarna!

Svar på tråden vi med många barn del 9