vi med många barn del 9
Stort grattis!!!!
Stort grattis!!!!
Godmorgon i tråden!!! Lite tyst här tycker jag Vad gör ni allihopa? Här är det rätt så lugnt denna veckan, sambon jobbar, men mina stora barn är ju här så jag försöker hitta på lite småsaker med dom i alla fall. Igår var vi o plockade lite blåbär men det är ont om dom här i år. Vi fick ihop till en paj i alla fall
Nästa vecka ska vi förhoppningsvis hinna med eskilstuna zoo o skara sommarland, åtminstone en av dom!!
"vinkar" till mirkamu, om du är härinne o kollar ibland? Jag gjorde ett lyckat RUL idag, allt såg bra ut o datumet blev det som jag räknat fram, grundat på att jag hade stenkoll på ägglossningen
14/12. Känner dagligen att liten rör på sig o nu börjar oron lägga sig. Skööönt!! Hur är det nu, visst är du typ två veckor efter mig? Allt bra? Vi har inte kollat vad det blir så det får bli en överraskning... Fast jag har ju en gissning som jag tror skarpt på, men vi får se!!! Vad häftigt erat nya hus verkar förresten, så kul när du lägger in bilder!!!
Välkommen till nya i tråden!!!! Visst är det så att det blir lite tystare i tråden i semestertider, är ju så mycket man vill hinna med då. Imorgon ska vi till skara sommarland, har aldrig varit där så det ska bli kul!!!
Jag är 42 o har barn födda -93,-95,-97,-02 o -09, har oxå en bonus född -92 o så en liten i magen som om allt går bra tittar ut i december Sen blir det inga fler !!
Hallå plura, trevligt att se dig igen! Haha, ja det är fullt upp så här i skolstartsdags!Fast mina har fördelat ut sina skolstarter, en började igår, en på måndag o en på tisdag o en på söndag!! (japp, söndag, hon börjar gymnasiet o dom ska ut i skogen o umgås med klassen till onsdag kväll
)
Trist o få en lärare/resurs som man inte trivs med, vet hur det känns. Har ju en lärare till min 9åring som jag inte alls tycker om, men jag får bita ihop "bara ett år till, bara ett år till...."
Här är oxå fint väder men jag har vart inne hela dan med sjuk liten tjej, började jobba efter semestern denna veckan , har jobbat 2 av 4 dagar.....
Bumblebina: Hoppas ni fick sova lite i alla fall Känner igen det där med "ord man helst inte vill höra"
Jo, 9-åringen tycker läraren är ok, i alla fall vad jag kunnat förstå, vill ju inte gå o tjata hela tiden om hur det är. Saken är den att denna lärare har vi haft till äldsta dottern o mellansonen oxå o aldrig tyckt om Är otroligt kritisk till barnen o letar fel hela tiden, med äldsta dottern var det ju givet att hacka på hennes blyghet (men inte direkt till henne tack o lov, så hon uppfattade nog inte så mycket av det) Jag däremot fick faktiskt frågan om det inte hade hänt nått hemma som gjort att hon var så blyg, lite lagom antydande sådär..... Sen till mellansonen, där blev det totalkollision, då höll hon sig inte till att kommentera o klaga till oss föräldrar utan var på honom hela tiden, om allt, allt var hans fel o allt han gjorde eller inte gjorde var fel. Fick oss till o med att prata med en psykolog om honom, som bara sa att han var helt normal ( det visste vi redan....
)så där fick hon ge sig.... Sonen avskydde henne av hela sitt hjärta, till slut fick jag prata rent ut med honom o säga att ok, så här är det, jag tycker inte heller om hur hon beter sig men nu har du si o så länge kvar bara sen byter du lärare. Han (o vi) fick bita ihop helt enkelt.... Sista sommaravslutningen med henne så fick barnen varsin ros o ett kort med en liten dikt eller kommentar på, på sonens stog det ungefär så här : om du ska gå på engelska skolan så måste du nog ha lite bättre bordsskick.
Jag frågade honom om han ville säga hejdå till fröken, men det ville han inte.....
Sen nu när 9-åringen började tänkte jag att det är lugnt för han är så lugn o snäll o glad för det mesta, men tji, det gick några veckor sen var det världens hallå om det mesta o hon ville antyda att han hade problem för att mitt ex o jag gått isär mm mm Men hon fick ge sig till slut o nu rullar det på ok, han börjar ju trean nu o i fyran blir det ny lärare.......
Oj, det blev en lång förklaring...
Haha, ja hon är lite crazy minst sagt... Nej vi har inte pratat med rektorn, nu får det rulla på, ett sista år nu bara... Numera bor jag ju inte kvar där heller men skjutsar 9-åringen dit så han slipper byta skola, han ska ju oxå till engelska skolan i 6an är det tänkt. Men sen blir det inga fler barn hos henne, nice Hade det vart så att Anton hade mått dåligt hos henne, som storebror gjorde då hade det varit värt besväret.... Jag har lite försiktigt pejlat nån gång hos andra föräldrar o jag vet att det finns fler med åsikter... Hon verkar vara en "flickfröken", busiga pojkar har hon inget till övers för... Eller att nån inte passar in i hennes "ram".
Roligt att det börjar bli lite mer liv i tråden igen!
Mamma till prinsessor: Fy vad jobbigt att behöva stångas med rektor sådär!! Skönt att du "vann" i alla fall o det löste sig! Själv har jag som sagt inte tagit strid i onödan när det gäller denna läraren, eftersom skolan i övrigt är jättebra o det finns massor av jättebra o duktiga lärare Faktum är att dom var enda skolan i länet (om jag inte minns fel) som inte hade en enda anmärkning från (hmm, vad heter det nu,,,?) skolverket, det är bra!
Men stackars din lilla 9-åring!! Vad kan det bero på att det hoppar igång så tidigt? Skönt om det går o lösa i alla fall så hon slipper ett tag till!!
Känner igen det där med bebissuget... Men nu är det helt klart sista här, faller definitivt för åldersstrecket sen!!