• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

femman skrev 2013-02-19 14:43:18 följande:
    HUr gör ni med mobilen? Holiday phone?
    det funkar jättefint, bra om man behöver kunna bli nådd på sitt vanliga nr, o skönt att kunna smala på som hemma utan att vara stressad över kostnaderna, men det beror nog lite på hur mkt kontakt man vill ha m sverige! Skrattande
    Oscar 091001 ♥ Elin 121118
  • winters
    elinaehn skrev 2013-02-19 19:32:45 följande:
    Hm. Ska åka på måndag o nu ikväll har dottern 39 grader. Inte bra. Frågan är om vi kommer iväg. O hur gör man annars. O om det blir resa först i sommar, vart i Thailand åker man då??

åh krya på! hoppas det inte är influensan, jag är feberfri först i dag, efter 18 dagars feber... men det är så mycket skräp som går runt nu, du ska se att hon är i form igen till helgen!

på sommaren har vi varit på koh samui o koh tao annars, men det är klart att ni kommer i väg, håller tummarna nu! 
  • winters
    elinaehn skrev 2013-02-20 12:37:34 följande:
    Winters: fy vad tufft! Hoppas ni snart är friska nu! Hon har bara feber, inga andra symptom. Hade du det??
    Hoppas på resa men vad bra med tips annars för sommarresa!
    tack, tack, ja nu är vi klara m februari! ja, en fruktansvärd hosta, en massa slem överallt, o så det typiska m virus, värk i kroppen osv. säkert bara en vanlig förkylning, då brukar man ju iaf vara i flygskick på några dagar, hoppas, hoppas!
  • winters
    elinaehn skrev 2013-03-10 04:13:31 följande:
    Två dagar kvar i underbara Thailand o vill börja planera nästa resa! Fantastiskt här!!!

Härligt, här är det 11 minus! :)
  • winters
    Anne69 skrev 2013-03-13 09:44:49 följande:

Verkligen trevligt!

Vägg i vägg ligger också Phra Nang Inn, de har fina familjerum och bästa läget i Ao Nang!   Jättefin pool!

Och de har tokgod mat tyckte vi! Fint hotell på den raddan är även ao Nang villa, alla de tre ligger jättefínt där vid stranden och ändå ett stenkast från stan.
  • winters
    Nemi76 skrev 2013-03-18 19:24:28 följande:

Det jag tänker lite kring barnklubb är möjlighet för mig och hennes pappa att få lite tid på tumanhand på vår bröllopsresa Men tack för tipset om Tripadvisor, ska gå in och kika när jag får lite tid över och ser fram emot fler tips om en månad
    tänk på att de flesta barnklubbar har en gräns på 4 år, men det kanske är lite olika.

kantary beach villas & suites i khao lak kanske?  vi var där förra julen och gillade det, de kör lollo & Bernie!http://www.ving.se/thailand/khao-lak/kantary-beach-hotel-villas-and-suites
  • winters
    Nemi76 skrev 2013-03-19 09:38:04 följande:

Ja, det är ju om vi åker när dottern är tillräckligt gammal för barnklubb såklart. Och vi inte har småsyskon

Ska kika på hotelltipset, tackar! 
    ja Oscar har alltid varit för liten, men i höst när vi åker till Turkiet klarar han åldersgränsen med tre dagar! :) lillasyrran får hänga med oss, tror det blir kul för de båda att få lite egentid!

vi har tröttnat på vintervädret o alla sjukdagar nu och har bokat en vecka på mallis i maj så att vi har något att se fram emot, elin är då 5 ½ månad, visst är det inga andra vacciner hon kan få då än de vanliga som hon får vid 5 månader? har inte tänkt att hon ska äta något, utan amma och eller ersättning. vi andra får njuta av all inclusiven! :)  
  • winters
    TomMon skrev 2013-03-19 14:41:40 följande:
    Hotellen det just nu står mellan är:
    The small
    Ananta burin (pool access)
    Golden beach (sviten)

Tack för input!
    skulle också valt sviten på golden beach!
  • winters
    Nemi76 skrev 2013-03-19 15:42:04 följande:
    Det där med vaccinationer är jag urusel på, hoppas att någon annan kan hjälpa dig Ha det så mysigt på Mallis! Är också sugen på Mallis men kanske nästa år
    Tack! :) Ja, jag har varit nöjd med det som kortalternativ, och 3-åringen var väldigt nöjd med piratskeppet i poolen! :)
  • winters
    TomMon skrev 2013-03-20 06:12:48 följande:
    Jag håller med om att hotellval är sjukt svårt. Jag sitter på tripadvisor varje kväll och blir bara mer förvirrad. Nu funderar vi lite på ao Nang villa, någon som bott där?

vi har bott där, första gången konstaterade vi att vi skulle bo där nästa gång, och nästa gång gjorde vi det, var ett par år sedan. tycker det är toppen, precis vid stranden o longtailbåtarna ut till öarna och ändå precis vid stan utan att för den delen störas av det. finns ett par olika poolområden oxå om jag inte minns fel och även barnpool. men Oscar som var 13 ½-14 ½ månad när vi var där badade i de vanliga poolerna med cherekringar, som verkligen rekommenderas!
  • winters

jag har nästan aldrig sett barnmatsburkar, men det kanske är annorlunda på samui, där har jag bara varit utan barn! :) några få har jag sett o de har mer sett ut som mat i puréform... vet att vi lämnade kvar några oanvända för ett par år sedan eftersom det funkade m vanlig mat till sonen, o fritidsresor på hotellet blev jätteglada eftersom det alltid kom föräldrar o frågade efter det.

• winters
    ShinMama skrev 2013-04-24 08:54:41 följande:
    Min son äter bara puré än så länge, inget med bitar i så det fungerar bra om det finns. Något måste ju Thailändarna ge sina barn...
    västerländsk mat på burk är nog inte så vanligt utan mest för turisterna, därav det skrala utbudet, de är nog uppväxta på pad thai! :) du kan ju ta med burkar i plast annars, är inte hemma på barnmatsburkar nu, men för några år sedan fanns ju några olika sorter iaf. så behöver ni inte stå utan om det skulle vara dåligt. dessutom tycker jag att det alltid varierar väldigt mellan olika affärer o orter.

• winters
    Mia 999 skrev 2013-04-28 19:15:02 följande:
    Tänkte höra om ngn har måt bra tips på Khao lak. Bra boende, gärna bungalow, vilken strand är bäst för småbarn? Vi tittar både på charter och reguljärt, har tidigare vari på Lanta med barnen men tänkt testa nåt nytt i år. Vi vil gärna bo så det är nära till flera restauranger.
    då skulle jag valt nang thong-stranden, det är den vid "stan", vi bodde på seaview, men de hade inte bungalower. men vi gillade att äta på nang thong bay resort, de kanske hade. annars är white sand beach fin, men lite mer avsides. vi har bott på kantary, men då får man nöja sig med 5 restauranger förutom hotellets o ta minibuss in till "stan" på 10 min.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)