• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Jobbigt Martha, men skönt att veta vad det är ändå, hoppas att det snart känns bättre!

Oscar 091001
  • winters

Blev tipsad om en vädersida från en dykfirma som min man var ute med i dag och även förra året, www.windguru.com, den använde de sig av och den verkar stämma bra.

Oscar 091001
  • winters

Läskigt med magsjukan, krya på er allesammans och hoppas att ni får en fin jul ändå!

Oscar 091001
  • winters

Nu är det snart dags för att gå och äta julmiddag på hotellet, spännande att se vad det är! Skrattande God jul på er alla! 

Oscar 091001
  • winters

Vi har fått erbjudande från hotellet i Khao Lak att spendera de sista dagarna på systerhotellet i Phuket, Cape Panwa, någon som har varit där? Vi behöver inte betala något och får transfer, middag o båtutflykt. Känns ju lite lockande att testa något nytt, men i sådana fall måste vi lösa att få åka direkt till flygplatsen på fredag, annars hinner vi inte! Skrattande Men det vore kul om någon varit där, Fritte åker tydligen dit:
    http://www.fritidsresor.se/resa/thailand/phuket/cape-panwa/cape-panwa-hotel/?season=vinter-11-12

Oscar 091001
  • winters
    Tullemi skrev 2011-12-24 18:53:24 följande:
    Japp, vi har varit där under en dag. Grönt och fint, men vi såg inte så många badstränder. Det fanns så klart stränder men det låg Long Tails överallt, så det var lite fiskar-stuk över dem. Men vi såg ju givetvis inte alla stränder som fanns i området . Vackert var det iaf

Tydligen skulle hotellets strand ligga svåråtkomligt (oåtkomligt?) från besökare så det kanske kan stämma! Skrattande

Hotellet ska kolla upp alternativen att åka direkt till flygplatsen, men det lutar att vi testar det nu när vi får chansen att åka dit gratis, med två gratismiddagar och utflykt till Coral island med hotellets stora båt. I sådana fall behöver jag shoppingtips i Phuket! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Tullemi skrev 2011-12-25 07:52:16 följande:
    Winters: jag hade tagit chansen iaf . Närmast är nog Phuket Town, där det finns ett varuhus samt mindre shoppinggator. Phuket town är ett härligt avbrott från turistorterna, tycker jag.

de fixade transfer till flygplatsen så vi slog till på det sista rummet! ska bli kul att få se hur det är där. Jag vill gärna ha fler converse eftersom det var så utplockat i storlekar i khao lak. och skulle JÄTTEGÄRNA hitta barnstorlekar typ från 25. om jag har fattat det rätt när jag har försökt snabbsöka så har converse en egen affär nära varuhuset Robinson i Phuket town. Men att det även går att hitta i sportaffärer i varuhusen. Och ligger Central Festival, Big C o Tesco Lotus hyffsat nära och sedan är det Jungceylon i Patong? Men vi kommer inte att hinna med alla de, så vad ska vi satsa på? Kan tänkta mig lite blandad shopping som kontrast till alla likadana turist"affärer".

Och vad är det ni handlar på Boots, såg att det fanns där och tänkte att det är något vi måste besöka! Skrattande 
    Oscar 091001
  • winters
    Tili skrev 2011-12-25 11:32:30 följande:
    Winters vad har ni för väder i khao Lak? Har ni varit där länge?

Vi är på Koh Samui och har riktigt tråkigt väder så vi funderar på att åka någon annanstans i Thailand men vill veta hur vädret är på andra ställen. Litar inte alls på alla dessa väder sajter som aldrig visar rätt.

vi kom den 16:e, då regnade det 15 sekunder, sedan har det varit klart till växlande. i fredags var vi ute på en ö, ko tachai, och solen gassade! sedan i går var det växlande och kom några korta regnskurar. i dag har det varit växlande men inget regn. men vi fick för mycket sol i fredags så vi har bara uppskattat det växlande. windguru.com verkar stämma bra och om dykfirmorna använder den tror jag att den är hyffsat tillförlitlig.

koh tachai i fredags, lovely!
    Oscar 091001
  • winters
    Martha skrev 2011-12-25 13:51:22 följande:
    Föresten appropå Converse...  Mot flygplatsen ligger det ju ett stort sport outlet.  Hmm undra om det hete Phuket outlet nått sånt..

Ja just det, Premium outlet tror jag att jag har läst om, men det är inte jättemycket lovord om det. Får kanske spana in Central Festival o converse och sedan hade det varit lite småkul att besöka någon av de "vanliga" stormarknaderna, om inte annat för att köpa lite kryddor, hittade inte curry powder i supermarketen här i år, så det är kvar på listan!

Men som sagt, om någon vet var man kan få tag på barnstorlekar på Converse är det bara att hojta till innan onsdag-torsdag!  
    Oscar 091001
  • winters
    Halvblod skrev 2011-12-25 17:17:11 följande:
    Tror att någon skrev i tråden för någon vecka sedan om att dom sett converse i barnstorlekar i Phuket eller Krabi (kommer inte riktigt ihåg) Annars har jag inte hört någon som har hittat barnstorlekar så jag gissar att det endast är vuxenskorna som görs på licens i Thailand :-/

ja jag har för mig att någon skrev på lotus i krabi, är det samma tesco lotus som finns i phuket tro?
    Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)