Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

vi med många barn del 9

Ja, det är just det där med gymnasievalet som går o motivera honom med, han vill ändå gå gymnasiet, antingen nått med datainriktning eller idrottsgymnasium med rugby-inriktning. Men att han måste jobba för o ta sig dit, det är ju tråkigt...   Har oxå varit väldigt noga med att upplysa honom om att för mig är det helt oväsentligt om han sen läser vidare på universitet eller hittar ett jobb eller vad han nu vill, men gymnasiet behöver man ju försöka ta sig igenom.... För o inte tala om att man måste bli godkänd så man överhuvudtaget kan söka dit... Jaja, vi jobbar på!!

Bumblebina: man får gnälla ibland Flört
    Manye: Ja det är tufft när motivationen inte riktigt finns!

• 6barnsmamman

Men usch vad jobbigt med så mycket sjukaRynkar på näsan o inte är det billigt med medicin... Hoppas dom piggar på sig snart!!! Ja visst är det bra med stora barn som man kan sätta i arbete Min äldste fyllde 18 igår, otroligt!!! Skämdes för mig själv nyss... Han bor ju på heltid hos mig o de tre övriga som jag har med mitt ex är varannan vecka. Nu sa han innan han åkte till skolan att han ska vara hos sin pappa nästa vecka, o jag kände att jag blev lite ledsen...skäms på mig!! Sist han var hos sin pappa var väl i augusti eller nått.... över en natt då bara.. Knäpp man är!!
    Jag slängde upp en hel del av adventspyntet igår eftersom vi fick fikabesök på kvällen, men idag är det städning som gäller, jippie...
    Blåser ordentligt här idag, hos er oxå?

• 6barnsmamman

Angående tvätt så införde jag tidigare i somras att det äldsta sköter sitt själva... Men dom är ju stora, 19 o 18. Stora dottern, 16, hakade på hon oxå, tror hon tycker att det är smidigt, då har hon koll på sina grejor. Mig passar det utmärkt Gissa om det minskade ordentligt i våra tvätthögar
    Städning, där är det samma, de äldsta jagar jag sällan om det, det är ju i deras rum dom drar fram grejor o vill dom ha det så så fine... Var betydligt petigare när dom var yngre.... Men sonen som är 9 o sonen som är 14 får städa på söndagen innan dom ska till sin pappa, bära ner tvätt o plocka upp på rummet. Funkar hyfsat bra tycker jag. Vi har oxå en liten hall, men måste säga att det funkar förvånansvärt bra, men det är väl för att vi har så många stora barn oxå, den som droppar på golvet o man får "jaga" lite är ju 9 åringen.
    Snöskyffel i hallen...bra ide...
    Bellatrix: jag tror att jag reagerade mest för att det är lite deppigt nu, 19 dagar till bf o det känns som en evighet...Rynkar på näsan 

• 6barnsmamman

Hahaha, vad många nick du hunnit medSkrattande har funderat på o byta jag oxå, men det blir ju aldrig avSkrattande
    Trevlig helg på alla säger jag oxå, slappa i soffan nu, sambon jobbar kväll så jag kan sträcka ut mig i soffan...Yngsta dottern har somnat, en son sover hos mormor o tonåringarna sitter framför sina datorer... Friden lägger sig....

• 6barnsmamman

Håller med!! Välkomna ni nya i tråden!!!Glad

• 6barnsmamman
    Mirkamu skrev 2011-12-13 15:13:32 följande:
    Välkommen alla nya och grattis till er som är gravida

EVANOR69: Hur går det för dig ?

Jag är i sluttampen nu och krafterna sinar pga alla förkyldningar hit och dit. På torsdag ska jag på igångsättningssamtal på sjukhuset och får jag som jag vill så blir det bebis innan jul
    Jag har mycket förvärkar, speciellt på kvällarna - mera än vad jag haft nån gång tidigare så hoppas att de gör någon nytta med livmodertappen
    HallåGlad vad kul att se dig härinne!! Jodå, bf imorgon här o jag väntar o väntar.... Är grymt segt o vänta nu o jag är stel o öm i hela kroppen känns det som, vissa dagar vill man bara sätta sig ner o grinaRynkar på näsan Önskar så att det ville hoppa igång nu... Det konstiga är att förra gången med dottern, så fick jag ju heller inte högt blodtryck mm, mådde bra, men då fick jag göra en hinnsvepning i v40 för dom ville inte att jag skulle gå till mer än fulla 41 i värsta fall. Fattade då för att det delvis berodde på åldern? Frågade BM om det igår när jag var där, så hon ringde specialit-mvc o frågade, men nej, eftersom jag mådde bra så fick jag vänta "som alla andra".... Märkligt! Blodtrycket har vart bra hela tiden nu, o då oxå? Suck!!
    Hur går det för dig då? Är ju inne o läser din blogg oxå så lite koll har jagFlört  Vi kanske får samtidigt Vill ju helst oxå ha före jul!! Ha det bra!!
  • 6barnsmamman

Halllå allaGlad Hoppar in snabbt för o berätta att i söndags kom honHjärta Det blev en liten tös!!! Jag blev igångsatt för jag fick havandeskapsförgiftning igen, men allt gick jättebra o fort oxå, vi mår bra båda två o lilla damen vill äta på mamma hela tiden så det blir inte så mycket datortidFlört Snart dags för dig Mirkam.....

