Jempa10 skrev 2012-02-07 08:43:33 följande:
Nu byter jag ämne ett tag, hur har ni gjort med barnmat och blöjor. Jag har varit i Khao lak förr och vet att det finns i alla fall en ganska välsorterad supermarket, men hade ju då inte en tanke på hur det såg ut med barnmat eller blöjor (trodde väl aldrig det skulle bli aktuellt för mig att åka dit med barn)
Men jag vet ju att det finns t o m en del svenska produkter så det kanske finns typ sempers barnmat också?! Lite släpar jag med hemifrån, men kunde ju vara skönt att veta om det finns på plats så man slipper ha hela packningen med barnmat och blöjor!! Någon som har vetskap om hur det ser ut??
barnmat finns inte, men lite vanlig restaurangmat kan han nog äta om han är 11 månader, så du kanske inte behöver släpa med till alla mål. vi gav bort alla burkar vi hade med första året, men då var O 13 ½ månad när vi åkte. vissa mål tog vi gröt för att variera thaimaten.
blöjor finns, vi fick köpa till de sista dagarna, men var inte nöjda med hur stora de var för de skavde på honom, men har hört flera som är nöjda, så det går absolut att hitta. vi brukar lägga blöjorna i vagnsväskan så slinker de lätt med! :)
ang vaccinationen av mpr så se till att få bokat det i god tid före avresan, för de allra flesta barnen blir dåliga två veckor efter och det är ju trist när man är på semester. dessutom om du ska ta havrix eller annat så ska det gå en viss tid mellan de vaccinationerna oxå.