• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Oscar var och fick MPR i går inför resan, han blev 1 år i fredags. Eftersom han tar den efter 1 år behöver han inte ta den igen vid 1 ½, så den var gratis.

Havrix ska vi ta till honom om 3 veckor eftersom det behövde vara en liten paus mellan. Den bekostar vi själva.

När vi själva tog Havrix för 6 år sedan kunde vi fylla på med den andra dosen inom 5 år för att få förlängt skydd, dock är man inte skyddad från 6 månader tills man tar den, men vi tog den efter 3 år när vi åkte till Thailand igen. På BVC sa de att Havrix ska tas om de ska äta mat där nere.

Oscar 091001
  • winters

Kan inte ni som varit på koh lanta fylla på tipstråden med utflykter o skräddare och altt som efterfrågades där?! Skrattande

Oscar 091001
  • winters

Jag beställde cherekringar från Jennifers babysim, har även affär i Göteborg, men jag valde att skicka hem dem, totalt blev det 280+30 kr. Till vår ettåring rekommenderade hon de röda, så de ska ni alla gånger satsa på! Får de nog i nästa vecka, har beställt badbyxor där innan och det har gått smidigt.
    http://www.jennifersbabysim.se/shop/?11,cherekringar-roda

Oscar 091001
  • winters

Jag fick badbyxorna en vecka efter jag beställde, så jag trodde att det var något liknande nu. Tror inte att det ska vara något problem Tessa, men när du beställer kan du väl skriva att du behöver ha dem innan 27 oktober eller nåt, annars vill du inte beställa.

Oscar 091001
  • winters

Vi har ett UV-hus till vår lilla kamera så att det går att dyka med den, men det finns inte till alla kameror.
    Om de är vattentäta är det oftast bara till 3 m, medan dykdjup är 40 m.

Oscar 091001
  • winters
    Millans hustru skrev 2010-10-12 11:06:03 följande:
    så dåliga att det inte ens är värt det som enda alternativ tror du? tänkte ge hustrun i födelsedagspresent men hon är bra på foto o säkert rätt petig...

Om hon är intresserad av foto så måste du välja en med blixt, även om det är klart o fint i Thailand blir bilderna inget att ha om man inte har blixt. Vi kan filma med vår oxå, det är kul att se hur mannen har det när han är nere och dyker! Skrattande

Oscar 091001
  • winters

Till oss sa de att han behöver hepatit a-vaccinet om han ska äta eller dricka och det ska han, thaimat är ju nya favoriten! Skrattande

Oscar hinner inte få Twinrix pga åldern och alla andra vacciner han måste ha och mellanrum mellan dem, så han kommer att få Havrix två veckor innan vi åker.

Angående badblöjor testade vi det hemma men la ner eftersom han blev iskall så fort han blötte ner dem i havet. Men där är ju vattnet varmare iofs! Skrattande Vi kommer att köra med badbyxor med blöjfunktion och flera ombyten av dem samt av solskyddskläderna.

Oscar 091001
  • winters

I dag är det exakt en månad kvar till avresa, borde väl fira med thaimat! Skrattande

Fick precis SMS om att Oscars pass är klart, vi var där i onsdags eftermiddag så det gick ju snabbt, och själva ansökandet tog 3 minuter, så det var smidigt!

Vem var det som pratade om att köpa valuta från bank, räcker det att förboka det en vecka innan, eller hur lång tid behöver de?

Oscar 091001
  • winters

Det beror väl på kursen, vi har alltid haft med oss en del och hämtat ut allt eftersom och betalat med kort där det känns bra. Några tusen vill vi ha med oss iaf, och det kan man nog inte räkna med att de har hemma på bankkontoret.
    Det är ju någon avgift för att hämta ut på plats, men jag vill oxå minnas att det var dyrare på någon sorts bankomat och billigare på en annan. Hur var det?

Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)