Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

vi med många barn del 9

Bumbelbina: Ojaaa, jag är väldigt stolt över henne!!! Imorgon kommer dom mina underbara barn efter att ha varit hos sin pappa i två lååååånga veckor.... HärligtSkrattandeVi har passat på o tapetserat i dotterns rum under tiden, så det blir en liten surprise!!!! Kul! Hon valde ju själv tapet, men det är ju ett år sen....hon har nog gett upp hoppet nu, men det är ju inte lätt o hinna allt man villObestämd 13-åringen har varit på scoutläger i en vecka oxå, blir kul o höra hur han har haft det, vi hälsade på honom i onsdags på lägret, då hade dom hunnit med bergsklättring, segling,lägerbål, nattlig spökvandring mm....Lillebror som är 8 nu vill oxå börja i höst o jag hoppas vi kan lösa det med skjutsar o så.

• 6barnsmamman

Hos mig är allt bra, förutom att jag igår mådde riktigt illa o var yr o dassig, kände mest för att gå ut o klappa till nån hela dan....Lyckades tack o lov låta bliSkrattande Lite bättre idag tack o lov!! Vart i skogen o letat lite svamp, för en gångs skull regnar det inte,hurra!!!

• 6barnsmamman
    CharroLine skrev 2010-08-15 19:20:38 följande:
    Hej!

Jag hoppar in här också om det är okej.

Är 27 år och har 6 underbara barn.
    Tristan -04, Yelina -07, Miirabelle & Devin -08 och Miilo & Zelda -10.
    Väntar nu mitt 7:e barn som är beräknat till 25:e november.
    Vi bor i skåne
    Välkommen! Oj vad du har hunnit medGlad! Jag väntar nr 6 nu, o hinner bli 42 innan bebis kommer om allt går braSkrattandeHar tidigare barn födda -93,-95,-97,-02,-09.
  • 6barnsmamman

Välkommen Mahlin!! Stor härlig familj du har, kikade lite på din sidaFlört, tufft har du haft det med flera änglabarn! Kram till dig!
    Själv har jag 5 stycken barn + en bonus o väntar nr 6Glad

• 6barnsmamman

7+5 här, mår oxå pyton.....Behöver inte springa o spy, men det känns som det sitter i halsen hela tiden blääääää!
    Hoppas det går över sen, nu sist med dottern hängde illamåendet kvar hela tiden....

• 6barnsmamman
    JobbarÅsa skrev 2010-08-24 17:01:06 följande:

Tycker oxå att folk lägger tok för mycket tid på att tycka saker om andra man väljer väl själv hur många barn man vill haGlad

ska försöka komma på vad vi ska äta i dag, tror det blir köttbullar och makaroner, killarna har ju träning så det måste gå snabbtGlad

köttbullar o makaroner funkar alltid , välkommen hit!!
    Har själv 5 barn o väntar nr 6, + en bonus-son på snart 18.
  • 6barnsmamman

3/4-11, hinner precis fylla 42 om bebben håller tidenSkrattande

• 6barnsmamman

mmmm, bra mattips! alltid välkommet!!! tänkte också försöka får ner matkostnaden nu under hösten, man blir ju inte rik på o va föräldraledig precis.....

• 6barnsmamman
    ifent skrev 2010-08-27 09:09:13 följande:
    Dynamitsoppa e ngt som barnen älskar kan man göra mycket av och frysa oxå

Servara den gärna vid kalla årstider då den värmer extra bra.

Detta behövs till 4 pers;
    5-6 potatisar
    3 morötter
    2 l köttbuljong
    400 g nötfärs
    2 gula lökar
    1/2 dl chilisås
    1 msk paprikapulver
    2 krm svartpeppar
    1 dl hackad persilja

Gör så här:
    Skala potatis och morötter. Skiva potatisen tunt och grovriv morötterna.
    Lägg potatis och morötter i buljongen och koka på svag värme ca 15 min.
    Hacka löken och fräs den tillsammans med färsen.Blanda ner chilisås
    och kryddor.
    Rör ner färsblandningen i soppan.
    Låt koka ytterligare 5 min.Smaka av och tillsätt persiljan.
    servera gärna knäckebröd med ost till.

Catta
    Har gjort nåt liknande tidigare, fast haft i korv istället för köttfärs, brukar oxå funka bra. Ska prova med köttfärs nuGlad Här har jag "motionerat" på morgonen, torkat alla golven här nere....skönt o ha det gjort! Annars tycker jag kanske att värsta illamåendet släppt lite, men det är fortfarande svårt att äta för det är inte mycket som smakar gottRynkar på näsan, trist. Men jag har bokat tid för UL nu (KUB), den 22/9 blev det så jag får vänta ett tag till....Lite lättare o slappna av sen om man vet att allt ser bra utGlad
Svar på tråden vi med många barn del 9