Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

vi med många barn del 9

Bellatrix: När jag var yngre hade jag nog aldrig kunnat tänka mig att jag skulle få barn när jag var 40, än mindre 42...Skrattande Men när sambon o jag träffades så var han ( o jag var ju inte svårövertalad...) sugen på en liten...
    Sen gammal förälder, det där finns det ju mycket åsikter om, mina föräldrar var ju "gamla" föräldrar, men inte led jag av det! Och min pappa gick ju bort för tre år sen, 78 år gammal, inte ett dugg redo för det var jag fast jag snart var 40 själv..... De allra flesta lever ju åtminstone uppåt 70-årsåldern idag eller längre, så det oroar mig inte. Men så är det ju alltid, visst finns det fördelar med att vara en ung förälder precis som det finns fördelar med att vara en äldre förälder. Viktigast för mig är att barnet är önskat o välkommet!
    Min egen gräns är ju nådd efter detta barn, mycket oxå pga av att jag ju redan har ett antal barn...Skrattande Men om nån är 45 o barnlös, why not? Upp till var och en o känna var ens egen gräns går tror jag, poppar ju upp trådar här på FL med jämna mellanrum om detta ämne o disussionerna brukar gå hett till där...Skrattande

• 6barnsmamman

Bellatrix: du får fundera lite till , känner ni för en liten till båda två så är det bara o köraFlört
    Undrar hur det går för emrejosana? Borde kommit en liten Baby nu?

• 6barnsmamman
    7småtroll skrev 2011-08-28 17:43:07 följande:
    Kikar in och är numer sjubarnsmamma!

I torsdags den 25 aug kl 11.39 kikade vår lille nyfödde son ut. 3530 g tung och 49 cm lång.

Hade planerad igångsättning i onsdags men pga platsbrist på förlossningen så sattes gelen på livmodertappen först vi 16-tiden....och inget hände. Fick sova över på förlossningen och på morgonen körde värkarna igång efter att bm varit och undersökt mig och konstaterat att gelen inte hjälpt! Men hennes undersökning retade tydligen igång det hela istället!
    Stort grattis, vad härligt!!!!Skål
  • 6barnsmamman
    7småtroll skrev 2011-09-22 09:22:41 följande:
    Bilar ja....tycker inte alls om dessa nuförtiden. Gubben är och ombesiktigar vår nu...hoppas det går vägen. Vi besiktigade den i slutet av maj med fyra tvåor som följd. Fick inte tid på verkstad i sommar utan först i augusti fick vi tid. Den verkstaden drog ut på tiden till max och det slutade med att gubben fick tala om var de skulle få tag på delar någonstans! Nästan 5000 kr kostade det kalaset.

In på besiktningen för att göra en helt ny besiktning då tiden gått ut för ombes. Fem tvåor!!! Nya sådana! In på verkstad igen och igår hämtade vi bilen (ny verkstad och snabbare)... över 17000 kr fattigare! Totalt är bilen reparerad för drygt 22000 kr på mindre än en månad. Behöver jag säga mer?!?!

Men nu har den även fått ny kamrem, ny vattenpump, ny drivrem mm mm mm. Men bromsskivorna bak är på gång...nya däck kommer snart behövas plus en hjulinställning ganska omgående. Även kopplingen kommer komma snart plus ngt mer som jag inte minns nu. Egentligen ska jag väl inte klaga för vi har inte agt många kronor på den under åren men nu kommer allt! Bilen är en sjusitsig Fiat Ulysse - 04. Vi köpte den när den var helt ny 2004.
    FörvånadOj oj oj!! stackare!! fy sjutton vad det är tråkigt med bilar ibland, slukar pengar gör dom!!! Själv sitter jag här med en prickig liten Ida, vattenkoppor.... Fast hon är pigg o glad så det är ingen större fara, o alla andra har haft så det är ju bra att hon får det. Hittills ser det ut o bli rätt så lindrigt oxå, hoppas på detGlad
    Välkommna till nya oxå!!
  • 6barnsmamman

Hallå på er!!

