• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vad sorgligt Karolina, ni gör helt rätt i att bara ta hand om familjen, för oss är semestrar verkligen kvalitetstid tillsammans, ta hand om er, många kramar!

Oscar 091001 ♥ Elin 121118
  • winters
    bumbi skrev 2013-01-01 23:08:36 följande:

Är det någon som har tips på bra boende i Khao Lak för en barnfamilj? Pool och nära stranden är viktigt för oss.. Vi har bara varit på Koh Lanta tidigare så Khao Lak är helt nytt för oss.

vi har bott både på nang thong-stranden (centrum) på seaview och ao thong-stranden (white sand) på kantary, båda kan rekommenderas, men fyller lite olika behov beroende på om man vill ha närmare till stan, eller finare strand.
  • winters

Ta med vagn, det ingår! Oscar åkte inte jättemycket när vi var där då, men det var skönt att ha, särskilt när man gick i stan. Och ibland när vi skulle till stranden m alla attiraljer använde vi den bara till transport! Skrattande vi har en chicco liteway o vagnsväska från sunshine kids.

• winters
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-23 14:23:17 följande:
    Vet att det varit på tapeten innan i tråden men hittar det ej, så frågar igen, ber om ursäkt för upprepningar! Vi hade tänkt hyra vagn, nu har det visat sig att vagnarna är slut. Måste alltså ta med vår egen sulky. Plastar man in den hemma själv? Hur skyddar man den bäst? Och superdum fråga, men hur gör man när man reser hem?? Vi har en Brio Sitty. Jättetacksam för svar!!
    vi har en vagnsväska till vår, då kan man även plocka i lite annat smått o gott! :) vi har en från sunshine kids som hängt med på många resor.
  • winters
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-23 18:31:15 följande:
    winters: tack för tips!! Kände mig rätt lat när jag frågade haha, så jag gjorde en enkel googling och upptäckte rätt snart att de tydligen säljer "lite tjockare plastpåsar" på Arlanda att ha vagnen i. Får väl bli nåt sånt. Vi är inte överdrivet rädda om vår sulky, skittrist om den går sönder men isåfall får man ju hoppas det sker på hemresan.

Får jag däremot vara lat igen och höra var man köper vagnväskor??? Hade Quinny Zapp tidigare och till dem fick vi fodral, väldigt tunna iofs. Nu har vi Brio som sagt och en vagnväska vore kanske bra eftersom man som du säger kan stoppa i annat också.   

vi beställde från amazon, men de finns i de flesta barnaffärer, vi har märket sunshine kids och den har hängt med massor med resor, men en massa packning! :)
    http://www.amazon.co.uk/Sunshine-Kids-Stroller-Transport-Pushchairs/dp/B004AX2A5G/ref=sr_1_2?m=A3P5ROKL5A1OLE&s=baby&ie=UTF8&qid=1359018896&sr=1-2
  • winters
    Vi Wa skrev 2013-01-24 14:15:23 följande:

Pushar lite för min fråga eftersom jag inte fått något svar. Någon som har erfarenhet av hur vädret brukar vara på de olika platserna runt jul?
    förra året hade vi fint i khao lak, trpr det kom ett par regnskurar på två veckor. året innan var vi två veckor i ao nang o två veckor i khao lak o hade en regnfri dag på en månad, dock var det bara en dag som vi fick ändra planerna, annars var det mest korta regnskurar som inte störde så. det jag upplever mest när det är lite ostadigt är att havet blir så oroligt så att sådana utflykter kan vara svårplanerade.
  • winters

ni som har mer mjuka väskor som bagar fast m hjul på, var har ni köpt? typ hockeybagar? har bokat segelbåt i turkiet i höst och behöver kunna stuva undan väskorna. vi får ha 70 kg, så det ska inte vara några problem, men gärna tips på ngn stoor. ska bo en vecka efter på all-inclusive oxå, så vette sjutton hur vi ska packa...

• winters

bumbi, fy vad trist, fick ställa in två semestrar för ett par år sedan, och även om det inte var långresor så är det ju trist, krya på er o trevlig resa nästa gång!

• winters
    miablo skrev 2013-02-07 15:50:45 följande:
    Hej!
    Hälsningar från ett varmt och skönt Thailand. Befinner mig på nang thong i Khao Lak och undrar om någon vet var man kan hitta ett bra och stadigt wifi? Vi tänkte köra FaceTime med barnens farmor och hotellets wifi funkar sådär... Tänkte jag slänger ut frågan här innan vi köper grisen i säcken någonstans....
    var det inte gratis o ganska bra på mcdonalds? iaf för ett par år sedan, och så kan man köpa chokladdoppad mjukglass för några kronor! Skrattande
  • winters
    femman skrev 2013-02-17 16:36:54 följande:
    Alltså det här med maneter... Har ni med er ättika eller är det överdrivet?? Och vad vågar man att äta? Glass man köper med papper? Vilken mat från en försäljningsvagn?

xylocain är jättebra, lindrar bra, iaf de vi bränt oss på, räddade en liten tjej på en båtutflykt med min tub en gång oxå som snabbt slutade gråta, enkelt att ha med sig i badväskan!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)