• 6barnsmamman

Grattis Mirka!!!!! Har allt läst inne hos dig att Älvan hade anlänt!!!Skål Härligt att allt gick bra, hoppas ni fått komma hem nu o kan mysa!!! Jag säger oxå god jul till alla er härinne!!! Nu ska jag städa vidare, ska hinna koka lite knäck oxå är tanken... Men skinkan är klar o provsmakad Skrattande
    TomteGOD JUL!!!!!!!

• 6barnsmamman
    Hoppaspåfler skrev 2011-12-26 09:23:49 följande:
    Evanor och Mirkamu: GRATTIS!!! till Baby

OBS detta stannar i tråden så är ni snälla..

Plussade samtidigt som Mirkamu men fick mf.

Bim -4. Började helt plötsligt må illa för 3 dagar sedan, inte bara på morgonen utan känner mig åksjuk hela dagen och har väldigt ont i mina bröst sen flera dagar vilket jag iof brukar ha innan mens men har haft sen äl nu. Cigaretterna smakar skit o gör mig ännu mer illamående. Lite småont i magen till och från. Detta är vårat 9:e försök .. vad tror ni om oddsen?
    låter lovande tycker jag!!! håller tummarnaGlad
  • 6barnsmamman

Nämen, vad det plussas i tråden!!!!Skrattande Grattis till er med plus o bry er inte om vad andra säger!!! Huvudsaken är ju att man själv är nöjd, eller hur? Man får försöka stänga av alla dumma kommentarer!!
    Malin79: nej vad tråkigt!!! Vet ju hur det känns.... Hur mår du nu då? Kram{#emotions_dlg.flower}

• 6barnsmamman

Godmorgon! Storafamiljen; vad tråkigt att  det blev mfRynkar på näsan , men härligt att kroppen ändå verkar vara på g, med ÄL. Men säger som övriga, kolla det där med pencillinet, så slipper du oroa digFlört
    Plura: stackars tjejen, lät inget vidare med urinvägsinflammation!! Men pencillin brukar ju verka snabbt så det blir bättre, hoppas på det! Skönt o ha fått den där diagnosen på lillebror i alla fall? Vad blir det för medicin han får då? Dåligt insatt i adhd är jag...Jaså, du har två som vägrar fritids? Det gjorde jag oxå när jag var liten Vad beror det på då? Jag var helt enkelt inte funtad för fritids, mådde inte alls bra där o ville bara vara hemma... Så jag fick sluta o åka skolbussen hem istället...Funkade bra för jag hade ju en storebror som var två år äldre som åkte hem. Det är så slitsamt som du säger när man får pussla o kämpa för o få tider o allt i vardagen att hänga ihop!!! kram till dig!!
    Själv sitter jag här o myser med en liten Elsa som faktiskt blir tre veckor idag!!!! En fantastiskt "snäll" liten raring som äter o sover o är nöjd bara hon får vara medGlad får hon bara sova bredvid mamma så sover hon gott o äter nått mål per natt o sover sen vidare....jag blir bortskämd!!! men rätt var det är vänder det väl.... Sambon började jobba igen denna veckan, men barnen har ju jul-lov fortfarande så hjälp hemma har jag fått ändåGlad, mest av storasyster Erica då, som intge brukar vara svår att övertala att antingen leka med Ida en stund eller bära runt på liten bebisHjärta Hon är snäll hon.
    Nej nu måste jag sluta, ha det bra allihop, skriver när tid finns....

• 6barnsmamman

Jag står med i TS men har hunnit med en dotter till sen den uppdaterades senastTungan ute 
    Manye: jag tror att det är blandat, några som lämnat o några som skriver mer sällan. Medlemsgrupp är ok för mig, vad tycker ni övriga? Härligt o flytta ihopGlad Du ska se att avundsjukan snart går överFlört Min äldsta ville oxå bli kock , det pratade han om under flera år, men sen ändrade han sig o nu är det ingenjör som är målet, det blir säkert jättebra!
    Min stora familj: Funderar på om jag ska byta nick: hur gör man då?
    Här har vi fått ytterst lite snö igår kväll o genast blev det lite ljusare ute, det är skönt! Nu går det mot ljusare tider, dags o beställa årets fröer....

• 6barnsmamman
    Min stora familj skrev 2012-01-11 08:45:33 följande:
    Haha det var ju bra..

Bättre med magen idag?
  • 6barnsmamman
    Mother of 8 wildkids skrev 2012-01-25 16:34:52 följande:
    Glömde ju säga att jag hette Malin79 tidigare ;)
    Härligt med körkort!!! Då får ni fira!!! min äldsta har precis kommit igång med kortet så det tar ett tag till.
    Välkommen till flerbarnsmamman5!! Vi är nog många härinne som har tonåringar, själv har jag fyra tonåringar+ tre som inte är detSkrattande
  • 6barnsmamman

Stort grattis till panthera leo!!! Vilken liten sötnos!!!!
    Jag tycker oxå att det verkar smidigt med milkbarGlad 

• 6barnsmamman

Godmorgon alla! Fredag= städdagSkrattande Himmel vad tidig jag är, skaffade FB igår....   Har stått emot länge, men nu var det dags kände jag....Skrattande Gör ni idag då? Några bra matförslag till helgen? Kanske får bli ett besök till fabriken här senare o se om dom har nått gott....

Svar på tråden vi med många barn del 9