Mirka: hoppas du är här inne o läser ibland, försöker få in en kommentar på din sida men lyckas inteRynkar på näsan Blev så imponerad av dina fina väggtexter!!! Vill själv ha en i våran hall som vi just målat vit. Ser jag rätt, har ni målad väv som bakgrund? Det har vi här o jag har vart så osäker om det funkar o sätta väggtext på den. Hoppas allt är bra med dig o magen annarsGlad Här har just lilltjejen avklarat vattenkoppor så jag har vart hemma 1 1/2 vecka. Sen blir det o jobba två veckor sen får jag förhoppningsvis graviditetspenning eftersom jag har tungt jobbGlad
    Plura:håller med om bilen, coola är dom..Glad
    Trollmams: minns inte om jag gratulerat dig, gör det nu: grattis!{#emotions_dlg.flower}

• 6barnsmamman
    SkålTjohoo! Smyger fram ett försiktigt grattis då bumblebina!!!! Ja du får fullt upp dåGlad men det går nog bra ska du se!! Vad folk tycker runt omkring får du sålla bort (försöka)!!
    Själv gjorde jag ett extra UL igår för o kolla tillväxten på bebis, får ju göra det eftersom jag har haft havandeskapsförgiftning några gånger tidigare, så jag kollas extra hela tiden. Allt såg bra ut o bebis väger drygt 1 1/2 kilo nuGlad.  Sista arbetsveckan detta, sen går jag på graviditetspenning, skööönt! Men idag är jag hemma för Ida är prickig igen! Mycket märkligt, fattar inte alls var det är!! Hon sov som en kratta inatt så vi är hemma för säkerhets skull idag, hoppas ändå hon kan gå imorgon för då är det ju sista dan o det vore ju kul o  jobba den dan i alla fall. Vi får se!
    Plura: har ni kallt hos er? Här har höstkylan slagit till nu o igår hade jag långkalsongspremiär på jobbet    Tänkte mig ju åt ditt håll i somras, men det blev inte av tyvärr, får se om det blir till nästa sommar!
  • 6barnsmamman

Hallå allihopa!! Kul o se dig igen Mirkamu!! Halsbränna har jag inget problem med, men däremot känner jag av foglossning så jag har riktigt ont när jag vaknar på morgonen... Men , 30 dagar kvar idag.....Glad nedräkning nu....
    Välkommen till nya som har droppat in oxå!!! Jag ligger ju lite i lä där bakom många av er, 6 stycken barn när väl bebis tittat ut....Men jag räknar med bonusen oxå, även om han är 19 o vuxen så då kommer jag ju upp i 7

• 6barnsmamman

Är ofta inne o läser, men skriver inte lika ofta.... Idag hänger jag upp julgardinerna i köket, äldste sonen fyller 18 på torsdag så då blir det lite kalas, kan ju få vara lite adventsfint då..Glad
    Pyret: inte alltid kul med kvartssamtal... Jag har en son (14) som slarvar oerhört med skolan, just nu har han datorförbud eftersom han har "varningar" (riskerar att bli underkänd) i 4 eller 5 ämnen... Suck....

• 6barnsmamman

Här har jag väldigt olika barn, den äldsta (18 imorgon, tårtbotten i ugnenGlad) är väldigt ambitiös, tänker sig att bli ingenjör i datateknik o har alltid skött läxor o plugg själv, snarast satt för stor press på sig själv... Sen kommer dottern, oxå duktig, slet hårt sista terminen i 9an o fick till o med diplom från rektorn för detGlad Sen kommer då min 14 åring... Är svårt att förklara, han har ingen diagnos, men har alltid krävt mycket av en som förälder, mycket envis o alltid på tvären Skrattande Han säger själv att han ska bättra sig o han är fullt medveten om att det är hans framtid, inte min , men ändå blir det fel...suck.. Han går på nått som heter engelska skolan, den är jättebra, genom ett datasystem dom använder sig av har vi oxå stenkoll på läxor prov, sena ankomster mm. Men sonen är expert på att hitta ursäkter, det är aldrig hans fel... läraren är orättvis, han har inte alla papper, grupparbete o  de andra har gjort fel...tro mig, jag har hört det mesta... Just nu har han tex en matteuppgift o lämna in för o få klartecken där, färdig är den o han har haft matte flera gånger denna veckan, är den inlämnad? nej....läraren hade inte tid, han var stressad, bråttom till nästa lektion osv osv... Just nu har han datorförbud i veckorna, både hos mig o han pappa tills alla uppgifter är inlämnade o klara. I ett par ämnen ska han få stöd nu, vilket är bra, men problem med ämnena har han inte egentligen, för smart så det räcker är han, men otroligt lat o bekväm...
    Just på denna sonen funkar inte regler o annat på samma sätt som för övriga.
    Men tilläggas ska att jag naturligtvis älskar honom lika mycket som hans syskon!!!Hjärta Men han gör mig gråhårig ibland

• 6barnsmamman

Glömde ju! Pyret: fy för mobbing!!! Hoppas verkligen att skolan lyckas ta tag i det!!!

Svar på tråden vi med många barn del 9