• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tullemi skrev 2010-08-11 13:19:18 följande:
    Vi tog ju Dukoralen för 2 år sen och då borde det räcka med en påfyllnadsdos om jag fattat det rätt?  OM vi nu tar det dvs.
    Vi tog 2 doser 2004 och sedan 1 dos 2007, vi vill ta nu igen, räcker det med bara en då? Vet någon om man kan köpa det på typ vårdcentralen oxå, eller måste vi ta oss till ett vaccinationsställe?

Oscar är för liten för att få, men ska få något för Hepatit och MPR. Han kommer bara hinna få två sprutor Twinrix innan vi åker pga åldern, är det tillräckligt, eller ska vi försöka satsa på Havrix i stället, eller finns det något annat bättre alternativ? Ska till BVC på måndag och då ska vi planera höstens vaccinationer inför avresan som snart är tre månader bort! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    stockrosen skrev 2010-08-17 17:02:28 följande:
    Vad kostar det då att ha barn i en skola där?

Ang Dukoral så har jag HÖRT (dvs vet ej) att den är superäcklig och svår att få barn att ta den. Många barn kräks tydligen upp den igen vilket gör att det blir väääldigt dyrt....vet ej om det stämmer...
    Den är inte äcklig, inga problem för en vuxen iaf. Barn kan jag tänka mig, men det är väl svårt att få i dem de flesta mediciner?! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Thegran skrev 2010-08-17 18:06:53 följande:
    Jag har ju aldrig rest med barn förut...och kom att fundera på det där med nässpray för att undvika ont i öronen vid start/landning. NÄR ska man ge dem nässpray? Alldeles innan man lyfter - när man satt sig i planet och snart startar, eller ett tag innan, isånnafall HUR långt innan?

Idag kom dvdspelaren också, snabbt! Ska provköra den i helgen när vi åker till sthlm på Thailand festival!
    nu minns jag inte var jag har läst det, men jag vill minnas att det stod 1 timme innan...
    Oscar 091001
  • winters

Är det någon som har sytt upp skjortor till barn och vet ca pris på det?

Är sugen på att sy upp någon speciell skjorta till jul därnere, Oscar är ju strax över 1 år då.

Har för mig att vi betalade 100-150 när vi sydde upp med manchetter till min man. Fast det kanske inte blir så mycket billigare, måste ju vara väldigt pilligt, det är det ju iaf att stryka! Skrattande

Oscar 091001
  • winters
    Tullemi skrev 2010-08-21 20:44:52 följande:
    I Karon kostade min mans skjortor ca 250:-/st, kanske lite mindre.
    Hm, var det så dyrt, kanske minns fel. Det var ju iofs 3 resp 6 år sedan. Ah, får väl se om vi hittar något speciellt tyg, det hade varit lite roligt om de gör det så att man inte bara har kläder som alla andra har! :)
    Oscar 091001
  • winters
    Lycka 1 skrev 2010-08-22 19:55:47 följande:
    Någon som kan tipsa om något bra hotell i Ao nang?
    Vi ska bo två veckor på kho lanta och vill sen åka till ao nang och bo där en vecka.

Vi vill bo på ett hotell av medelklass. Bo bra men inte så dyrt
    En bra pool för barn vill vi också ha.
    Här ska vi bo, Ao nang Villa Resort, vet inte om ni tycker att det är för dyrt, men fasligt fint är det och är nog toppen för barn och vuxna:
    http://www.fritidsresor.se/resa/thailand/ao-nang/aonang-villa-resort/?season=vinter-10-11

Sist åt vi bara middag där och bestämde att vi skulle bo där nästa gång som nu är om 85 dagar! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Lycka 1 skrev 2010-08-22 20:10:50 följande:
    Precis det hotellet har jag suttit och kollat på ikväll!
    Hur mycket får ni betala per natt där?

Vi kommer att bo billigt men fint dom första två veckorna och har tänkt att vi kan betala lite mer för den tredje veckan. Men inte för mycket då .
    Vi har bokat en charter en månad med fritidsresor, så jag vet inte riktigt vad de tar per natt. Betalar strax över 30 000 för två vuxna och en ettåring med non-stopflyg båda vägarna. Först bor vi två veckor där och sedan två veckor på Khao Lak Exotic Seaview.

Kan tänka mig att de kanske tar 4000 per natt, men det kanske är prutbart, och ett annat pris om man stannar en vecka. Får hoppas att ni kan få ett bra pris, det verkar vara ett toppenhotell, läget kan man inte klaga på iaf och poolområdet ser ut att passa oss! Glad

När ska ni åka?
    Oscar 091001
  • winters
    MissKaos skrev 2010-08-22 20:22:46 följande:
    Bra pris! När åker ni?
    Kan du länka hotellen?
    Vi åker den 15 november-14 december från Landvetter.

http://www.fritidsresor.se/resa/thailand/ao-nang/aonang-villa-resort/?season=vinter-10-11

http://www.fritidsresor.se/resa/thailand/khao-lak/blue-village-exotic-khao-lak-seaview/?season=vinter-10-11

När ska ni åka, eller är det inte bestämt? (Svårt att hålla koll på alla! Skrattande)
    Oscar 091001
  • winters
    Lycka 1 skrev 2010-08-22 20:24:43 följande:
    Ja jag ska maila dom och försöka förhandla lite
    Låter som ett hotell som skulle passa oss perfekt!

Låter som ett bra pris ni fått .

Vi åker den 18 mars så det är ett tag kvar. Kommer till Ao nang den 2 april.
    Ja, vi är väldigt nöjda med priset, hade räknat med 10 000 till, måste blivit något fel, men vi ska inte klaga! Glad 

Det blir nog toppen, det var samma tid som vi var där första gången för 6 år sedan, när vi kom hem till Sverige hade våren kommit oxå!
    Oscar 091001
  • winters
    MissKaos skrev 2010-08-22 20:38:57 följande:
    Vi åker 2januari, två vuxna ett rpädbarn och betalar nästan 40.. Eller ja någon tusen lappmindre blev det när vi bokade på nätet osv.
    Ja, det hade vi oxå räknat med...

Vi håller på att kolla på plats nu, åker med Thomas Cook men med Fritidsresor så att säga. Enligt dem får vi inte boka extra benutrymme längst fram eftersom Oscar är under två. Har skickat en fråga nu till flygbolaget om det. Har ni fått det alltså?

Det känns som att det är lite veligt vilken flygplanstyp vi ska åka med, den som de säger nu, A332-C, finns inte på bild på deras hemsida och då känns det lite som att köpa grisen i säcken om vi ska boka platser. Vet du vilken typ ni åker med?
    Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)