Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

vi med många barn del 9

hmmm, sitter oxå med huvudvärk som inte vill gå överRynkar på näsan Säger oxå :Lizzyzz, vad fantastiska ni är som klarar er på den summan!!! Har vart i den sitsen för många år sen o vet hur tufft det är!! Här får vi oxå tänka över vad vi handlar o så eftersom jag inte får in så mycket just nu när jag är föräldraledig, trist, men så är det. Gäller att planera sina inköp, köpte en fin kofta på rean igår till äldsta dottern, den ska hon få i julklapp.....Skrattande

• 6barnsmamman

När kungen var i örebro har jag en son som stog på första parkett, han är ju med i scouterna o dom stog framför kravallstaketen... kul grej, han såg allihopa på riktigt nära hållGlad

• 6barnsmamman
    Malin 79 skrev 2010-09-08 14:57:51 följande:
    oh tjejer idag kostade jag på mig en klippning,, =) minns inte nr jag var till frissan sist,, e nog ett år sedan ganska precis,,
    fasiken vad på bra humör jag blev efter klippningen,, och supernöjd blev jag med, och det är nog första gången,
    man skall nog unna sig lite mer än vad man gör,, just nu e allt på topp ,, ja utom mina fogar då, men de får gå
    Kan bara hålla med!!!! Underbart att få unna sig själv något trevligt ibland!! Slog till i våras när jag fick veta att huset som exet o jag ägde tillsammans blivit sålt.... Klippning , slingor, färg o hela kittet..... Galet dyrt, men snygg blev man ju.....Skrattande Trist nog skulle jag behöva göra nått håret nu, men har en känsla av att det blir knapert nästa månad, mycket stora räkningarRynkar på näsan Och så tänkte jag ju dra till ullared en sväng......
  • 6barnsmamman
    Malin 79 skrev 2010-09-09 10:21:41 följande:
    ja de var riktigt härligt att bli ompysslad,, somna nästan jag med hahaha, var underbart att få håret schmponerat =)

fick extra energi igår efter frissan och fick massa gjort, MEN nu finns ingen ork ingen energi nada,,
    igår kväll fick jag såååå ont i halsen och skallen,
    idag e man dygn förkyld halsen ond som f-n och rösten nästan helt borta =(

lite kul e att jag gjorde ett skrocktest idag,, ett pinktest men rödkål hihihi =)
    senaste grav stämde skrockerna,
    denna går ut på att man kokar upp rödkål, silar av de och låter de båal vattnet svalna,
    sedan ja pnikar man och så blandar man ihop de,, får man ett rosa resultat skall man få en pojke och får man ett lila resultat skall man få en flicka =)
    lite roligt får se hur bra de stämmer hihi
    Hihihi, jag har läst om det där o är jättesugen på o prova.....Har det stämt på dig alltså?
  • 6barnsmamman

Får man komma med lite stolt mammaskryt, o lite ångest så här på eftermiddagen.....? Äldste sonen går andra året på gymnasiet nu, en linje med datainriktning, o nu har han bestämt vad han ska göra sen, han ska utbilda sig till civilingenjör i datateknik!Glad så duktig är han o jag nästan spricker av stolthet!!!! MEN ! Den utbildningen finns ju inte här...... Så var han än kommer in så flyttar han hemifrån om knappt två år.... Hur ska det sluta?!!! Ja att han kommer klara sig utmärkt tvivlar ja inte ett dugg på, men hur ska det gå för mig?!!!!GråterHuuuu!

• 6barnsmamman
    Skrattandetror oxå jag ska prova med rödkålen i veckan.....
    Javisst kommer sonen klara sig utmärkt när han flyttar (fyller oxå17 snart). Det är bara det att förut har man ju vetat att "nån gång" flyttar dom ut, men nu vet jag ju att han försvinner direkt efter gymnasiet..... Nästa söndag fyller dottern ett år, hjälp vad fort tiden går!!!!!!
  • 6barnsmamman
    Bumblebina skrev 2010-09-18 18:24:01 följande:
    Har haft en underbar (fast kostsam...) dag i Ullared idag! Men nu skriker fogarna... Kommer förmodligen att ligga i minst två dygn efter detta... Men det var det värt!
    Ska till ullared nästa vecka..... ska bli riktigt kul!  Men det blir nog jobbigt o knalla runt där hela dan oxå, har hört att det finns ett cafe därinne nu oxå, testade du det? Ska jobba på o få ihop "långa listan" nu i veckan så jag är förbereddSkrattande och visst lär det bli kostsamt.... Men jag ska mest ha födelsedagspresenter o julklappar denna gång, inte bara kläder. Hittade du allt du ville ha? De ska ju ha flyttat om lite, men på kartan på nätet ser det inte ut o vara så stor skillnad, borde ju inte gå vilse....Skrattande
  • 6barnsmamman
    Malin 79 skrev 2010-09-20 13:51:50 följande:

vill oxå till ullared =)

men vi har väl närmare 90 mil dit =(

men nån dag kanske man kan åka dit =)

Oj! Ja det var ju längre än mig!!! Åker bussresa ner denna gången, det är rätt skönt faktiskt. Vid halv 4 på morgonen kliver jag på bussenSkrattande o är väl där tills dom öppnar har jag för mig...
  • 6barnsmamman

Godmorgon på er!Flört Pratades recept några sidor längre bak, kom ju på att jag har ett rätt så bra sallads-recept som alla mina barn gillar faktiskt!  Står i mitt recept som "veckosallad" , att man kan göra den på söndagen o sen räcker den hela veckan.....Hmm, inte riktigt så hos oss förstås....Glad Här kommer receptet i alla fall!
    Koka upp 1/2dl socker, 3/4dl vinäger och 1dl rapsolja. Låt svalna. Riv eller strimla 500g vitkål och 500g morot.
    Strimla 1 liten purjolök och en röd paprika. Häll över lagen. Klart!
    Ha en bra dag!

• 6barnsmamman

Välkommen till alla nya i tråden!!! kul!! Själv var jag på kub-ul igår o det var så skönt o få det gjort o se att allt var bra!! Fick en låg risk på 1/11 000! Så det känns ju jätteskönt nu, nu kan man slappna av lite mer o njuta lite oxå, för detta blir allt den sista, faller väl för åldersstrecket sen.....Flört Idag ska jag med min mamma o shoppa lite till dottern som fyller 1 på söndagGlad
    Ha en bra dag alla!

Svar på tråden vi med många barn del 9