vi med många barn del 9
Bellatrix: När jag var yngre hade jag nog aldrig kunnat tänka mig att jag skulle få barn när jag var 40, än mindre 42... Men när sambon o jag träffades så var han ( o jag var ju inte svårövertalad...) sugen på en liten...
Sen gammal förälder, det där finns det ju mycket åsikter om, mina föräldrar var ju "gamla" föräldrar, men inte led jag av det! Och min pappa gick ju bort för tre år sen, 78 år gammal, inte ett dugg redo för det var jag fast jag snart var 40 själv..... De allra flesta lever ju åtminstone uppåt 70-årsåldern idag eller längre, så det oroar mig inte. Men så är det ju alltid, visst finns det fördelar med att vara en ung förälder precis som det finns fördelar med att vara en äldre förälder. Viktigast för mig är att barnet är önskat o välkommet!
Min egen gräns är ju nådd efter detta barn, mycket oxå pga av att jag ju redan har ett antal barn... Men om nån är 45 o barnlös, why not? Upp till var och en o känna var ens egen gräns går tror jag, poppar ju upp trådar här på FL med jämna mellanrum om detta ämne o disussionerna brukar gå hett till där...